וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכנסים רק עם בת זוג: מה קורה בפסטיבל העירום של ישראל?

הם מתקבצים למשך 3 ימים במדבר שבמהלכם הם מתנסים בסדנאות מגע ותרפיה בעירום, אסור להם לצלם או לאכול בשר וקיים איזון מדויק בין מספר הגברים והנשים - פסטיבל העירום של ישראל יוצא לדרך בשבוע הבא - המקום שבו מסירים את המסכות על אמת

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מערכת וואלה!

אורגיות או איפוק? צפו בראיון עם רפיק ידידיה על פסטיבל הטנטרה

פסטיבל פשוט פסטיבל העירום של ישראל  אשרם במדבר. עמי שטיינר, מערכת וואלה! NEWS
רק עם בן או בת זוג. שומרים על איזון בין גברים ונשים/מערכת וואלה! NEWS, עמי שטיינר

הם מסתובבים שלושה ימים בלבוש אדם וחווה, משתתפים בסדנאות מגע ומדיצטציות בעירום, אסור להם לצלם והם חייבים לבוא רק עם בן או בת זוג - פסטיבל העירום של ישראל הוא המקום שבו מסירים את המסכות (ואת הבגדים) על אמת - ומתחברים לעצמכם.


עוד על תיירות רוחנית בוואלה! תיירות:
אורגיות או איפוק מיני: מה קורה בכנס הטנטריקס בישראל?
פסטיבל אושו: האיש שהביא את הרוחניות למערב
המידברן ואני: חוויותיי מה"ברנינג מן" של ישראל


השם האמיתי שלו הוא "פסטיבל פשוט", אבל הוא מוכר יותר כפסטיבל העירום של ישראל, שיתקיים זו השנה ה-12 באשרם במדבר בין ה-17 ל-19 בספטמבר. באי הפסטיבל הם קהל נודיסטי ונטוריסטי, שביחד איתו חוגגים בעירום עוד מאות אנשים, שלחלקם זו הפעם הראשונה להיות עירומים בחברה ולחלקם זו כבר מסורת. "הרעיון בפסטיבל הוא לייצר מרחב בטוח להיות עירומים, כי הבגדים מחפים על כסות שקרית ומסכות, ואנו רוצים להוריד אותן ואז קורים קסמים: צורת הדיבור משתנה, ההתנהגות, יש מפגשים חברתייים שקורים", אומר שרדהה, מפיק הפסטיבל הראשי, בשיחה עם וואלה!. "אנשים יכולים לבחור אם להיות עירומים או לא. עירום זה לא חובה, זו זכות", הוא מוסיף.

לדבריו, נטוריזם ונודיזם קיימים בארה"ב ואירופה כבר משנות ה-60, אבל העמותה הנטוריסטית ואשרם במדבר לקחו את זה צעד אחד קדימה בקטע ישראלי למדבר. "העירום בחברה המערבית בכלל והישראלית בפרט, הוא טאבו חברתי ובפסטיבל פשוט שוברים את הטאבו הזה, משחררים את הפחדים הטמונים בחשיפה של הגוף ולוקחים את העירום אל מקום של חגיגה ועבודה פנימית", מסבירים מפיקי הפסטיבל.

תגיד, אנשים שמשתתפים לראשונה בפסטיבל, לא מתביישים להתפשט?
שרדהה: "ביום הראשון הם מגיעים לבושים, ביום השני יורדת החולצה וביום השלישי הם מתבכיינים שהם לא יכולים להיות לבושים יותר. יש כאלה שנוסעים הביתה עירומים ורק בבאר שבע לובשים חולצה".

מה השאלה הכי מוזרה שנתקלת בה בהקשר של הפסטיבל?
שרדהה: "יש גברים שתקשרים ושואלים: 'מה יקרה אם תהיה לי זקפה?' אבל זה לא קורה".

עבור המשתתפים נוצרו עשרת הדיברות לפסטיבל, שמעגנות את החוקים שיש לשמור במשך שלושת ימי העירום. למשל, אסור בשום אופן לצלם (גם לא בטעות), יש להימנע ממבטים מטרידים והערות פוגעניות ואין להשתמש בכלים חד פעמיים והאוכל הוא על טהרת הצמחונות.

"נחשפתי לעירום לראשונה לפני 15 שנה בארה"ב", מספרת מור פרידמן שמשתתפת בפסטיבל העירום מזה מספר שנים וגם מדריכה בו סדנאות. "בן הזוג שלי דאז חשף אותי למקום עם מעיינות חמים שאפשר לעשות לידם קמפינג, ושם נחשפתי לעירום ציבורי בפעם הראשונה. ברגע שמסירים את הכסות החיצונית, זה משפיע גם על הכסות הפנימית ואתה רואה את היופי של האנשים בצורה אמיתית.

"כשחזרתי לארץ, שמעתי על הפסטיבל ופחדתי מהשילוב של החוצפה הישראלית והעירום, אבל אני מרגישה שאני הכי עצמי בפסטיבל הזה. אני פוגשת אנשים שהם כמוני והחברים הכי טובים שלי הם מפסטיבל פשוט, ללא הגנות או מסכות והם יודעים מי אני".

עוד באותו נושא

אורגיות או איפוק מיני: מה קורה בכנס הטנטריקס בישראל?

לכתבה המלאה
פסטיבל פשוט פסטיבל העירום של ישראל  אשרם במדבר. עמי שטיינר, מערכת וואלה! NEWS
סדנאות ציור בעירום, ולא רק. משתתפים בפסטיבל העירום באשרם במדבר/מערכת וואלה! NEWS, עמי שטיינר
פסטיבל פשוט פסטיבל העירום של ישראל  אשרם במדבר. עמי שטיינר, מערכת וואלה! NEWS
נותנים לגוף חופש. פסטיבל העירום של ישראל/מערכת וואלה! NEWS, עמי שטיינר

אפילו קבלת שבת מתקיימת בעירום

בניגוד למה שאתם חושבים, האווירה בפסטיבל אינה מינית כלל, והעירום הופך את המפגשים בפסטיבל לקסומים ונקיים, נטולי מסיכות וגינונים חברתיים, הכל הופך לפשוט יותר. "זה הפסטיבל הכי לא סקסי שיש באשרם במדבר", מסביר שרדהה. "בגלל שהכל בחוץ, אז הקטע המיני פחות בא לידי ביטוי. המיניות כאן לא בוטה. אנשים רוצים לשחרר את הבגדים ולראות כמה יפים אנחנו".

אז מה בדיוק עושים שם חוץ מלהסתובב עירומים כשהרוח המדברית זורמת על הגוף?
שרדהה: "תראה, בכל יום יש תוכנית של פעילויות, ויש לנו ארבעה מתחמים מרכזיים:
מתחם של תנועה - סדנאות ריקוד ומגע בתנועה כדי לחגוג את העירום. מתחם אמנות - שבו יוצרים צורות של אמנות עם הגוף. למשל, דוגמנית לבושה ומלא ציירים עירומים מציירים אותה. יש גם ציורי גוף ועם הגוף. מתחם תרפיה - שבו יש טיפולים ממיניות ועד קבלת הגוף שלי. למשל, יש מנחים שמטפלים באנשים שמפחדים להיות עירומים, או שחושבים שאיבר המין שלהם קטן מדי, או מישהו שמרגיש שהוא שמן. לומדים לקבל את עצמך. ומתחם מודעות - שבו מתקיימות מדיצטציות בעירום, תיאטרון בעירום ועוד".

בנוסף, בפסטיבל יתקיימו סדנאות הקשורות לחגיגת הגוף דרך ריקודים בעירום ומסיבות עירום. המנחים בפסטיבל הם מהמנחים המובילים בתחומם, ומעבר להופעות עירום, מיצגי אומנות, ציורי גוף ושירה בציבור במדבר, תתקיים גם קבלת שבת עירומה. אחת הסדנאות נקראת, "הגוף כמאהב", שבה לומדים לפרק את הביקורת שיש לנו על הגוף וליצור יחסים חדשים איתו שבאים מאהבה. "זה מדהים לראות אנשים שבאים לפסטיבל ופשוט רואים איך לאט-לאט הם מורידים מעצם את המסכות והופכים אמיתיים", מספרת מור שתדריך את הסדנא. "אתה רואה את התהליך שהם עוברים ומגלים את עצמם. הייתי שמחה אם אנשים היו יודעים איזה כלי עוצמתי זה עירום והפסטיבל, שתורמים ליחסים שלהם עם עצמם, עם הטבע ועם הסביבה שלהם".

כדי לשמור על איזון בין גברים ונשים, מחוייבים המשתתפים לבוא עם בן או בת זוג לפסטיבל, אולם לא חייבת להיות ביניהם מחויבות הדדית או קשר זוגי. "אנחנו פשוט רוצים שיהיה איזון אנרגטי", מסביר שרדהה.

וכמה יעלה לכם להוריד את הבגדים לשלושה ימים? בין 250 ל-330 שקלים, כולל ארוחות, מקלחות, שירותים ולינה בקמפינג. שרדהה מוסיף, שמי שלא רגיל ללינה המדברית, יוכל למצוא גם חדרים בתשלום נוסף.

לפרטים נוספים היכנסו לאתר הפסטיבל

פסטיבל פשוט פסטיבל העירום של ישראל  אשרם במדבר. עמי שטיינר, מערכת וואלה! NEWS
"בגלל שהכל בחוץ, הקטע המיני פחות בא לידי ביטוי"/מערכת וואלה! NEWS, עמי שטיינר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully