וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהאבק ישקע: 6 אטרקציות חינם לסופ"ש

10.9.2015 / 9:04

האובך שהשאיר אתכם בבית בימים האחרונים אמור להסתיים בסופ"ש, ואפשר כבר לתכנן תוכניות. אז קבלו 6 אירועים ללא תשלום שהם גם מהנים וגם יוציאו אתכם לשמיים הכחולים

לירון צלם בתלת מימד. צילום: נעמי צ'רפק,
תל אביב בתלת ממד. צילום של הצלם לירון/צילום: נעמי צ'רפק

1. שוק לילה, לוד

דקותיים לפני כניסת החג נראה שבעיר לוד לא הולכים (כאילו אין הכנות, קניות ובישולים על הראש...). בעיר עורכים לראשונה "לילה לבן", במסגרתו יתקיימו סיורים מודרכים באתריה ההיסטוריים של העיר העתיקה, שהם הזדמנות להכיר מקומות מרתקים שלא ממש נחשפו לכל עד היום.

על הדרך תוכלו לראות את המקום היחיד בעולם שבו כנסייה, בית כנסת ומסגד חולקים קיר משותף (!) שכולם מתפללים זה לצד זה בהרמוניה שיתופית. עוד מקום מעניין שתוכלו להציף אליו היא כנסיית סנט ג'ורג' המפוארת בה קבור, על פי האמונה, הקדוש הנוצרי החשוב, שנחשב לפטרון של עמים רבים, שעל שמו נקראת גיאורגיה.

ואם בקניות ובשוק עסקינן, במסגרת האירועים יתקיים גם שוק לילה בסגנון השווקים של המזרח הרחקו שיזמה קבוצת נשים יהודיות וערביות. הנשים יציגו פרודוקטים ומוצרים של מגוון הקהילות והתרבויות שחיות בעיר בהן האתיופית, הבדווית, הרוסית, ההודית, הגרוזינית, הערבית והמרוקאית. בדוכנים תוכלו לרכוש אוכל מוכן (מרוקאי, גרוזיני, אתיופי, הודי וטבעוני וגם עוגיות בסגנון ערבי וחומוס לצד דים סאם), בגדים (גלביות, בגדים הודים, אופנה אתנית), תכשיטים וחפצי אמנות הייחודיים לכל קהילה.

מתי: חמישי, 10 בספטמבר, 18:00-23:00
הכניסה ללא תשלום, 20 שקלים לסיור מודרך
איפה: חאן חילו, רח' מחנות קפריסין 6
לפרטים: 050-6388856, 052-2336383

לילה לבן לוד העתיקה. צילום: רוני חסיד,
לא ישנים כל הלילה. לילה לבן בלוד העתיקה/צילום: רוני חסיד

2. מכוורת בנחלה, תל אביב

לצד 250 הדוכנים, המציגים והאמנים, יצטרפו בימים הקרובים המוני דבורים מזמזמות. לא הן לא יעופפו חופשי ויאיימו בעקיצה, הן יגיעו 'ארוזות' בתוך כוורת שקופה כדי שתוכלו לראותן במלאכתן. לכבוד ראש השנה וחג הדבש הכוורת השקופה של מכוורת הבוטיק סימון מכפר סירקין, מצטרפת ליריד האמנים הוותיק של נחלת בנימין ומלבד "אלא לראותן בלבד", תוכלו לשמוע הסברים על פעילות הדבורים, תהליך יצור הדבש, עבודתו של הדבוראי ולקנח בטעימות מתוקות של דבש אבוקדו, דבש עם פיצוחים, חלבת דבש, דבש בצל ודבש עם תפוח עץ וקינמון. בנוסף, יתקיים גם יריד מתנות של אמנות בעבודות יד ומפגש אישי עם האמנים.

מתי: 11, 13 בספטמבר, מ-10:00
איפה: מדרחוב נחלת בנימין
לפרטים: 03-5169580

עוד באותו נושא

תוכניות לחגים כבר עשיתם? הפסטיבלים שמחכים לכם ברחבי הארץ

לכתבה המלאה
דבורים ומלכת דבורים באמצע. ShutterStock
יחכו לכם בנחלת בנימין, אבל בתוך כוורת שקופה. דבורים/ShutterStock

3. קודם כל תירגעו, קרית טבעון

לא יודעים מה אתכם, אבל אצלנו ראש השנה הוא זמן לחשבון נפש (של טרום כיפור) ושעת רצון לעשות restart ולהסתער על כל העולם. ולמה אנחנו משתתפים אתכם בזה? בעיקר בזכות ענבל לויטה, ששהתה תקופה ארוכה בקרב המאורים ילידי ניו זילנד ועכשיו היא מבקשת לשתף אותנו בתובנות ובמה שמלמדה שם. לויטה תגיע לגן הבוטני במטרה להעביר קורס המבוסס על 'שיטת המקום' שפיתחה. במהלך הקורס היא תלמד איך ליצור לעצמנו מקום וזמן, איך להירגע מלחצים, לפתור את תחושת "האין לי זמן", להקשיב לטבע, להכיר את סגולות הצמחייה הארצישראלית, להקשיב לאני הפנימי ובעיקר להירגע.

ואם אתם כבר שם, או שתגיעו בהזדמנות במיוחד, צאו לסיבוב בגן ותתרשמו מהעצים, מהצמחים ומהבוטניקה הייחודית של הגן.

מתי: שישי, 11.9, מומלץ להירשם מראש
איפה: הגן הבוטני, מכללת אורנים
לפרטים: 054-4454824, 052-3379913

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
להתחבר לטבע. הגן הבוטני במכללת אורנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

4. קבלת שבת, תל אביב

בערבי שישי, רגע לפני כניסת השבת, תתקיים סדרת קבלות שבת ייחודיות בין בתי הטמפלרים בשיתוף התנועה הרפורמית ומרכזי דניאל בהנחייתו של הרב ניר ברקין ובליווי אנסמבל של שלושה נגנים בניצוחו של החלילן מתן קליין. קבלות השבת יתקיימו בשלהי חודש אלול ובראשית חודש תשרי ויוקדשו ליצירת חוויה יהודית ישראלית אותנטית ומתחדשת. כל קבלת שבת תוקדש לנושא אקטואלי-רוחני אחר ובכל מפגש יושם דגש על שילוב בין מקורות עתיקים למקורות חדשים שיביאו לידי ביטוי מסורות ותרבויות הע?ם מחד והוויה ישראלית מתחדשת מאידך. קבלת השבת הראשונה תעסוק בראש השנה (11.9), השנייה ביום הכיפורים (18.9) והשלישית, והאחרונה, בסוכות ובשמחת תורה (25.9).

מתי: בשישי, 25-11 בספטמבר, 18:00
איפה: מתחם שרונה, תל אביב

קבלת שבת עם הרב ניר ברקין. באדיבות ליאת אריאב,
קבלת שבת עם הרב ניר ברקין/באדיבות ליאת אריאב

5. קדישמן, תל אביב

מנשה קדישמן הצייר, פסל וחתן פרס ישראלי, הלך לעולמו לפני חמישה חודשים והותיר אחריו לא מעט כבשים עצובות. האמן המוערך פרץ לתודעה האמנותית הבינלאומית שנות ה60, לאחר שזכה בפרס ראשון לפיסול בביאנלה בפאריז ובשנות ה70, ציג עדר כבשים חיות בביאנלה בוונציה. לזכרו של קדישמן תושק היום (10.9, 20:00) תערוכה חדשה המציגה את עבודותיו משנות ה-60 המאוחרות ועד תחילת שנות ה-80.

את התערוכה אצרו מאיה קדישמן, בתו, וסיגל קשקש תוך שימת דגש על הקו המחבר בין מחשבתו המינימליסטית של קשימן לבין הקו האקספרסיוניסטי שלו. התערוכה מתמקדת בעשורים אלה דווקא מתוך רצון לתת במה ליצירותיו המשמעותיות והחשובות במטרה לחשוף את עבודותיו הידועות והמפורסמות בזירת האמנות הבינלאומית.

בין מגוון היצירות תוצג עבודתו המכוננת, "בצהרי היום", שהוצגה במוזיאון תל אביב ב- 1982 ומסמלת את המעבר מהסגנון הפיסולי-גיאומטרי לסגנון הפוסט מודרני. זהו אחד מהציורים הראשונים שבו מופיעה הכבשה, שלימים הפכה לדמות החיה והאקספרסיבית ביותר שידעה האמנות הישראלית, המזוהה כך כל עם קדישמן. בנוסף יוצג הפסל "שלכת" המוצג קבע במוזיאון היהודי בברלין ונחשב לאחת העבודות החשובות ביותר באמנות המודרנית.

מתי: 10.9 - 25.10, מ-10:00
מחיר: 10 שקלים, ללא תשלום לילדים, חיילים וגימלאים
איפה: ביתן 16, יריד המזרח, נמל תל-אביב

קדישמן ציור שמן על בד. צילום: גלאי תקשורת,
כבשים ועוד. ציור שמן על בד של קדישמן/צילום: גלאי תקשורת

6. 3D, תל אביב

לירון הוא אמן צילום צרפתי שהוגדר בילדותו "כגאון צילום קטן". עברו השנים, זה הקטן גדול נהייה והיום הוא נחשב לצלם מוכר בעולם האומנות שיצירותיו מוצגות בגלריות מובילות ובבתי אספנים, בהם מוזיאון גארווה באנגליה, גלריית אופלאר בצרפת וחברת LVMH (לואי ויטון). המאפיין של יצירותיו הוא בעיקר החיפוש אחר החדשנות והשלמות ותוך כך צילם צילומים נדירים בטכנולוגיית 3D המבוססים על המצאתו - פטנט ייחודי להנפשת תמונה. לירון, שזה כינויו המקצועי ושמו הוא דניאל קדוש, יודע לקחת פרט שולי או פריט חסר ערך, ולהפוך אותו בעזרת הצילום לאקססוריז מדהים המעניק נפח לתמונות שמתארות את המציאות.

הפטנט הייחודי נוצר ב-2006, אז הצליח לשחזר את התזוזה בתמונה וליצור קונספט אומנותי בשיטה חזותית לתמונה HD תוך שהוא משתמש בצורה אסתטית בצילום, הצבע והפיסול כשהוא מפסל, חורט ומשקף את התמונה על פי השראתו. לדבריו "תזוזו - והיצירה תזוז אתכם, אבל התמונה לא תשתנה, זו השיטה והקונספט". התערוכה הייחודית, שמוארת במשחקי תאורה מיוחדים, מוצגת בביתה הפרטי של האמנית רייצ'ל וייצמן.

מתי: עד שני, 21 בספטמבר, 19:00-23:00 (פרט לשישי וערב חג)
איפה: מגדלי U1, רחוב ניסים אלוני 21
לפרטים: 054-8829802

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully