וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלב ים: עשרת האיים הטובים בעולם ל-2015

14.7.2015 / 8:37

אחד מאתרי התיירות הפופולרים ביותר בעולם ביקש מגולשיו לדרג את עשרת האיים הכי שווים בעולם. רוב האיים אומנם רחוקים מישראל, אבל יש גם כמה שלא תצטרכו לנסוע רחוק עבורם

יח"צ - חד פעמי

לשכב על ערסל כשממול ים בצבע טורקיז, לשתות מיץ קוקוס ולהתענג על השמש המפנקת - אנחנו מוכנים להתערב שגם לכם מתחשק לצאת מהמשרד החנוק ולטוס לחופשה באי קסום.

אבל אם כבר אי, אז כדאי שזה יהיה אחד מעשרת האיים הטובים ביותר בעולם. אתר התיירות הנודע Travel + Leisure ערך משאל בקרב קוראיו, שדירגו את האיים המוצלחים ביותר בעיניהם. אז הנה לפניכם 10 האיים שאתם חייבים לבקר בהם לפחות פעם אחת בחיים.

1. איי גלאפגוס, אקוודור

את המקום הראשון ברשימה תופסים איי גלאפגוס, הממוקמים מאות קילומטרים מול חופי אקוודור. הארכיפלג התפרסם בעיקר בזכות תורת האבולוציה של דרווין, שחקר את הפרושים שבאי. חובבי החיות שבינכם ישמחו במיוחד להגיע לכאן, משום שבעלי החיים באי ידועים בכך שאינם נתרעים מאנשים. זו הסיבה שתוכלו להתקרב לצבי ענק, אריות ים, ציפורים מיוחדות, לטאות ים נדירות, ופינגווינים מתוקים במיוחד ולצלם אותם לאינסטגרם. באי ישנם הרי געש, אך הם אינם פעילים בדרך כלל.

איי גלאפגוס, אקוודור. ShutterStock
טבע מרהיב. איי גלאפגוס/ShutterStock

2. באלי, אינדונזיה

עם שדות האורז, המקדשים ההינדים והג'ונגל הטרופי, אין פלא שהאי באלי שבאינדונזיה מושך אליו מליוני תיירים מרחבי העולם. אתם מוזמנים לבקר בבסאקי, המקדש הקדוש ביותר של האינדונזים, לקחת חלק בקורס בישול וללמוד איך להכין ברווז עם דייסת אורז שחור ומרק פפאיה, לסייר בשוק הפרחים המרשים, לעיין באמנות עכשווית ולהשתתף בטבילת ברכה מסורתית.

באלי, אינדונזיה. ShutterStock
מושך מיליוני תיירים מכל העולם כל שנה. האי באלי/ShutterStock

3. האיים המלדיביים

הנה הוכחה שגן עדן נמצא עלי אדמות: קבוצת האיים הממוקמת באוקיינוס ההודי כל כך יפה, שנראה כאילו עשו לה פוטושופ. מלבד מלונות יוקרה מפנקים במיוחד, תמצאו כאן את אחד ממועדוני הצלילה הטובים ביותר בעולם, עם שמורת אלמוגים מרשימה ועולם תת ימי מופלא. חוץ משנרקול וצלילה, ניתן ליהנות מהפלגות על פני המים התכולים הנוצצים, לסעוד בחוף הים וסתם להתהפנט מכל היופי הזה.

האיים המלדיביים. ShutterStock
גן עדן עלי אדמות. האיים המלדיביים/ShutterStock

4. טסמניה, אוסטרליה

מקום הולדתו של טז, השד הטסמני, הוא אי עם נוף שלא ראיתם כמותו: פסגות ההרים מתנשאות לגובה של יותר מ-1,500 מטר מעל פני הים, חוף בתולי, דיונות המכוסות בפרחים, מעיינות וימות השוכנים בין ההרים ויערות המכסים את פני האי. חוץ מהשד הטסמני, יש בטסמניה חיות אחרות שתוכלו להיתקל בהן כמו וולאבים וברווזים. ומעבר לכך, באי ישנה סצינה קולינרית עשירה עם מרכיבים מקומיים חסת ים. גולת הכותרת כאן היא האוויר, שנקי כמו האוויר שבאנטרטיקה. אז קחו נשימה עמוקה.

טסמניה, אוסטרליה. ShutterStock
אוויר פסגות. טסמניה/ShutterStock

סנטוריני, יוון

והנה אי מקסים שלא תצטרכו לטוס שעות ארוכות כדי להגיע אליו. סנטוריני, המהווה חלק מהארכיפלג של האיים הקיקלאדיים ביוון, כולל בתים לבנים וכנסיות עם כיפות כחולות. תוכלו לטייל ליד הקלרדה, לוע הר הגעש המוצף במים, להשתזף בחוף פריסה וחוף קאמרי שבשניהם חול שחור ומים צלולים, לטבול במעיינות גופרית חמים, לסייר באתרי הארכיאולוגיה, לאכול סופלקי בטברנות והכי חשוב- להגיע לכפר איה, שם תוכלו לצפות בשקיעה המדהימה בעולם.

סנטוריני , יוון. ShutterStock
אי מקסים וקרוב הביתה. סנטוריני ביוון/ShutterStock

6. מוראה, פולינזיה הצרפתית

האי בצורת לב הממוקם בדרום האוקיינוס השקט, הוא כל מה שאתם צריכים לחופשה מהנה: לגונות כחולות, הרים סלעיים, יערות גשם, חופים זרועי עצי קוקוס וניחוח משכר של וניל ואשכולית. במוראה (פירוש השם: לטאה בטהיטית) תוכלו ללון בבקתות בונגלו בלב היער, וליהנות מנוף משגע. ואם כל זה לא הספיק לכם כדי להזמין טיסה עכשיו, דעו שהסופר ארתור פרומר בחר בו כאי היפה ביותר בעולם.

מוראה, פולינזיה הצרפתית. ShutterStock
אי בצורת לב. מוראה/ShutterStock

7. מאווי, הוואי

מאווי, האי השני בגודלו בהוואי, מושך אליו את כולם- מסלבריטאי הוליווד ועד גולשים מקצועיים. מלבד גן עדן לגלשנים, תמצאו כאן אתרי צלילה עם שמורות אלמוגים יפהפיות, הר געש לא פעיל, שמורת אגמים, הופעות הכוללות ריקודי אש וטקסים מסורתיים, שייט באוקיינוס וצפייה בלוויתניים, גנים טרופיים ואת חופי הים מהטובים ביותר בעולם.

מאווי, הוואי. ShutterStock
חופי הים מהטובים בעולם. מאווי/ShutterStock

8. קוואי, הוואי

והנה אי נוסף בהוואי שהשתחל לרשימה: קוואי, האי הוותיק ביותר בהוואי, נוצר כאשר לבה התפרצה מקרקעית האוקיינוס לפני 5 מליון שנים. אסור לפספס את הקניון ווימה, את אזור נאפאלי בו תמצאו חופי ים מרהיבים ומבודדים, עמקים, ומערות, ואת גני לימאהולי - הגנים הבוטניים של הוואי. מה שבטוח, לא תפספסו את תרנגולי הבר המסתובבים חופשי באי ושישמחו לקבל מכם מעט אוכל.

קוואי, הוואי. ShutterStock
נוצר לפני חמש מיליון שנים. קוואי/ShutterStock

9. איי שונית המחסום הגדול, אוסטרליה

חובבי הצלילה שבינכם חייבים להגיע לאי הזה. שונית המחסום הגדולה משתרעת על פני שטח של 344,400 קילומטרים וכוללת את מערכת האלמוגים הגדולה ביותר בכדור הארץ. יש בה יותר מ-400 מינים של בעלי חיים ימיים, מלוויתניים ועד קיפודים קוצניים. ומה קורה בחוף? על החול הלבן מחכים לכם בתי מלון מפנקים ואתרי נופש ברמת אירוח גבוהה, עם בריכות שחייה ומרפסות פרטיות הצופות לנוף שנראה כמו גלויה.

איי שונית המחסום הגדול, אוסטרליה. ShutterStock
אתר חובה לחובבי הצלילה. איי שונית המחסום הגדול/ShutterStock

10. מלטה

ונסיים באי השונה מבין האיים ברשימה. אמנם אין במלטה עצי קוקוס וחיות נדירות, אך ההיסטוריה והאדריכלות שבאי ירשימו אתכם לא פחות. צוקי הגיר שבאי עשירים בכנסיות בסגנון הבארוק, וכן במבצרים, תיאטראות עתיקות, ארמונות, טירות ומצודות. מעבר לכך, יש במלטה חופים נפלאים, חיי לילה משובחים ואוכל ים תיכוני מעולה.

מלטה. ShutterStock
בלי קוקוסים אבל עם הרבה היסטוריה ותרבות. מלטה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully