וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחצים ואוהבים: מעיינות נסתרים למתבודדים בט"ו באב

29.7.2015 / 7:31

פינות חמד מבודדות לאהוב בטבע, תצפיות מרהיבות לשקיעות וזריחות, בריכות ומעיינות נסתרים לטבילה זוגית ועוד מקומות ברשימת ה"היי לייטס" שלנו, שיעלו את מפלס הרומנטיקה בט"ו באב, בוולנטיינ'ס, או סתם ביום רגיל שטוב לאהוב בו

ספארי ברמת גן. טיבור יגר, מערכת וואלה! NEWS
גם החיות רומנטיות. אוהבים בספארי ברמת גן/מערכת וואלה! NEWS, טיבור יגר

הרצון הגדול לחבק את מי שהכי אוהבים לא מצריך סיבה למסיבה, אבל כן מצריך לוקיישן מנצח שילווה אותנו בזיכרון מתוק.

כחובבי שטח מושבעים, שמורה לנו בארסנל רשימת "היי לייטס": לימים טובים לאהבה, ובמלאי שלנו
פינות חמד נסתרות ומבודדות לאהוב בטבע ותצפיות מרהיבות לשקיעות וזריחות, שיעלו גם לכם את מפלס התשוקה והרומנטיקה אם בוולנטיין, אם בט"ו באב, ואם בכלל. בדרך לשם תצטיידו בשמיכה, סלסלת פיקניק ויין טוב לשמח את הלב. לחיי האהבה.

המעיין הנסתר

פנינת גן עדן הקטנה שנקראית "עין ליאור", מסתתרת במעמקי יער בירייה, נחבאת בצל עץ השיטה הגדול שסוכך עליה ורק טיפוס במדרגות שנחצבו בסלע יגלה אותה. מדובר בבריכת אבן קטנה שמימה צלולים והיא, היפה והקטנה, מחכה רק לנו. הבריכה מתמלאת במי המעיין שפורצים מבין הסלעים וזורמים לתוכה נקיים, קרים ומרעננים. המעיין שופץ על ידי חבריו של ליאור דהן ז"ל, שטבע בים התיכון.

הבריכה צופה לנוף הרי מירון, מוקפת בבוסתן עצי תות, רימון, שיזף, תאנה ושיחי פטל, וביניהם ספסלים ושולחנות לפיקניק בשניים. המקום יפה בעיקר בשל משפחתו וחבריו של ליאור דהאן ז"ל, ששיקמו אותו כדי להנציח את יקירם, והם מקפידים לנקות ולטפח אותו בשביל שכולנו נהנה.

מתי: כל היום וכל הלילה. בימי שישי המקום מלא בדתיים שבאים לטבול ולהיטהר לקראת שבת. בשבתות משפחות ובשאר השבוע כולו שלכם.
ואם כבר שם: ברחבי היער קברות צדיקים להשתטח ולבקש שאהבה שלכם תחזיק לנצח.
הגעה: מצומת עין זיתים, בכביש 8900 המטפס לצפת, פונים לכיוון היישוב בירייה, נוסעים כ-800 מטר, פונים ימינה בשביל העפר וממשיכים עד לחנייה שלמרגלות המדרגות.

עין ליאור

הבריכה הסודית

חם בערוץ הירדן, כל כך חם שגם הפרות ירדו לטבול בפלגי המים. החום לא הרתיע אותנו כי ידענו שבסוף הדרך שעוברת בין המטעים היא תחכה לנו - בריכה גדולה להשתקע בה לנצח. חלק מהבריכה מוצלת על ידי איקליפטוסים עבותים, שמהם משתלשלת נדנדה שמישהו תלה לפני שנים והיא מחכה לנו בכל ביקור.

למקום אין שם, הוא אינו מוסדר אבל נוח להתנחלות. אנחנו פורשים שמיכה, תולים ערסל בין העצים, מדליקים מדורה ושוכחים מהעולם. עוד לא ניסינו, אבל יש מי שנוטים אוהל, פורשים שק שינה ועושים שם את הלילה.

מתי: מתי שרק תרצו.
ואם כבר שם: היופי והחוויה של שמורת בית ציידא.
הגעה: מגשר אריק בכביש 87. המגיעים מצומת אלמגור יפנו שמאלה ממש לפני גשר, המגיעים מצומת בית צידא יפנו ימינה מיד אחריו וירדו לדרך העפר. מהירידה נוסעים כ-700 מטר עד לחורשה הקטנה. המצוידים ב-4x4 יוכלו לעבור את פלג המים ולהגיע עד לשפת הבריכה.

בריכה בעךוץ הירדן. אריאלה אפפלו, מערכת וואלה! NEWS
להשתקע בה לנצח. הבריכה בערוץ הירדן/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפפלו

קררררר בשניים

לא נספר כאן את סיפורו של איוב והקשר שלו למפל הנהדר. לא הפעם. הפעם נשלח אתכם לשם בשם האהבה ואת איוב, זה שרק סבל, נשמור להזדמנות אחרת. בקיצור, אחרי שתחנו את הרכב על הגבעונת, תחזרו לכביש, תחצו אותו, תרדו במדרגות ואז תתגלה ההפתעה במלוא הדרה, פורצת מתוך הסלעים וסבך צמחי התות. המפל שוצף ונופל מגובה 7 מטרים ובדרכו להתמזג עם הכנרת הוא ממלא את הבריכות שנוצרו בין הסלעים. מי המפל קפואים, אך אם תהיו מספיק אמיצים לעמוד תחת זרימתם החזקה תזכו לעיסוי מענג לכתפיים וגם, כך מספרות האגדות המקומיות, להיטהרות כמו שזכה לה איוב.

המקום אינו מוסדר ואינו מוצל ולכן כדאי שתביאו שמשייה מהבית, כי הבריכות הרדודות מזמינות להתנחל בהן ולא לעזוב. לחילופין, גם שעת הערביים נהדרת למפל ואז גם תרוויחו את מופע השקיעה היורד על הכנרת.

ואם כבר שם: כנסו לכנסיית הלחם והדגים. הכנסייה מרשימה אך הצידוק האמיתי לביקור הוא הגן היפה שמוביל דרך מנהרת צמחייה לחוף עין שבע. החוף אסור לרחצה, אבל די עם תשבו על הספסל בצל העצים, תשקיפו לכנרת, תקשיבו לשקט ותבינו מזו אהבה.
איפה: עיין איוב, בקעת עין שבע (בקעת טבחה).
הגעה: מצומת כפר נחום פונים כביש 87, נוסעים כ-500 מטרים ופונים שמאלה לחנייה.

עין איוב. Hanay  ויקיפדיה, אתר רשמי
מפל המים יורד יש על הגב. עין איוב/אתר רשמי, Hanay ויקיפדיה

יש חשק

אם תשאלו את הגליליים והגולנצ'יקים על עין גונן, ספק אם מישהו ידע את מקומו, אך אם תשאלו על "עין חשק" יחייכו כיודעי סודות ושישלחו אתכם לצעוד 1.5 ק"מ במקביל לערוצו של נחל אל-קצב (רכבי ה- ‭4X4‬ יכולים להגיע עד לבריכה). ההליכה בשביל המסומן מצדיקה את ההפתעה שתחכה בסופה - בריכה טבעית שמסתתרת בסבך הצמחייה. ביום טוב מפלס המים מגיע לשלושה מטרים, במצב של 'ניצול' המים להשקיה הוא יורד ל-100-70 ס"מ ואז רק תשתכשכו. אגדות מקומיות גורסות ששמו של המעיין הוא בשל הרומנים המתרקמים סביבו, המנוסים יעידו שיש משהו מסתורי במים שמעורר חשקוקים. כך או אחרת, ההנאה מובטחת.

ואם אתם כבר שם: תמשיכו מזרחה בשביל הכחול המוביל לעין מימון (עין אלמא'מון) השופע, שמוקף בשיחי צבר ועצי בוסתן מניבים, ממש כמו בגן העדן של אדם וחווה.
איפה: עין גונן, במורדות הגולן
הגעה: מצומת גונן, בכביש 918, פונים מזרחה לכביש 959, נוסעים כ-150 מטר ופונים שמאלה לחניון

עין מימון

שקיעה על גלגלים

השילוב בין נופי עמק יזרעאל וטיול אופניים עושים לנו את זה ביג טיים. את השילוב מצאנו במרכז האופניים בנהלל שמציעים טיול באופניים חשמליים לעת שקיעה. למסלול הרומנטי קראו "נומה עמק" והוא עובר בשביל מעגלי בין נהלל לקיבוץ שריד כשבדרך נופים, מטעים, שדות, מאגרי מים, תצפיות ציפורים ופינות חמד לעצור בהן לאתנחתא רומנטית.
ואם אתם כבר שם: רעבים? סורו למסעדת "אוקטגון" הסמוכה והזמינו שולחן בגינה היפה מול הנוף.

מתי: בשבת, 16:00-20:00 ובאמצ"ש בתאום מראש
לפרטים: 052-8310492
מחיר: מ-80 שקלים
איפה: שטיין טיולי אופניים, קיבוץ רמת דוד.

טיול אופניים שטיין בעמק יזרעאל. אסף רונן, מערכת וואלה! NEWS
אנו לך משמרת אוהבת. טיול אופניים רומנטי "נומה עמק" בעמק יזרעאל/מערכת וואלה! NEWS, אסף רונן

טובים השניים

רצועת החוף המפורצת שבין דור לבונים היא מהיפות בארץ ששעת השקיעה מיפה אותה שבעתיים. טיול בשניים לאורך החוף יחשוף בפניכם את מפרץ הצדפים, מפרץ החולות, המערה הכחולה, הגייזרים שפורצים מבין הסלעים, השוניות, הדיונות, פריחות החוף ובמיוחד הלגונות והבריכות הטבעיות שהן נהדרות לשכשך בהן.

אם תתפסו למרומי תל דור תוכלו לראות את שרידי עיר הנמל של המלך שלמה ותזכו למבט מרשים על הסביבה, על המפרצונים הכחולים שלמרגלותיכם ובמיוחד על יופייה של השמש ששוקעת וצובעת את המים והשמיים באדום לוהט.

מתי: כל יום.
איפה: חוף דור הבונים.
ואם כבר שם: ארוחת בוקר במסעדת החוף החדשה של "מלון נחשולים". אם התקציב יאפשר, תרשו לעצמכם גם חופשה רומנטית בחדרי הבוטיק צמודי הבריכה הפרטית הנושקים לים.
הגעה: מכביש 4 פונים למושב דור וממשיכים לפי השילוט.

דור הבונים. דורון ניסים
מפרצים, מערות וגייזרים בין הסלעים. רצועת חוף הבונים-דור/דורון ניסים

בין הקשתות

כזה עוד לא היה לכם ולכן אנחנו שולחים אתכם לחוות חוויה אחרת שבוודאי תפתיע אתכם כמו שהפתיעה אותנו. מדובר בבריכה שנחפרה בעיר רמלה לפני 1,225 שנים והיא מסתתרת מתחת לגן שעשועים, ממש בעומק האדמה. הבריכה העתיקה היא למעשה נביעת מים שזורמת אל מאגר תת קרקעי, המזין מאות שנים את הבריכה שנתמכת בעמודי אבן רחבים וקשתות מחודדות, שמחפות עליה ויוצרות מראה מפתיע, עוצר נשימה ובלתי צפוי. מה שעוד בלתי צפוי, זו הדרך להתרשם מהבריכה - שיט רומנטי בסירת משוטים או באבובים באפלולית המוארת באורות קלושים שמוסיפים למסתוריות ולחוויה.

ואם אתם כבר שם ובא לכם קצת ניחוח של חו"ל, צאו לסיבוב בין המסגד הגדול, למגדל הלבן, לכנסיות ולמנזרים היפים שמתרכזים בעיר העתיקה. לקינוח היום - השוק הססגוני, כמובן, שבו שפע של אוכל אתני ופירות "אהבת הקיץ הגדולה".

מתי: ראשון-שלישי, 15:30-08:00, רביעי- חמישי, 19:00-08:00, שישבת 14:00-08:00
מחיר: 14-10 שקלים
איפה: בריכת הקשתות, רחוב ההגנה פינת טרומפלדור, רמלה
לפרטים: 08-9216873.

בריכת הקשתות רמלה. צילום: רון פלד, מערכת וואלה! NEWS
לשוט במאגר תת קרקעי. בריכת הקשתות ברמלה/מערכת וואלה! NEWS, צילום: רון פלד

אהבה חייתית

בלילה, בלילה כשהשינה מאיתנו והלאה, אנחנו מזפזפים לערוץ הנשיונל ג'יאוגרפיק ומתרפקים על חיי הזוגיות ומנהגי החיזור של חיות הג'ונגל. עכשיו מסתבר שאת הסקרנות שלנו "למה עושות החיות בלילות" יכולים לספק גם בספארי, בסיור חצות מסעיר.

הסיור המודרך עובר בעקבות הרומנטיקה של חיות הג'ונגל הרמת-גני, ואם יתמזל לכם יש סיכוי שתתפסו אותן על חם ברגע אינטימי. הסיור החייתי-רומנטי מתקיים בעודכם ישובים ברכבת הספארי שעוברת בשטח האפריקני של הזברות, היענים והקרנפים ובבתי הלילה של האריות. בדרך יסופרו סיפורים זואולוגיים משעשעים על אהבה חייתית, אהבה קלאסית ויחסים בלתי שגרתיים, וסיפורים פיקנטיים על המתרחש בחדרי החדרים של מלך האריות.

ואם כבר שם: הפארק הלאומי - גן מקסים עם אגם, מזרקה וברבורים. מקום נהדר לסגור את היום בפיקניק רומנטי.
מתי: חמישי, 30 ביולי, 23:00 וב-23:30
מחיר: 96 שקלים
פרטים: באתר האינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully