וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 האתגרים החשובים שעומדים בפני שר התיירות הנכנס

18.5.2015 / 8:46

יריב לוין שייכנס היום לתפקידו כשר התיירות, צפוי להיתקל בלא מעט קשיים: שיווק ישראל בעולם, המשבר התיירותי עם טורקיה, אילת מול מתחרותיה הערביות, הסחבת בבניית במלונות ועוד. יניב לוי מתאר את הקשיים שצפויים לשר התיירות החדש של ישראל

ח"כ יריב לוין. מתוך אתר הליכוד, אתר רשמי
יודע לקראת מה הוא נכנס? שר התיירות החדש, יריב לוין/אתר רשמי, מתוך אתר הליכוד

ואולי תעשיית התיירות בישראל לא זקוקה באמת לשר תיירות במשרה מלאה? תסמכו על ח"כ יריב לוין, איש שהוכיח נאמנות לעקרונותיו במהלך השנים (טרם התקבלה החלטה אם זה טוב או רע), שהוא יודע לקראת מה הוא נכנס. כלומר, הוא מבין שאין לו ממש לאן להיכנס, שכן מידת השפעתו על המוצר התיירותי שמציעה ישראל למטיילי העולם היא שולית עד אפסית.

עם השנים הלכה והתקבעה לה נוסחת פלא שתמיד הוכיחה את עצמה: כל עוד שקט כאן ולא יורים, התיירים מתייצבים כמו חיילים נאמנים עם כיסים מלאים וכתפיים צרובים. קמפיינים בחו"ל? קל לחשוב שהתיירים הם קלי דעת שיסכימו לסכן עצמם בשביל פתק בכותל המערבי או רביצה בחוף גורדון. אבל הם לא. ולמרות טענות התיירנים, עדיין לא הוכחה הלימה מוחלטת בין הסכום אותו משקיעה ישראל בפרסום בחו"ל לבין העליה במספר התיירים שמגיעים אליה.

אם זה המצב, רצוי ששר התיירות החדש יכיר את הקשיים והשאלות התיירותיות שעומדות ללא פיתרון, לפני שהוא נכנס לתפקידו. הנה 10 האתגרים הכי חשובים שעומדים בפניו - אנחנו רק נאחל - שיהיה בהצלחה!

1. איך ניתן להפוך את הנופש בישראל לתחרותי יותר? אין בהכרח להוזילו בכפייה (גם את זה לוין לא באמת יכול לעשות) אלא לדאוג שהתיירנים קטנים ישמרו על כוחם בעוגה הקיימת ולא נבלעים על ידי הגדולים שנהנים מתקציבים גבוהים יותר.

2. מה באמת רוצים המלונאים? אם הם חפצים ביצירת תפוסות גבוהות מחוץ לעונות השיא הם יודעים בדיוק מה עליהם לעשות.

3. האם לא יהיה נכון יותר לשווק את ישראל יחד עם ירדן, הרשות הפלסטינית ואפילו מצרים? הרי ממילא התיירים שלהן דוגמים בקטנה את אתרי התיירות שלנו, אז למה לא ללכת בגדול ולבצע חלוקת הכנסות?

4. אילו מאבקים פוליטיים יביאו את התוצאות הטובות ביותר? זה מול רשות המסים כדי לאפשר למשכירי דירות הנופש של Airbnb לפרוח או שמא המאבק נגד הרגולציה הכבדה שמופעלת על בעלי מלונות?

5. האם כדאי להמשיך ולהשקיע בפיתוח התיירותי של העיר אילת? התיירים כבר מבינים שמדובר בעיר יקרה מאוד ומעדיפים לנחות בעקבה או שארם-א'-שייח, והישראלים ממילא אוהבים את הקיים.

תיירים בהר הזיתים צופים על העיר העתיקה. רויטרס
איך לגרום להם לבוא? תיירים בירושלים/רויטרס

6. האם לשווק את ירושלים באופן נפרד משאר הארץ? אחרי הכל, חובבי הדת והתרבות בטוחים שאין בלתה בישראל ומי שמחפש ים ומסיבות מעולם לא פנה ימינה בכביש 1 מיד אחרי הנחיתה.

7. איך גורמים לישראלים לאהוב יותר את עצמם ואת המדינה ולהוות דוגמה לתיירים? ובמילים אחרות, איך נפטרים פעם אחת ולתמיד מטיסות השוקולד?

8. איך הופכים את הגליל לטוסקנה הישראלית? ירוק ורוגע הרי לא חסר שם. אז למה לא לאחד כוחות ומצב מחדש את האזור כיחידה אחת?

9. איך מוזילים את מחירי הטיסות מבירות אירופה הגדולות לארץ? בימים טובים אי אפשר למצוא מושב בפחות מ-700-500 אירו. מכאן זה מתחיל.

10. והכי חשוב, איך למען השם פותרים את המשבר מול טורקיה? הרי גם אנחנו צריכים מקום מרגיע ומפנק כל כך במידה וכלום לא יקרה כאן ולשר החדש לוין תהיה יותר מדי עבודה במשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully