וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצטלמים סלפי באתרי תיירות בחו"ל? אתם עלולים להיכנס לכלא

חוק חדש של האיחוד האירופי, שעלול להיכנס לתוקפו החל מהשבוע בבריסל, מאיים כי תיירים שייתעדו את עצמם בסמוך לבנייניים אייקונים ויפרסמו את התמונות ברשתות החברתיות - יעמדו לדין ואף ישלחו לכלא. מותו של הסלפי?

תמונת סלפי הביג בן לונדון. ShutterStock
מצטלמים סלפי ליד אתר תיירות אירופי? חשבו שוב. סלפי ליד הביג בן/ShutterStock

אתם חייבים להודות שצילום סלפי ליד אתרים תיירותים והיסטוריים הוא חלק משמעותי מהטיול שלכם בחו"ל. כמעט כולנו שלפנו את הסלולר או את מקל הסלפי, ותיעדנו את עצמנו "נוגעים" במגדל אייפל, "מחזיקים" את מגדל פיזה ודופקים פוזות ליד הביג בן. אחר כך, כמובן, העלינו את התמונות לפייסבוק ולאינסטרגם למען יראו ויקנאו.

אלא שבקרוב התחביב התיירותי הזה עלול לגרום לכם לשלם קנס גבוה ואף להכניס אתכם לכלא! חוק חדש של האיחוד האירופי, שעלול להיכנס לתוקפו החל מהשבוע בבריסל, מאיים כי תיירים שייתעדו את עצמם בסמוך לבנייניים אייקונים ויפרסמו את התמונות ברשתות החברתיות - יעמדו לדין. אמנם החוק מדבר על צלמים מסחריים, אך בעידן שיתוף התמונות ברשתות החברתיות גם צלמים חובבים עלולים למצוא את עצמם בסיכון.

הדיילי מייל מדווח, כי במידה והחוק יעבור, צלמים יצטרכו לטשטש ולהשחיר את התמונות כדי למנוע את הפרת הזכויות של האדריכלים או האמנים שהקימו את האתרים התיירותים, וגולשים יוכלו להעלות תמונות של אתרי תיירות רק במידה וקיבלו אישור לכך מאותם בעלי זכויות יוצרים. אגב, נראה שיהיה קצת קשה, עד בלתי אפשרי, לקבל אישור מהאדריכל אנטוני גאודי להצטלם ליד הסגרדה דה פמלייה, לאור זה שהוא מת מזה 89 שנים.

סלפי קבוצתי. ShutterStock
כדאי שתיזהרו איפה את מסתלפפים/ShutterStock

מי צילם את האייפל ללא רשות?

כבר עכשיו אתרים תיירותים אוסרים על צילום בעזרת מקל סלפי: מחודש יוני אסור להכניס לפארקים של דיסנילד ברחבי העולם מקלות סלפי, ורק לאחרונה רכבת הרים בדיסנילנד קליפורניה נעצרה במקומה, לאחר שאחד מהנוסעים צילם את עצמו. גם בארמון ורסאי בצרפת והגלריה הלאומית בלונדון הודיעו לאחרונה, כי חל איסור מוחלט להצטלם במקום, בטענה כי הדבר פוגע ביצירות האומנות ובמבקרים האחרים. בנוסף, בצרפת ישנו חוק לפיו אסור לפרסם תמונות של מגדל אייפל בשעות הלילה ללא אישור של החברה "de la Tour Eiffel", המחזיקה בזכויות על תמונות מוארות של מגדל אייפל. מי שייפר זאת מסתכן בתביעה.

החוק נגד הסלפי לא עובר בשתיקה, ואנציקלופדיית ויקיפדיה החליטה למחות נגדו על ידי פרסום תמונות של גולשים על רקע אתרים תיירותים ופופולריים כמו הלובר, על מנת להמחיש, לדבריהם, את "השגעון" של האיסורים החדשים.

לפי האתר AttractionTix, מליוני תיירים מצלמים סלפי מדי יום, כשהמקומות הפופולאריים ביותר לצילום עצמי הם מגדל אייפל בפריז, אחריו דיסני וורלד באורלנדו, במקום השלישי נמצא הבניין הגבוה ביותר בעולם - הבורג 'ח'ליפה בדובאי, הביג בן נמצא במקום הרביעי, אחריו בניין האמפייר סטייט בניו יורק, במקום השישי קתדרלת "סגרדה דה פמילייה" בברצלונה ובמקום השביעי דיסנילנד בפריז. אז האם בקרוב ניאלץ להפסיק להצטלם ליד האתרים ופשוט להסתפק בגלויה? נחכה ונראה.

  • עוד באותו נושא:
  • סלפי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully