וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לברודינג פס? האצבע שתכניס אתכם לטיסה

חברת התעופה האמריקנית "אלסקה איירליינס" החלה בפיילוט שבו 200 נוסעים עברו תהליך הרשמה חד פעמי של 20 דקות בצ'ק אין ואז נסרקו טביעות האצבע שלהם בכניסה לטיסה, ללא הצגת תעודה מזהה או כרטיס מנייר. האם בקרוב ניפטר גם מהדרכון?

סריקה ביומטרית. ShutterStock
לחפש את כרטיס הטיסה בתיק או בכיס? לא עוד. סריקה ביומטרית/ShutterStock

אתם נמצאים בשדה התעופה והדיילת החביבה מבקשת לראות את ה"בורדינג פס" שלכם, כרטיס העלייה למטוס המזהה את הנוסע וכולל את פרטי הטיסה. אלא שאתם לא מוצאים אותו. בזמן שאתם הופכים את הכיסים שלכם כדי לאתר את כרטיס העלייה החמקמק, התור מאחוריכם משתרך והדיילים כבר מאבדים סבלנות. לא ממש התחלה נעימה לחופשה, נכון?

אז זהו שבקרוב, כנראה, יגיע הסוף לבורדינג פס. כך, לפחות, מבטיחה חברת התעופה האמריקנית "אלסקה איירליינס", לפי האתר news.com, שדיווח כי במקום הבורדינג פס המיושן, תעמוד מכונה המבוססת על מאגר ביומטרי, שתסרוק את טביעת האצבעות של הנוסעים בצ'ק אין ותוודא כי כרטיס הטיסה אכן שייך לאותו נוסע.

כבר מחודש אפריל החלה לפעול תכנית פיילוט, שבה השתתפו 200 נוסעים הטסים בקביעות דרך חברת אלסקה איירליינס. המשתתפים בניסוי, שטסו דרך שדות תעופה שונים ברחבי אירופה וארצות הברית, עברו תהליך הרשמה חד פעמי שנמשך 20 דקות. לאחר מכן טביעות האצבעות שלהם נסרקו במכונה והפקידים ידעו לזהות האם כרטיסי הטיסה אכן שייכים לאותם נוסעים.

אילוסטרציה. ShutterStock
ביי ביי לבורדינג פס הישן?/ShutterStock

ומה עם הדרכון?

על מכונות טביעות האצבע אחראית חברת האבטחה "CLEAR", המספקת אותן ל-12 שדות תעופה בארצות הברית.

מעבר להליך אבטחה קצר יותר, בזכות השיטה החדשה נוסעים לא יהיו חייבים להצטייד בתעודת זהות בעת טיסות פנים. "המטרה שלנו היא לאפשר לנוסעים לרדת מהרכב שלהם ולשבת במושב המטוס מבלי שהם יצטרכו לשלוף תעודה מזהה", אמר דובר אלסקה אירליינס, ג'רי טולצמן.

ומה לגבי הדרכון? נראה שתעבור דרך ארוכה עד שנוכל להחליף את הדרכון בטביעות האצבע שלנו, אך טולצמן מאמין שזה עוד יקרה. "למאגר הביומטרי יש פוטנציאל עצום לפשט את חווית הנסיעה, לתגבר את ביטחון הטיסה ולמנוע בעיות שונות. אנחנו מאוד מתרגשים מהעתיד לבוא".

לא נעים לנו להיות משביתי שמחות, אך מדובר בהליך יקר מאוד - נוסעים המעוניינים לוותר על הבורדינג פס ולספק טביעות אצבע במקום זאת, נדרשים לשלם תשלום שנתי של 245 דולרים. ואמנם בעזרת השיטה הביומטרית ניתן למנוע מקרים של זיוף, אך מה לגבי הסיכון שגורמים עוינים יפרצו למאגר ויעשו בו שימוש לרעה? ומה באשר לאובדן הפרטיות של הנוסעים והתחושה שחברות התעופה והרשויות הופכות ל"אח הגדול" שעוקב אחרינו בדרך לבולגריה? ימים יגידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully