וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה היעד המבוקש של הישראלים בחגים, וכמה זה יעלה להם?

1.9.2015 / 8:47

החופש הגדול רק נגמר, וכבר נוחתים פה חגי תשרי. אז מהו היעד הכי מבוקש של הישראלים? מהו הנופשון הזול ביותר? ולמה כדאי לכם לטוס ביום הכיפורים ולא בראש השנה ובסוכות (50% הבדל!)? הנה התשובות

עריכה: ניר חן

החופש הגדול רק נגמר, אלפים חזרו מחו"ל והנה עוד שבועיים כבר נוחתים פה החגים. אז לאן עמישראל יטוס בראש השנה, יום הכיפורים וסוכות? לצורך כך גייסנו את חברת אמדאוס, חברה למתן פתרונות טכנולוגיים בתחום התיירות, העובדת עם כ-5,000 סוכני נסיעות בישראל ובעלת ראיית מקרו על שוק התיירות היוצאת.

"עונת החגים בשנת 2015 תתאפיין בגידול משמעותי במספר היוצאים לנופשונים בחו"ל", מסביר גדי מור, מנכ"ל אמדאוס ישראל. הסיבה לכך, לדבריו, העובדה שהחגים מתקיימים באמצע השבוע, דהיינו מספר ימי החופש שהנופשים ינצלו מועטים. "כלומר, ניתן לצאת לשבוע נופש בכרתים, תוך ניצול של שניים עד שלשה ימי חופשה בלב", הוא מוסיף.

לפי נתוני החברה, היעד עם הביקוש הגבוה בקרב הישראלים בקרב החגים הקרובים הוא כרתים, כשממש אחריו מזנב עוד יעד יווני - האי רודוס. הישראלים מנצלים את הסמיכות של החגים לתקופת הקיץ החמימה, ועל כן יעדי אגן הים התיכון רלוונטיים ביותר לראש השנה, יום הכיפורים וסוכות. מבין יעדי אירופה, ברלין תופסת תאוצה גדולה וזאת בשל היצע מלונות גדול מאוד, מחירים זולים וזמינות גבוהה של חברות הטיסה היוצאות לברלין.

יעד אחר שפופולרי בקרב הישראלי, הוא לא אחר מאשר אנטליה השנויה במחלוקת, ולפי מור הביקוש לנסיעות אליה הולך וגובר, על אף המתח הפוליטי ומחיר השהות. "הסיבה לכך היא היותה של אנטליה ממוצבת גבוה מאוד מבחינת רמת האטרקציות ובתי המלון, שרובם בדרגת 5 כוכבים פלוס וכמעט שאין להם תחרות ביעדים אחרים", הוא מסביר.

בראש השנה יישלם ישראלי על נופשון של 3 לילות בכרתים הוא 675 דולרים בממוצע, כשעל 4 לילות 849 דולרים בממוצע. האי מיקונוס הוא היעד היקר ביותר באזור אגן הים התיכון, שבו ייאלץ ישראלי להיפרד מ-919 דולרים לנופש בן 4 לילות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יעדי הנופשונים עם הביקושים הגבוהים ביותר לראש השנה 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

הביקוש לטיסות ביום הכיפורים נמוך - אתם מרוויחים

עוד בחגים, כיוון שהם נופלים על ימי חול, הרבה ישראלים בוחרים לנפוש ביעדים רחוקים. לדבריו של מור, העובדה הזו הובילה לעלייה משמעותית בביקוש ליעדים כמו תאילנד, וייטנאם וארה"ב. "העלייה בביקוש השנה ליעדים אלה ביחס לאשתקד בתקופת חגי תשרי מתקרבת לכ-20%.

ומה עם המחירים?

מור: "בתקופת יום כיפור המחירים נמוכים יותר, מאחר והביקוש לטיסות נמוך בהרבה - בכ-50% בהשוואה לתקופת ראש השנה, היות ורבים צמים. אנטליה הפכה להיות בין היעדים היקרים, מאחר והביקוש אליה גבר מצד מדינות אירופאיות. בכל שנה יש גידול של עשרות אחוזים מבחינת הביקוש ממדינות אירופה, וזה מעפיל גם על ירידת הביקוש מרוסיה, שהיא לקוח קבוע וגדול בטורקיה".

ואכן, אם בראש השנה יישלם אדם בממוצע 715 דולרים לנופש של 3 לילות, ביום כיפור הוא יישלם רק 499 דולרים. בסוכות המחיר ייזנק שוב ל-709 דולרים לחופשה זהה.

נתון נוסף שמספקת אמדאוס הוא ביחס לאופן הזמנת הנופשים שלנו. אם בעבר יותר ויותר אנשים השתמשו בשירותי הטלפון, השנה יש גידול של מעל ל-40 אחוזים בהזמנות מקוונות - מה שבולט יותר בחגים ומצביע על שינוי הרגלי הצריכה. "הקהל מזמין ישירות באינטרנט, גם טיולים מאורגנים, גם טיסות וגם נופשונים", מסביר מור.

עוד באותו נושא

חגים רבותיי, חגים: אספנו את הדילים הכי אטרקטיביים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יעדי הנופשונים עם הביקושים הגבוהים ביותר ליום הכיפורים 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יעדי הנופשונים עם הביקושים הגבוהים ביותר לסוכות 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

* היעדים הנבחרים בטבלאות הינם יעדי הנופשונים עם הביקושים הגבוהים ביותר בתקופת חגי תשרי 2015, כפי שנמצאו במערכות אמדאוס. המחיר המוצג הינו מחיר ממוצע לאדם ליעדים המדוברים, ולא דיל ספציפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully