וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בתערוכת "אקספו" במילאנו: "ישראל תורמת לעתיד האנושות"

28.8.2015 / 7:26

אל תערוכת "אקספו 2015", המתקיימת השנה במילאנו ועוסקת בטכנולוגיות חקלאות ומזון, הגיע גם ראש הממשלה נתניהו, ששמח לראות את ישראל בחזית הקדמה העולמית. נתניהו: "אנחנו תופסים את מרכז הבמה בחקלאות, בפיתוחים המדעיים, בטכנולוגיה, ביצירת עתיד טוב יותר לבני האדם"

ראש הממשלה נתניהו תערוכת אקספו 2015 במילאנו. לשכת העיתונות הממשלתית
ישראל תורמת לעולם. נתניהו ואשתו בתערוכת "אקספו" 2015 במילאנו/לשכת העיתונות הממשלתית

התערוכה העולמית "אקספו 2015", המתקיימת השנה במילאנו, עוסקת בטכנולוגיות חקלאות ומזון. בין ביתני המדינות שמציגות את מרכולותיהן, משתף גם הביתן הישראלי את העולם בפיתוחים הטכנולוגיים והמערכות החדשניות, שבהם עושה ישראל שימוש יומיומי. הביתן נבנה באמצעות כלים מתקדמים מבוססי טכנולוגיה ירוקה, לרבות התקני חיסכון באנרגיה וטיפול במים ואוויר.

כל המבנה הנו ידידותי לסביבה וניתן לפירוק ולמיחזור ללא השלכות על איכות הסביבה. השדה האנכי "שדות המחר" מציג את יכולותיה של ישראל בתחומים רבים, כגון עיבוד אדמת טרשים, גידול ירקות במדבר, שיטות השקיה חדשות ושיפור איכות הזרעים.

אחרי שכבר לא מעט ראשי מדינה ביקרו בתערוכה בהם קנצלרית גרמניה ונשיאי צרפת, רוסיה, אוסטריה, אירלנד, מקסיקו, קולומביה ועוד, הגיע אליה גם ראש הממשלה שלנו, בנימין נתניהו בליווי אשתו, והוא ביקר בביתן הישראלי וצפוי גם לבקר בביתנים של המדינה המארחת איטליה, ארה"ב וסין.

ראש הממשלה נתניהו תערוכת אקספו 2015 במילאנו. לשכת העיתונות הממשלתית
"ישראל היא כוח עצום בטכנולוגיה העולמית". נתניהו באקספו 2015/לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה נתניהו תערוכת אקספו 2015 במילאנו. לשכת העיתונות הממשלתית
"מובילים את העולם בייצור חלב". נתניהו ואשתו מסיירים בתערוכה/לשכת העיתונות הממשלתית

"מה יגידו אזובי הקיר? הם אומרים - ישראל"

"אני מאוד נרגש להיות כאן", אמר נתניהו בתערוכה. "אמרתי לשגריר שלנו באיטליה: מה יגידו אזובי הקיר? הם אומרים - ישראל, ישראל היא כוח עצום בטכנולוגיה העולמית וגם בחקלאות ובכל הפיתוחים של העולם החדש. לפני כמה מאות שנים אמר הוגה דעות אנגלי, מלתוס, שהאנושות בסוף תגווע כי לא יהיה לה מספיק מה לאכול. בינתיים אנחנו נוגעים בשמונה מיליארד בני אדם על כדור הארץ ויש מה לאכול, בין השאר כי המדע מתקדם ומפתח זנים חדשים של תבואה ושל אורז ושל בעלי חיים ויכולות אחרות שאיש לא דמיין אותן - וישראל מזה למעלה מ-70 שנה, עוד לפני קום המדינה.

"בזכות זה ביקשתי שייראו כאן את אהרון אהרונסון ואם החיטה שהוא גילה, שמאכילה מיליוני בני אדם ברחבי העולם. ישראל והציונות הפכו לכוח אדיר בפיתוח החקלאות, בהשקיה, בשימור מים והיכולת גם למחזר מים. אנחנו מובילים את העולם בהיקפים אדירים בייצור חלב, אצלנו הפרה הכי מניבה בעולם. זו לא פרה הולנדית ולא פרה צרפתית, זו פרה ישראלית, פרה ממוחשבת.

"את כל זה רואים אנשים שבאים הנה, מיליון אנשים כבר ראו את זה כאן. לא פחות חשוב מזה, מיליוני אנשים ברחבי העולם, בסין, בהודו, באמריקה הלטינית, באפריקה וברחבי העולם אנשים משנים את חייהם בגלל ישראל ומיטיבים את חייהם בגלל ישראל. אנחנו לא רק דאגנו לפתח את המדינה שלנו, את החקלאות שלנו ואת המזון שלנו - אנחנו עושים את זה ברחבי העולם.

"זה יותר חזק מכל חרם. זה יותר חזק מכל ניסיון לדחוק אותנו לשוליים, כי אנחנו תופסים את מרכז הבמה בחקלאות, בפיתוחים המדעיים, בטכנולוגיה, ביצירת עתיד טוב יותר לכל בני האדם, ואני מאוד גאה ונרגש להיות כאן עם האנשים שמביאים את התרומה הישראלית הזאת לעולם, ואנחנו נעשה את זה גם במקומות רבים אחרים".

לדבריו, יש לישראל עתיד גדול מאוד וישראל תורמת גם לעתידה של האנושות. "אין מקום טוב לראות את זה בצורה כל כך חדה ובהירה, כמו במקום הזה, ליד הקיר הזה", סיים נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully