וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 13% במחירי לינה במלונות בתל אביב. אז למה עדיין יקר?

8.9.2015 / 0:03

מדד מחירי הלינות המפורסם בעולם, Hotel Price Index, פרסם את נתוני מחיר הלינות במלונות בעולם למחצית הראשונה של 2015, כשבתל אביב ירדו המחירים במחצית ב-13 אחוזים מאשר בתקופה המקבילה אשתקד. אז למה אנחנו לא מרגישים את זה בכיס?

צילום: ליהי שורש עריכה: מאיה בן ניסן

מי היה מאמין, אבל בישראל יש ירידה במחירי הלינה ב-2015, כך לפי מדד מחירי הלינות המפורסם בעולם, Hotel Price Index, שפרסם את נתוני הלינה במלונות בערים בולטות בעולם, ביניהן תל אביב.

לפי הדו"ח, במחיר הלינה במלונות של העיר ללא הפסקה יש ירידה של 13 אחוזים במחצית השנה הראשונה של 2015, לעומת התקופה המקבילה בשנת 2014. בשנה זו עמד מחיר לילה במלון בתל אביב על 208 דולרים, ואילו עתה אנו מתבשרים כי המחיר עומד על 181 דולרים.

כזכור, הדו"ח האחרון של המדד העולמי לפני כחצי שנה קבע שמחיר לילה ממוצע במלון בישראל עומד על 212 דולר - יקר יותר מרוב ערי אירופה. הירידה בתל אביב ובשאר ערים בינלאומיות באה אחרי חמש שנים של עלייה במחירי הלינות בעולם, שנבעה מגידול קבוע במספרי התיירים בעולם (1.1 מיליארד אשתקד) ויציבות כלכלית עולמית. אז מה בעצם גרם לירידה במחירי הלינה?

"הירידה במחירים בתל אביב בחצי השנה הראשונה מבטאת את המשבר בתיירות הנכנסת מאז 'צוק איתן'", אמר לוואלה! אלי גונן נשיא התאחדות המלונות בישראל, שמוסיף: "למרבה הצער, עוד לא התאוששנו מהמשבר המתמשך הזה".

אלי זיו, מנכ"ל התאחדות המלונות בתל אביב הוסיף: "בתי המלון בתל אביב ובאזור תל אביב (הרצליה, בת ים, רמת גן) רוצים בתיירות הפנים ופונים בימים אלה לישראלים כדי להזמין להתארח בחופשת 'סיטי ברייק' בתל אביב. בתי המלון מציגים מבצעי מחיר והוזלות (כולל: לילה שני ב-50% הנחה) לישראלים, אפילו בעת הזו, בתקופת החגים" .

בשורות טובות גם לאלו שטסים בתקופה הקרובה לפריז, שם ירוד המחירים מ-254 דולרים ללילה בשנה שעברה ל-214 דולרים (סך הכל 16 אחוזי ירידה). גם ברומא יכולים התיירים ליהנות, מאחר ומחירי הלינה שם ירוד בשיעור אחוזים זהה - מ-208 דולרים ללילה ב-2014 ל-174 ב-2015. בלונדון דווח על ירידה של 7 אחוזים מאשתקד. מי שימצא את עצמו בניו יורק יוכל ליהנות משישה אחוזי ירידה במחירי הלינה - מ-261 דולרים ללילה ב-2014 ל-245 דולרים בתקופה הנוכחית. אגב, הצניחה הגדולה ביותר במחירי לינות במלונות (24 אחוזים) התקיימה בבירת מלזיה, קואלה לומפור.

מלונות תל אביב חוף הים חופשה מלון. ShutterStock
מחיר הלינה זול ב-13% מאשתקד. מלונות בתל אביב/ShutterStock
  • עוד באותו נושא:
  • מלונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully