וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסלון שיש עתיק בצורת דולפין התגלה בנגב

23.6.2015 / 13:00

הפסלון בן ה-2,000 בדמות דולפין שטורף דג מתוארך לתקופה הרומית וגובהו עומד על כ-42 ס"מ. הארכיאולוגים שמצאו אותו מעריכים שהוא רק חלק קטן מפסל גדול יותר, שגובהו המשוער כגובה אדם

פסלון שיש בדמות דולפין נתגלה בקיבוץ מגן. רשות העתיקות,
ככל הנראה מתוארך לתקופה הרומית. הפסלון שנמצא באתר החפירות/רשות העתיקות

פסלון שיש בן 2,000 שנה בדמות דולפין הטורף דג, נתגלה בקיבוץ מגן בנגב הצפוני, במהלך חפירות של רשות העתיקות באיזור, שהובילו לחשיפה של שרידי ישוב משלהי התקופה הביזנטית. בין היתר, נחשפו קירות של מבני ציבור גדולים, רחבות מרוצפות באריחי אבן, בורות מים ומערכת תעלות ניקוז משוכללת, תנורי אפייה גדולים ומתקנים נוספים.

לדברי אלכסנדר פרייברג, מנהל החפירה מטעם רשות העתיקות, "בזמן חשיפתה של רחבה, שהיתה מרוצפת בלוחות אבן ופריטים אדריכליים נוספים, נחשף פסלון שיש בגובה של 42 ס"מ, בדמות דולפין שטורף דג. הפסלון, המתוארך, ככל הנראה, לתקופה הרומית, היה משולב בריצוף מתקופה הביזנטית, לצד חוליית עמוד מעוטרת, אבן שחיקה וכלי אבן אחרים. מעניין, כי הפסלון היה שכוב עם ה"פנים" כלפי מטה, כך שלא ניתן היה להתרשם ממראו".

פסלון שיש בדמות דולפין נתגלה בקיבוץ מגן. רשות העתיקות,
המיקום שלו באתר עדיין נותר בגדר תעלומה/רשות העתיקות

לדברי ד"ר רינה אבנר מרשות העתיקות, "נראה שהדולפין הוא רק חלק קטן מפסל גדול יותר, שגובהו המשוער כגובה אדם, של אל או אלה הקשורים לדולפינים. יתכן שהפסל היה של אלת האהבה והיופי אפרודיטה, אשר נולדה מקצף הגלים. יתכן גם שהפסל היה של פוסידון, אל הים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

תעלומה שנותרה בלתי פתורה

לפי המיתולוגיה היוונית, פוסידון התאהב באמפיטריטי כשראה אותה רוקדת באי נקסוס עם אחיותיה, ואז הוא נמלך בדעתו להנשא לה. אך זו, ברחה ממנו. פוסידון שלח את הדולפינים למצוא את אהובתו, לדבר ולשכנע אותה שתשוב ותנשא לו.

אלכסנדר פרייגברג מוסיף: "הדולפין שהתגלה בחפירה שולב כריצוף אבן מהתקופה הביזנטית, שבה מוחזרו אבני בנייה ממבנים קדומים יותר. התעלומות - מהיכן הגיע הפסל, מתי, מי, ובאילו נסיבות נשבר הפסל, מי הביא את השבר עם הדולפין לאתר, נותרו בינתיים בלתי פתורות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully