וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללכת על המים

17.8.2015 / 7:16

אם גם לכם כבר נמאס מההסתגרות בבית הממוזג – צאו החוצה, הקימו אוהל על שפת הכנרת או על שפת הים ונוחו משגרת החופש הגדול

קמפינג. ShutterStock
הפסקה מהחופש הגדול/ShutterStock

החופש הגדול בשיאו, ואם זה לא מספיק החום והלחות מאיימים למוטט את כולנו. אם גם לכם כבר נמאס מהאוויר המלאכותי הנושב בין קירות הבית, הקניון או אולם הקולנוע ואתם רוצים לשבור את שגרת הקיץ – אספו את הילדים, קחו שק"שים ואוהל מהשכנים, העמיסו את הילדים על האוטו וצאו לדרך. לא צריך להרחיק עד לאלפים כדי לצנן את האווירה. לפניכם שישה חניונים מסודרים ליד מקורות מים שתוכלו להקים בהם אוהלים ולנוח קצת מהשגרה הממוזגת של החופש הגדול.

שימו לב: בחלק מהחניונים אין מקלחות ושירותים ובחלקם אין אפילו ברזיות. חשוב שתמקמו את האוהל שלכם בצל ותצטיידו מראש בהרבה מאוד מים. כמות המים שיש לקחת תלויה במידת המאמץ ובזמן החשיפה הישירה לשמש. מומלץ להצטייד בשלושה ליטרים מים (לפחות) לאדם ליום. לכל שעת הליכה הוסיפו ליטר וחצי נוספים.

גליל עליון

חניון אשמורה – חרבת דרדרה
חרבת דרדרה היא חורשת אקליפטוס שבין עציה זורמים בתעלות קטנות פלגי מים מעין דרדרה הסמוכה. החניון טופח על ידי קק"ל והונחו בו שולחנות פיקניק ופחי אשפה. יש בו שולחנות פיקניק והרבה צל.

מחיר: חינם.

איך מגיעים: מכביש 918 בסמוך לגשר הפקק. מיד אחרי הפנייה ימינה לדרדרה, בצומת T, יש לפנות שמאלה.

חורשת טל
הגן הלאומי של חורשת טל משתרע על פני 700 דונמים. יש בו מדשאות גדולות ואגם שחייה גדול. מקור המים הצוננים שבאגם הוא נחל דן. בחניון שירותים, מקלחות, ברזיות, מזנון, תאי קירור (השימוש בתשלום) ואם לא מתחשק לכם להקים אוהל תוכלו לישון בצימר, בבונגלו או בבית עץ.

מחיר: 63 ש"ח למבוגר, 53 ש"ח לילד (מגיל 3 עד גיל 12).

איך מגיעים: מכביש 99 (צפונית מזרחית לקריית שמונה). כ?5 ק"מ מזרחית לצומת המצודות.

רמת הגולן

בריכת אורחה
חניון הלילה של בריכת אורחה סמוך לבריכת מים קרירים בגודל 6 מ"ר. מקור המים שבבריכה הוא עין אם א-שרשיח. צעירים ממושב רמת מגשימים שיפצו את הבריכה וניקו אותה לזכר חברם רזיאל נגר שנהרג בינואר 2005 מנפל פגז.

מחיר: חינם.

איך מגיעים: מצומת בשן נוסעים דרומה על כביש 98. פונים ימינה בצומת T ולאחר כמה מאות מטרים מגיעים לכניסה לחורשה הקטנה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
נחל הקיבוצים.
נחל הקיבוצים

עמק בית שאן

נחל הקיבוצים
כשני קילומטרים מבית שאן, זורם נחל הקיבוצים. מימיו, הנובעים מתחת להרי גלבוע וזורמים לעמק בית שאן, חמימים כל השנה. על גדות הנחל יש חורשה קטנה ובה שולחנות פיקניק. אפשר לעלות לתל שוכה הסמוך לתצפית על העמק כולו.

מחיר: חינם.

איך מגיעים: מכביש 669. יש לחנות בחניון וללכת כ?150 מטרים עד לחורשה.

צפון מישור החוף

לילה בחוף אכזיב
מי שמתגעגע לשלווה ולרוגע של חופי סיני ימצא נחמה חמישה קילומטרים מצפון לנהרייה. בחוף הרחצה של אכזיב עשו הטבע והאדם יד אחת ויצרו לגונות וברכות ים – אחת של מים רדודים ואחת של מים עמוקים. בגן הלאומי כ?25 דונמים המיועדים לפיקניק ולקמפינג וכמובן חוף מוסדר לרחצה. בחניון הלילה שירותים, מקלחות עם מים חמים, מזנון, מסעדה, מתקני פיקניק, מתקני שעשועים ושירותי הצלה.

מחיר: 50 ש"ח למבוגר, 35 ש"ח לילד.

איך מגיעים: הכניסה מכביש 4 - פנייה ראשונה שמאלה אחרי קיבוץ גשר הזיו, בין הסימן לקילומטר 245 לסימן לקילומטר 246.

על שפת הכנרת

החוף המזרחי: חניון האון
בחניון שעל שפת הכנרת, דרומית לקיבוץ האון, מתחם מסודר להקמת אוהלים. במקום חוות יענים, שירותים, מקלחות עם מים חמים, שולחנות פיקניק ועצים מצלים. בכניסה לכפר הנופש תמצאו סופרמרקט. במתחם מסעדה חלבית.

מחיר: 150 ש"ח לרכב פרטי ללילה, 30 ש"ח לאדם (לנכנסים ברגל).

איך מגיעים: נוסעים על כביש 92 ופונים מצומת צמח לכיוון כורסי.

החוף המערבי: חוקוק
בחניון חוקוק מדשאות גדולות ופינות צל, מדרכות, עצי נוי, פינות ישיבה ופינות מנגל, שירותים ומקלחות חמות, תאורה לילית ומינימרקט. מהחניון גישה חופשית לחוף המוכרז של כרי דשא, שבו שירותי הצלה.

מחיר: 100 ש"ח לרכב ל?24 שעות או לחלק מהן.

מרכז הארץ

חוף בית ינאי
אם אתם גרים במרכז הארץ ולא מתחשק לכם להרחיק עד לצפון בשביל שינוי אווירה, נחל אלכסנדר, הנשפך אל הים ברצועת החוף של בית ינאי, הוא היעד המתאים לכם. נחל אלכסנדר הוא אחד הנחלים הפעילים הבודדים במרכז הארץ, ואפילו גדלים בו צבים – אטרקציה נהדרת לילדים. בגדה הצפונית של הנחל, בתוך חורשת אקליפטוס, יש חניון ובו שולחנות פיקניק, שירותי הצלה ומקלחות (ללא מים חמים).

מחיר: באמצע השבוע - 48 ש"ח לרכב, בסוף השבוע - 58 ש"ח לרכב. בחרבת סמארה השהייה ללא תשלום.

איך מגיעים: בכביש החוף ממחלף בית ינאי פונים לכיוון מכמורת. לאחר חציית הנחל פונים מזרחה (ימינה) בדרך עפר העוברת מתחת לכביש 4 ונכנסת למעמקי הגן הלאומי.

חוף דור
אופציה נוספת למי שלא רוצה להרחיק יותר מדי מהמרכז אבל מוכן לנסוע עוד טיפונת היא חוף דור. במתחם החוף המרכזי מזנון, חוף רחצה, סככות צל, שולחנות פיקניק, כלי קיבול להבערת מדורות, שירותים ומקלחות. כאן אין צבים אבל יש מרכז הסברה על היונקים הימיים בסביבת החוף.

מחיר: מחיר החנייה היומית בחוף הוא מחיר השהייה.

איך מגיעים: מכביש החוף, על הבאים מכיוון דרום לפנות מזרחה במחלף זיכרון יעקב ולהמשיך עד צומת פוריידיס. על הבאים מכיוון צפון לפנות במחלף עתלית ולהמשיך עד צומת אורן ומשם לכניסה למושב.

למידע נוסף היכנסו לאתר מי עדן.

מערכת וואלה! בשיתוף מי עדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully