וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 אטרקציות ללא תשלום לחמשוש והשבוע שאחריו

11.6.2015 / 8:13

מיצג תעתועי ראייה במערת צדקיהו בי-ם, טיול בעקבות חייו של אריק איינשטיין בת"א, סיור ניווט במודיעין, ריקודים במסגרת פסטיבל המזרח בנמל ת"א, פתיחת מוזיאון הרופא בראשל"צ וטורניר הסטריטבול ה-19 בארץ - 6 אירועי חינם לסופ"ש והימים שאחריו

יח"צ - חד פעמי

1. RingGingBling, ירושלים

מערת צדקיהו, מערת המסתורין של ירושלים הידועה גם כמכרות המלך שלמה, מערת הכותנה, מערת המלכים ומערת קורח, היא המערה המלאכותית הגדולה בארץ. סביב המערה נקשרו מסורות ואגדות רבות, מימי המלך שלמה דרך המלך צדקיהו, הבונים החופשיים ועוד. אבני המערה שימשו כל הנראה לבניית בית שני על ידי הורדוס, לבניית מגדל השעון שהתנוסס מעל שער יפו ולהקמת מבני ציבור מפוארים בעיר.
במסגרת פסטיבל האור יוצג במערה RingGingBling - מיצג תעתועי ראייה המנצל את החלל הסגור והחשוך ליצירת צורות וצבעים מרשימים על קירותיה. החללים יוארו בהבזקי אור שייצרו אשליה של תנועה במרחב ובזמן שתתכתב עם ההיסטוריה של המערה ושל ירושלים.

במקביל יוקרנו על חומות העיר העתיקה מיצגים בחלוקה למסלולים: מסלול אדום - משער יפו ועד לפינת שער ציון, מסלול לבן - במקטע בין כיכר צה"ל לשער יפו ומסלול ירוק -מכיכר צה"ל עד לשער שעם ומערת צדקיהו, שם יוקרנו על החומה יער דגים, שדה פרחים, אשכולות תמר בשוק הרוכלים ושער ילדות בשער שכם.

מתי: חמישי, 11 במאי, 20:00-24:00
עלות: פסטיבל האור ללא תשלום, כניסה למערה בעלות סמלית של 10 שקלים
לפרטים: החברה לפיתוח מזרח ירושלים, 02-6277550

מיצג מערת צדקיהו פסטיבל האורות. צילום: גורה ברגר,
מיצג מערת צדקיהו בפסטיבל האור בירושלים/צילום: גורה ברגר

2. קוראים, מטיילים, ברחבי הארץ

במסגרת חודש הקריאה יערכו מגוון סיורים וטיולים בעקבות שירים, משוררים ויוצרים ישראלי. בין המסלולים המומלצים:
"ירושלים, חוזר אליך, לחומותייך, את היחידה אני נשבע" - סיור בעקבות "הדג נחש", הלהקה הכי מחאתית וירושלמית. המסלול יעבור ברחובות הצרים של נחלאות דרך סמטאות שוק מחנה יהודה וילווה בסיפורי הלהקה ושיריה (11.6, 18:00).
"מלחמה בגן עדן - הר תבור, נשים, תנ"ך ולוחמי"ם" - תצפית נוף מגג הכנסייה הפרנסיסקנית בהר תבור וסיור מעגלי בשילוב קריאת שירים ודיון ספרותי והיסטורי על הדמויות הנשיות שמופיעות בספר שופטים (12.6, 10:00).

"לא קלה דרכנו" - בעקבות המשורר והפזמונאי יענקלה רוטבליט ושיריו "דברים שרציתי לומר", "שיר לשלום", "באה מאהבה" ו"דרכנו" שיושמעו במהלך הסיור על רקע סביבת מגוריו והנופים הירושלמים (12.6, 16:30).

"מתוצרת הארץ" - סיור בעקבות הסיפורים מאחורי שיריו ותחנות חייו התל אביביות של אריק איינשטיין (12.6, 14:00).
"בעקבות הזמר המזרחי" - סיור מלא במוזיקה, אוכל ושירה בכרם התימנים, מהשכונות הראשונות של תל אביב, בעקבות אהובה עוזרי, דקלון, צלילי העוד וצלילי הכרם וביקור בביתו של המל"ן, שהיה מוכתר השכונה (12.6, 14:00).

לפרטים והרשמה: 050-576-9709

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בעקבות תחנות חייו. אריק איינשטיין ז"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

3. נערות הגבעות, מודיעין

נועה עבודי, דלית מסור, נינה כליף ויעל גרנות הן נערות מתיכון מור בישוב רעות, שלפני כחודש ייצגו את ישראל בתחרות הניווט העולמית של בתי הספר ISF בטורקיה. הנערות המנווטות החליטו לעלות את המודעות לספורט הניווט גם בארץ והתנדבו להרים את הפרויקט במקום מגוריהן. סתם ניווט הוא לא באג'נדה של הבנות והן הוסיפו לו ערך מוסף עם תרומה לקהילה - מכירה של מפת ניווט, שעלותה 20 שקלים לנוער וחיילים ו- 30 שקלים למשפחה, שכל ההכנסות ממחירתה יתרמו לטובת עמותת "משפחה אחת" למען משפחות נפגעות טרור.

הניווט יתקיים בשני מסלולים - האחד עממי באורך 3 ק"מ המיועד למשפחות והשני מסלול תחרותי באורך 4 ק"מ שפתוח לפי חלוקה לקטגוריות גיל - ילדים/ות עד גיל 16, נערים/ות עד גיל 22 וכן לנשים וגברים, כשמסיימים ראשונים יזכו בפרסים. בתום הפעילות (ב-12:45) יתקיים טקס חלוקת פרסים ויוגש כיבוד.

איפה: יציאה מחניית הספורטק בגבעות הדרומיות, מודיעין
מתי: שבת, 13 ביוני, הזנקה ב-10:00-12:00
לפרטים: 054-4335602

ניווט בגבעות הדרומיות מודיעין. צילום: עמרי ונדל, מערכת וואלה! NEWS
ניווט בגבעות הדרומיות של מודיעין/מערכת וואלה! NEWS, צילום: עמרי ונדל

4. רוקדים עם נגנים, תל אביב

בקיץ הזה יהפוך נמל תל אביב לזירה לטינית חמה ותוססת במסגרת ערבי "רוקדים עם נגנים" - הרקדות סלסלה, סמבה וטנגו ארגנטינאי. ערבי הריקוד ילווה בהופעות ריקודי שילווה בהרכבים מוזיקליים שינגנו את המקצב הדרום אמריקאי, וכן בריקודים של רקדנים חובבים ומקצועניים שיצאו בצעדי ריקוד סוערים.

האירועים יסתיימו בהרקדה ברזילאית עם להקת קוקו לוקו ולטובת מי שרוצים להתחיל לרקוד יתקיימו שיעורי הדגמה לפני תחילת ההרקדות (ב-19:00-20:00) שיועברו על ידי מורים מקצועיים שיציעו הזדמנות נהדרת להתחיל לפזז. בתוכנית: סמבה עם להקת הפגוד'י ריוסול, הזמר ג'וארס דו סנטוס ורקדני קוקו לוקו ובהנחיית שדרן הרדיו קיקה סמואל (15.6), טנגו ארגנטינאי - מוזיקה והופעה של רקדנים מקצועיים (22.6) ולהקת סלסה עם הזמרת לילה מלקוס בליווי הזמר איטלו גונזלס ולהקת קוקולוקו ורקדני מועדון סלסה פנורמה, בהנחיית קיקה סמואל.

מתי: בימי שני (עד 29.6), ב- 20:00-23:00
איפה: יריד המזרח צפון הנמל (בסמוך לרידינג 3), נמל תל אביב
לפרטים: אתר האינטרנט

ריקודים נמל תל אביב. צילום: עמרי ונדל, מערכת וואלה! NEWS
ריקודים בנמל תל אביב/מערכת וואלה! NEWS, צילום: עמרי ונדל

5. הרופא של השפה העברית, ראשון לציון

כשתיים עשרה שנה (1888-1901) חי דר' אהרן מאיר מזיא בראשון לציון בתוך מתחם העיר העתיקה, שעליו בנוי היום מוזיאון ראשון, כרופא המושבה מטעם הברון רוטשילד. בשנים האלה הקים במושבה בית חולים, טיפל בבעיות של הגיינה, הציל את אשתו של פחה ירושלים, חידש מילים בעברית בתחום הרפואה ומדעי הטבע - כלבת, זאבת, טפיל, עדשת העין, לבלב, הרדמה ומפתח הלב. כולן מילים שמזיא חידש.

כאיש תרבות חידש את המילה "בית העם" וסייע בהקמת תזמורת ראשון. דר' מזיא עמד בראש ועד הלשון העברית יחד עם דוד ילדין וביאליק לאחר מותו של בן יהודה. מוזיאון ראשון לציון יקיים סיור והרצאות בעקבות מזיא בהשתתפות ניניו המשורר פרופ' מירון איזיקסון ואורני אייזיקסון.

מתי: רביעי, 17 ביוני
איפה: נפגשים בחצר המוזיאון
לפרטים: אחד העם 2, ראשון לציון, 03-959-8862

תערוכה ד"ר אהרן מאיר מזיא במוזיאון ראשון לציון. באדיבות אוסף מוזיאון ראשון לציון, סריקה
מתוך התערוכה ד"ר אהרן מאיר מזיא/סריקה, באדיבות אוסף מוזיאון ראשון לציון

6. סטריטבול, ירושלים

במשך שלושה ימים תהפוך כיכר ספרא למגרש הכדורסל הכי גדול בארץ שיארח את הסטריטבול - הפנינג כדורסל גדול שבמרכזו טורניר 3X3 שנחשב לאירוע ספורט ססגוני. הטורניר יתקיים זו השנה ה-19 ובפעם השנייה יעלו המשחקים לבירה ויוכרו כטורניר רשמי של פיב"א, שיתחרה באליפות אירופה ובאליפות העולם.

לצד הטורניר יתקיימו מופעי ראווה בהשתפות כדורסלנים וכדורגלנים מהעבר והמהווה, משחקי ספורט, תחרות שלוש הטבעות ועוד.

מתי: ראשון-שלישי, 14-16 ביולי, 15:00 - 22:00
איפה: כיכר ספרא, ירושלים
לפרטים: 073-2505050

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully