וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסטרים בצפון: אטרקציות שיזרימו לכם ת'דם בעמק יזרעאל

אריאלה אפללו בשיתוף המכללה האקדמית עמק יזרעאל

17.6.2015 / 7:58

מאה שנים מאז החלו להתיישב בעמק יזרעאל והחקלאות עדיין רווחת בו, אבל לא מעט רפתות ולולים פינו מקומם לטובת מסעדות טרנדיות, ברים מדליקים, היכלי תענוגות ופעילות אקסטרים. בקיצור, תשכחו מעמק משעמם ורדום, להפך. יאללה אקשן

אופק בשטח השכרת אופניים. סיימון מרקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
השכרת אופניים של אופק בשטח/מערכת וואלה! NEWS, סיימון מרקוביץ

מאה שנים עברו מאז עלו ראשוני החלוצים לעמק יזרעאל ונראה שהאזור החקלאי עבר מטרמופוזה רצינית - לא עוד לולים, רפתות, מחלבות, כוורות, מטעים ושדות אלא גם נהנתנות לשמה, כזו שפעם נחשבה למילה גסה למי שהתעוררו לעמל יומם לקול קריאת התרנגול.

החקלאות עדיין רווחת בעמק יזרעאל אבל לא מעט רפתות ולולים פינו מקומם לטובת מסעדות טרנדיות, ברים מדליקים, היכלי תענוגות ופעילות אקסטרים כמו שאנחנו אוהבים. בקיצור, תשכחו מעמק משעמם ורדום, להפך. יאללה אקשן.

מי, מה ואיפה

בסל ההמלצות האקסטרימיות שלנו ברחבי עמק יזרעאל תמצאו מגוון פעילויות שלא בדיוק מיועדות לבעלי לב חלש... מצנחי רחיפה, גלשני רוח, כדורים פורחים, ריינג'רים, ג'יפים וסגווי לקרוע איתם את השטח שבין שמים לארץ. אם אתם לא בעניין של מאיצי אדרנלין, לכו על משהו רגוע יותר - טיולים רגליים במסלולים שעוברים במעיינות מבודדים ומרוחקים מעיניים מציצניות, פינות נסתרות ביערות (ולנו כבר יש כמה טובים, אבל לא נגלה) ולאורך דרכי נוף, וכאלה בטח שלא חסרים בעמק. גם טיול אופניים יכול להיות ברגוע עם תדוושו, למשל, באופניים החשמליים שלא דורשים יותר מידי מאמץ או באופניי טנדם זוגיות, שזה בכלל להיט רומנטי. בקיצור, מתחילים.

מרחפים בכתף
נדב, חצי משוגע שפחד ממנו והלאה, הביא אותנו לכתף שאול. בכתף מתכנסים כל המרחפים והדואים הכי מסוקסים בעמק, ובכלל, שקופצים מקצה המצוק התלול כאילו אין פחד בעולם. חבורת הגולשים והצונחים מתכנסת באחד מהמקומות הכי יפים ואקסטרימים שתוכלו לראות בארץ, במיוחד בימים של רוח טובה.

החבורה מתכנסת בכתף שעל רכס הגלבוע בעיקר בסופשבוע אז מתקיים שם שיא האקשן. הם (ויש גם הן, כמובן) מרחפים באוויר ונראים כמו להקת ציפורים צבעונית ובין הקפיצות, הגלישות, הרחיפות והנחיתות יש שם הווי מדליק של חבר'ה הרפתקנים. אם רק תבקשו, ילמדו אתכם לשחרר ולהתגבר על הפחד ולהצטרף אליהם. בתאום מראש תוכלו להיצמד אליהם בטנדם ותזכו לחוויה עוצרת נשימה כשכל יופיו של העולם יהיה פרוס למרגלותיכם.

את הנוף תרוויחו גם אם תגיעו רק להתרשם מהאקסטרים ואם אתם כבר שם, זה בדיוק הזמן לחפש בשטח את האירוסים הסגלגלים שנמצאים בשיא הפריחה.
הגעה: מצומת יזרעאל פונים לכביש 675 - דרך נוף גלבוע, וממשיכים לפי השילוט

פורחים באוויר
04:50, הנייד מטרטר וקולה הנעים של אלזה מנסה להעיר אותנו. 05:05, הקול הנעים הופך לתקיף יותר. "10 דקות ואתם בחוץ, אם לא הלכה ההפתעה ונגמרה הזריחה". חצי רדומים קפצנו לאוטו, זיו סחט את דוושת הגז וטסנו על הכביש בתירוץ שהרפתקנים שכמונו לא מפספסים הפתעות וזריחות בשביל עוד שעתיים-שלוש של שינה.

כשהגענו לשונות האש הענקיים כבר מלאו בלהט כדורי ענק שהיתמרו לגובה 28 מטר. לפקודת הטייס השתחלנו לסל, שחררנו משקולות ואט, אט התרוממנו לגובה 3,000 רגל, נישאים על גלי הרוח. כדור פורח קוראים לחוויה שהרגישה לנו כציפור במעופה. על רקע הזריחה זכינו לפנורמה עוצרת נשימה של השדות, המטעים, המאגרים ופסגות הרי הגלבוע, גבעת המורה התבור, רכס רמות יששכר ורמת צבאים שנפרשו תחתנו.

אחרי כשעה, נלהבים מיופיו של העמק, התחלנו בנחיתה. הסל ריחף מעל צמרות העצים, נגע בקרקע, קפץ ועלה, הנמיך שוב, ניתר ועלה עד שהצליח לנחות בשלום בשדה הפתוח. ביציאה מהסל פתחו לכבודנו שמפניה כמנהג האחים מונגוליה, הבלונאים שהמציאו את הכדור הפורח. כטוב ליבנו בשמפניה טפסנו על הג'יפ בדרך לפינלה, ארוחת בוקר בחוות התבלינים.
ורק שתדעו, אם אתם בעניין של הפתעות או הצעת נישואים, הריגוש של הכדור המרחף והשמפניה שנמזגת בנחיתה הם רגע מושלם לשלוף טבעת.
לפרטים: רייז אפ - 077-4500282.

כדור פורח רייז אפ. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
כדור פורח של "רייז אפ"/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו

רכינוע בכפר
סגווי הוא עוד טרנד רווח של טיול השטח וכדי לנהוג בו אין צורך לסיים תואר ראשון. עובדה, גם אנחנו עשינו. חמש דקות של תרגול קצרצר של איזון הגוף, הטייתו קלות קדימה ואחורה בהתאמה להגה, והיינו מוכנים לצאת לדרך. הצטרפנו למדריכים של רווה שחוויית השטח שלהם מתגלגלת בשני מסלולים - בין בתי האבן ההיסטוריים של אל-שמאם (מהתחנות החשובות של רכבת העמק המיתולוגית, שבקרוב תחזור לטוס על הפסים), בין היערות, שדות החיטה והתירס ולאורך הנחלים ומלווה בסיפורי היסטוריה, נוסטלגיה ופיקנטריה. המסלול השני מתחיל בחוות התבלינים ומתגלגל דרך מאגרי המים, השדות ויערות האלונים כשעל הדרך עוצרים לנשנושים בבאר של אלוני אבא. עוד במקום: טיולי ריינג'רים ומשחקים ברובי לייזר
רווה אתגרים, כפר יהושע - 077-7080299

היי הג'יפ
יואב העמיס אותנו על הג'יפ, בקש שלא נשאל לאן ויצא לדרך. חצי שעה אחרי ואנחנו דוהרים בתוך וואדי מסתננים שקיבל את שמו בשל המסתננים שהתגנבו בכל לילה מג'נין ופשטו על הבתים, הרפתות והלולים. הוואדי, כשמו כן הוא, לא ממש שופע למרות שהבטיחו לנו, הוא יותר ערוץ מזרזף, אבל בהחלט מקום ששווה לטייל בו, במיוחד בקטעים ההרפתקניים שלו.

הכניסה למסלול המסומן מתחילה בסמוך לתחנת מקורות שם תעברו את מעבר הבקר ותסעו לאורך שביל העפר. 400 מטר מראשית הדרך, בדיוק מעל המפלים, יתחיל החלק האתגרי - דילוג הג'יפ בין הסלעים והבולדרים המאתגרים (לא לבעלי ישבן חלש). הלאה משם, תמשיכו לטפס בשביל השחור בתוך היער, תעברו דרך חוות הבקר של קצ'ה (מחבורת חטיבת 101), מעל מושב גדעונה ומול כפר יחזקאל. על הדרך תגלו פינות נהדרות להפסקת קפה ופיקניק קטן, ואחר כך תמשיכו בנסיעה במעלה הר הגיבורים מראשו תצפית פנורמית על העמק המרחיקה עד למפרץ חיפה.

* הכניסה למסלול מכביש 675, כביש התנעכים, בין צומת הגלבוע לצומת נבות.

רווה אתגרים סגוויי. בני לוטון, מערכת וואלה! NEWS
באים לסיבוב? סגוויי ברווה אתגרים/מערכת וואלה! NEWS, בני לוטון

גם וגם
שישי בבוקר, אילנה וטל היו בעניין של לשחרר לחצים אחרי עומס המבחנים של הסמסטר. בקשו יום של כיף, מקום יפה, אווירה מרגיע, ארוחת בוקר מפנקת ואולי איזה טיול רגלי קטן על הדרך. בקשו, קבלו את אלוני אבא ובית לחם הגלילית - מושבות טמפלריות יפות וציוריות שהוקמו בראשית המאה הקודמת. חבורת הגרמנים בנו להם בתי אבן יפים בולדהיים (נווה יער, בגרמנית), אלוני אבא של היום, ובבית לחם הגלילית ששנים אחרי הפכו לאטרקציות תיירותיות המומלצות מאוד לטיול רגלי בין הבתים, הגלריות, וכן לאתנחתא ג'חנונית "בבית הג'חנון" הוותיק והטוב שבמקום.

ויתרנו הפעם על הג'חנון והלכנו על הבראנץ' הנפלא של נילי כהן מינץ שמוגשת בגינה היפה של בית פיין. נילי רוקחת מנות נפלאות (מאפים, קישים, סלטים וכו') בהשראה צרפתית ויותר מאשר הן טעימות (והן טעימות!) הן הכי יפות. במיוחד הקינוחים ההורסים.

אם אתם בעניין של דיווש דווקא (נהדר בשביל שריפת קלוריות אחרי הזלילה), גם אותו תקבלו כאן. תביאו אופניים מהבית, או שתשכרו ב"אופק בשטח" ותקבלו מהם המלצות על דיווש לאורך נחל ציפורי, מעיינות אבא וחיזין ועוד.

אנחנו להזכירכם ביום נינוח, אז בחרנו במסלול רכיבה שחוצה את המושבות ועובר בשמורת יער האלונים שמכוסה עכשיו במרבדי פריחות של סוף החורף וראשית האביב. אורכו המסלול המעגלי כ- 8 ק"מ והם עוברים לאורך הרחוב הראשי של אלוני אבא, חולפים על פני הכנסייה האוונגלית המרשימה, יוצאים מהישוב וממשיכים בשביל העפר שעובר בין השדות לשמורה היפה, מקום נהדר לעצירה רומנטית. ביציאה מהשמורה פונים שמאלה וממשיכים לדווש לבית לחם הגלילית.

הגעה: מצומת אלונים, בכביש 75, פונים לכביש 7513.
נילי כהן מינץ, בית לחם הגלילית - 054-4737776.
אופק בשטח, אלוני אבא - 04-9833987.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully