וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפים בוורוד: כך נראית חופשת הקיץ אצל דובי הקוטב

27.8.2015 / 18:00

דובי הקוטב מוכרים לנו בדרך כלל ממראות של קרח וחורף, אבל הצלם הקנדי דניס פאסט לכד בעדשת מצלמתו את היצורים היפהפיים דווקא בפגרת הקיץ שלהם. "ניסיתי לצלם רגעים בחייהם, שיגרמו לאנשים להעריך את הדובים", הוא אומר בשיחה עם וואלה!. צפו בתמונות המדהימות

דובי קוטב בקנדה. צילום: : Dennis Fast,
פאן לו. דוב הקוטב משתעשע בין פרחי ערברבה במפרץ האדסון, קנדה/צילום: : Dennis Fast

לרוב אנחנו רגילים לראות את דובי הקוטב על-פני תפאורה של קרחונים, אוחזים איזה דג סלמון טוב בידיים ומכרסמים להנאתם. אבל דניס פאסט, צלם קנדי, לכד בעדשת המצלמה שלו את היצורים היפהפיים האלה דווקא בתפאורה שאנחנו פחות רגילים לראות - ב"פגרת הקיץ" שלהם.


עוד צילומי טבע מדהימים בוואלה! תיירות:
טבע ישראלי: אלבום התמונות שאתם חייבים לראות
צילמה את העצים העתיקים בעולם, כולל אחד מישראל
נופים מהשמיים: לראות את ישראל הכי יפה שאפשר


בצילומים הנדירים נראים דובי הקוטב משתובבים להם בין שדות של פריחה ורודה של פרחי ערברבה, נהנים מחום השמש הקיצית במפרץ האדסון (Hudson Bay) שבפרובינציה מניטובה (Manitoba), שבמרכז קנדה, שם גם מתגורר פאסט. הדובים נצפו באזור על ידי בעל חברת טיולי דובים בשם "צ'רץ' היל וויילד" (Churchill Wild), שטס מעל האזור במסוק כבר לפני כמה שנים. פאסט, שעבד כמדריך בחברה, החליט אז שמתישהו הוא יהיה חייב לצלם אותם. "זה לקח כמה שנים לארגן ולתכנן את הלוגיסטיקה כדי להקים מחנה מוגן על האי הקטן, אבל לבסוף זה קרה", אומר הצלם בראיון לוואלה!.

דובי הקוטב מגיעים לאזור מפרץ האדסון בחודשים יוני-יולי, לאחר שהעבירו את החורף על הקרח, כדי לחפש מקום להעביר בו את הקיץ. ב"פגרת הקיץ" שלהם, הם לא עושים יותר מדי - מתבטלים, אוכלים מעט מאוד, אם בכלל, ופשוט "מתחרדנים" בשמש. "מאחר והדובים הם יצורים חברתיים על הקרקע, יש באי כשבעה עד שמונה דובים במשך הקיץ", אומר פאסט.

אבל פאסט לא חי עם הדובים ומודע היטב גם לסכנות שטמונות בקשר איתם. "לעבוד בסמוך לדובי הקוטב מצריך גם הגנה רבה", הוא מסביר. "הם סקרנים מאוד, במיוחד כלפי דברים שזזים, וכמעט תמיד יגשו אליך כשיריחו אותך או יחושו שאתה זז". את המחנה שלהם הם תחמו בגדר אלקטרונית שהרחיקה את הדובים. "ברגע שהם התרגלו אלינו, זה היה קל להסתובב באזור שלהם, אבל לא התקרבנו אליהם יותר מ-50 מטרים מהם", הוא אומר.

דובי קוטב בקנדה. צילום: : Dennis Fast,
טורפים מסוכנים עם מזג שליו ומטעה/צילום: : Dennis Fast
דובי קוטב בקנדה. צילום: : Dennis Fast,
לראשונה נצפו באזור הפריחה על ידי מסוק/צילום: : Dennis Fast
דובי קוטב בקנדה. צילום: : Dennis Fast,
בקיץ יש כ-8-7 פרטים שמעבירים על הקרקע את העונה החמה/צילום: : Dennis Fast

מטרת הצילומים: ליצור השראה עבור בני אדם

פאסט הגיע לצילום בכלל מדיסיפלינה שונה. בעברו הוא מחנך בית ספר שיצא לגמלאות. "התחלתי להתעסק בצילום לפני שנים רבות, כשהייתי חובב ציפורים, והחלטתי לצלם כמה מהציפורים המסעירות שראיתי", הוא אומר. "עכשיו אני מצלם בעלי חיים נוספים בטבע, והפכתי מצלם שמתעד חיות לצלם שמצלם צילומים שיוצרים השראה". לדבריו, הוא רצה ליצור מודעות לגבי השבריריות של הפלנטה שלנו והטבע שבה, כמו גם לעורר את השימור של הטבע עבור הדורות הבאים.

"דובי הקוטב הם טורפים בעלי עוצמה, שסותרים את ההתנהגות השלווה והמזמינה שלהם", אומר פאסט. "חשוב לצפות בשפת הגוף שלהם כל הזמן. עם זאת, הם יצורים שאוהבים לשחק ולהתאבק במשך שעות, ולא ישימו אליך לב כשהם רגועים. כשזה קורה, אתה מתחיל להרגיש את הכוח הלא מובן מאליו של בעלי חיים. רגעים כאלו יכולים להיות עוצרי נשימה".

פאסט צילם את דובי הקוטב במשך כל עונות השנה. "ניסיתי לצלם רגעים בחייהם, שיגרמו לאנשים להעריך את הדובים, את בית הגידול שלהם ואת המשאבים המשתנים שלהם", מסביר פאסט. בספרו האחרון "Touch the Arctic" ("גע בארקטיק") הוא ניסה לתפוס בעדשתו את יופיים של דובי הקוטב ואת הסביבה השברירית שבה הם חיים. "זה יהיה חבל מאוד לאבד חיה שהיא אייקון כל כך חשוב", הוא אומר.

.

דובי קוטב בקנדה. צילום: : Dennis Fast,
"חשוב לצפות בשפת הגוף שלהם כל הזמן". דוב הקוטב/צילום: : Dennis Fast
דובי קוטב בקנדה. צילום: : Dennis Fast,
"רגעים כאלו יכולים להיות עוצרי נשימה", אומר פאסט/צילום: : Dennis Fast
דובי קוטב בקנדה. צילום: : Dennis Fast,
דובי הקוטב סקרנים מאוד, במיוחד כלפי דברים שזזים/צילום: : Dennis Fast
דובי קוטב בקנדה. צילום: : Dennis Fast,
יצורים שאוהבים לשחק ולהתאבק במשך שעות/צילום: : Dennis Fast
דובי קוטב בקנדה. צילום: : Dennis Fast,
בקיץ הם לא עושים יותר מדי - בעיקר "מתחרדנים" בשמש/צילום: : Dennis Fast
דובי קוטב בקנדה. צילום: : Dennis Fast,
"ברגע שהם התרגלו אלינו, זה היה קל להסתובב באזור שלהם"/צילום: : Dennis Fast

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully