וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבוד למגזר: כל סיורי הרמדאן ברחבי הארץ

22.6.2015 / 9:19

חודש הרמדאן הוא הזמן שבו הימים הופכים לילות והלילות לימים. במסגרת "לילות רמאדן" מוזמנים האזרחים היהודים להתארח בישובים הערבים ולהיחשף לישראל שהם פחות מכירים. הנה כמה מהסיורים שמחכים לכם בחודש הקרוב. בברכת "רמדאן כרים"

לילות רמדאן. טל רז, מערכת וואלה! NEWS
אופים במסגרת לילות רמדאן/מערכת וואלה! NEWS, טל רז

חודש הרמאדן בישובים הערבים הוא הזמן שבו הימים הופכים לילות והלילות לימים. חודש שבו ניתן למצוא את הרחובות בישובים הערבים מלאים עד אפס מקום בשעות הקטנות של הלילה, לצד אין ספור ודוכני ממתקים שפזורים בצדי הרחובות.

מצוות האירוח והזכות להתארח היא אחד מסממני חודש הרמדאן, ועל אחת כמה וכמה שכנים קרובים ורחוקים מרחבי הארץ. על כן, מתקיימים ברחבי הארץ מגוון רחב של סיורים בכפרים הערבים, העוברים בין בתי התושבים, בין הסיפורים, המאכלים והמסורות השונות. למשל, עמותת "סיכוי", שמנסה לקדם שיוויון מלא בין יהודים וערבים, מוציאה סיורים במסגרת "לילות רמאדן" - אירוע הנמשך לאורך כל חודש הרמדאן ובו מוזמנים האזרחים היהודים להתארח בישובים הערבים ולהיחשף לישראל שהם פחות מכירים.

גם קבוצת "בעמק ובהר", כמו גם עמותת התיירות "מרבד ירוק ואדי עארה", שמקדמת את התיירות בישובים הערבים והיהודים באזור ואדי עארה, מוציאה לא מעט סיורי רמדאן באזור אום אל-פאחם, ברטעה, אום אל-קטף, בקה אל-גרביה ועוד. הסיורים הינם בהדרכה משותפת על-ידי מדריך יהודי ומדריך ערבי, מה שמאפשר ומקדם שיחה מעניינת ומרתקת על מרקם החיים סטראוטיפים, סטיגמות וכל הדברים שביניהם.

הסיורים השונים יתקיימו בתאריכים 18.6 ועד 17.7. הנה כמה מהנבחרים שבהם.

ברטעה: סיפורו של הכפר החצוי על-ידי הכפר הירוק

הכפר ברטעהנמצא על הגבול של הקו הירוק, בין שטחי ישראל לרשות הפלשתינית. נסייר בשוק של ברטעה המזרחית: נראה את ההכנות ברחוב לקראת שבירת הצום, בסטות של חמוצים ופלאפל, ריח הפיתות מהמאפייה הכנת בסיס הקטאיף שימולא אחר כך בתערובת אגוזים או גבינה ועוד.

נסיעה בדרך נוף לפסגת הר אמיר, תצפית מרהיבה על אום אל פאחם בעת שקיעה, סעודת האיפטאר - שבירת הצום בבית פרטי באום אל פאחם - ולאחריה סיור לילי רגלי בסמטאות העיר. לקינוח הכרות עם סוגי המאפים הייחודים לרמדאן בקונדיטוריה מקומית (המעוניינים יוכלו לקנות במקום).

פרטים:
מתי: 26.6, 3.7, 4.7, 9.7, 10.7
עלות: 165 שקלים
מדריכים: טל רז, שירין מחאג'נה, ואודי ווליכמן
רמת קושי: אוהבי לכת
משך הטיול: 6.5 שעות
תחילת הטיול: 16:30
סיום הטיול: 23:00
תחבורה: רכבים פרטיים
נקודת מפגש: ארומה צומת כפר קרע
טלפון: טל רז: 050-3841513

רמדאן דוכני פלאפל אום אל-פאחם. טל רז, מערכת וואלה! NEWS
שוברים את הצום כמו מלכים. דוכני פלאפל באום אל-פאחם/מערכת וואלה! NEWS, טל רז

בתים מארחים באום אל קטף

אירוח בבית פרטי לארוחה ושיחה אישית על הרמדאן, הסבר קצר על הרמדאן, נסיעה לתצפית נוף להסבר על האזור, הגעה לבית המשפחה המארחת, ארוחת שבירת הצום ולאחריה שיחה עם המשפחה.

פרטים:
מתי:1.7, 6.7
עלות: 95 שקלים
רמת קושי: קלה
משך הטיול: 3 שעות
תחילת הטיול: 18:30
סיום הטיול: 21:30
תחבורה: רכבים פרטיים
נקודת מפגש: תחנת הדלק בכניסה למועצה אזורית מנשה

רמדאן אבו חאלד אום אל קטף. גלי קדר, מערכת וואלה! NEWS
להכיר את התרבות הערבית. רמדאן אבו חאלד במוזיאון באום אל קטף/מערכת וואלה! NEWS, גלי קדר

בקה אל גרביה: לילות רמדאן, כולל ארוחה

התכנסות במכללת אל קאסימי: סיור במקום, חשיפה קצרה לזרם הצ'ופי שהקים את המכללה, סיור בתצוגת המורשת והממצאים הארכיאולוגים שנמצאו באזור. סיור רגלי כשעה וחצי בבקה אל גרביה להיכרות עם האזור והעיר מנקודת מבט גיאוגרפית היסטורית ותרבותית, עבר מול והווה. סיור בגרעין הישן של בקה, חומת ההפרדה. הליכה לאורכו של הרחוב הראשי לראות את ההכנות ברחוב לקראת שבירת הצום, בסטות של חמוצים ופלאפל, ריח הפיתות מהמאפיות הכנת בסיס הקטאיף שימולא אחר כך בתערובת אגוזים או גבינה ועוד.

לקראת שבירת הצום נראה את הרחוב המתרוקן ונחוש את השקט העוצמתי ברגע קריאת המואזין ושבירת הצום. נסעד את סעודת האיפטאר - שבירת הצום - בבית פרטי ונקנח בקטאיף - ממתק הרמדאן האופייני. כשעה לאחר מכן נצא שוב להרגיש את רחובות המתמלאים באנשים היוצאים לתפילת אל - תראויח הייחודית ללילות הרמדאן, ביקורי קרובים, קניות, ישיבה בבתי קפה והליכה ברחובות. לקינוח היכרות עם סוגי המאפים הייחודים לחג בקונדיטוריה מקומית. (המעוניינים מוזמנים לקנות במקום).

פרטים:
מתי: 25.6, 3.7, 11.7
עלות: 165 שקלים
מדריכים: טל רז ומוחמד בידאסה
רמת קושי: קלה
משך הטיול: 6 שעות
תחילת הטיול: 16:30
סיום הטיול: 23:30
תחבורה: רכבים פרטיים
נקודת מפגש: ארמכללת אל קאסימי - בקה אל גרביה
טלפון: טל רז: 050-3841513

לילות רמדאן. טל רז, מערכת וואלה! NEWS
היכרות עם סוגי המאפים הייחודים לחג בקונדיטוריה המקומית/מערכת וואלה! NEWS, טל רז

כפר סולם: טעימה מלילות הרמדאן

כפר סולם, הוא שונם המקראית, שוכן בעמק יזרעאל למרגלות גבעת המורה ובסמוך לקיבוץ מרחביה ומשתייך למועצה המקומית בוסתן אל-מארג'. המפגש כגולל סיור בגרעין הכפר בין שני המסגדים, הישן והחדש, ביקור במעיין העתיק הנובע במרכז הכפר מתוך מערה, הצצה לקיר האבן במסגד המרכזי המפורסם בסגולה לעידוד הפריון והסיפור של ניקולא סירסוק.

לקראת סיומו של הצום, נכנס לבית של מייסר לטקס שבירת הצום. על כיבוד ומתוקים מסורתיים נשמע מבני המקום על המנהגים והטקסים המוסלמיים בחודש הרמדאן. נסיים את המפגש בסיור רגלי לילי קצר ברחובות הכפר המתעוררים.

פרטים:
מתי:25.6, 9.7
עלות: 50 שקלים
רמת קושי: קלה
משך הטיול: 3 שעות
תחילת הטיול: 19:00
סיום הטיול: 22:00
תחבורה: רכבים פרטיים

רמדאן איסלאם. אילנית הרמתי, מערכת וואלה! NEWS
הרמדאן הוא החודש החשוב ביותר לאיסלאם/מערכת וואלה! NEWS, אילנית הרמתי

נצרת: טעימה מחוויית הרמדאן

סיור בשוק ובלב העיר והזדמנות לטעום ולקנות מטעמים מסורתיים בדוכנים המקומיים. אירוח בביתה של משפחה מקומית לטקס שבירת הצום ולמפגש אישי עם בעלות הבית על הרמדאן וטקסיו.

בתום המפגש נצא לכיכר שיהב-א דין ונשמע את הסיפור מאחורי המקום. נמשיך בסיור לילי ברחובות העיר המתעוררים. נסיים בחנות ממתקים מקומית.

פרטים:
מתי: 1.7, 4.7, 8.7
עלות: 50 שקלים
רמת קושי: קלה
משך הטיול: 3 שעות
תחילת הטיול: 19:00
סיום הטיול: 21:30
נקודת מפגש: המעיין, נצרת
תחבורה: רכבים פרטיים

נצרת. ג'אמל כיואן,
נצרת/ג'אמל כיואן

איכסאל: איפטר למרגלות התבור

איכסאל הוא ישוב ערבי השוכן למרגלות הרי נצרת והר תבור. במקראות מופיע ככסולות התבור . הסיור יחל בשעות הערב, כאשר סמטאות הכפר מתמלאות המולה ותנועת קונים לקראת סיום הצום. הסיור הרגלי יתקיים בין סמטאות מרכז הכפר ויכלול את כיכר השעון, המצודה ושני המסגדים, הישן והחדש.

לקראת שבירת הצום מתרוקנים הרחובות, החנויות נסגרות ושקט יורד על הכפר, ואז נצטרף לסעודת האיפטר המסורתית בבית פרטי למפגש אישי עם המשפחה המארחת. המפגש יכלול הסבר על החג וטקסיו, המאכלים והקינוח האופייני - הקטאיף. בתום הארוחה נצטרף לתושבי הכפר הנוהרים לרחובות המקושטים. נסיים את הסיור בחנות המתוקים.

פרטים:
מתי: 11.7
עלות: 95 שקלים
רמת קושי: קלה
משך הטיול: 3 שעות
תחילת הטיול: 19:00
סיום הטיול: 22:00
תחבורה: רכבים פרטיים

seperator

לסיורים ואירועים נוספים סביב הרמדאן, היכנסו לאתר של עמותת קבוצת בעמק ובהר ו"מרבד ירוק ואדי עארה" או של עמותת "סיכוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully