וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצאת בלי ארנק: 6 אירועים ללא תשלום לסופ"ש

14.5.2015 / 8:30

פסטיבל "חמשישוק" בנתניה, שלושה ימי "סופשבוע אביבי" בגליל המערבי, סיור טעימות יין מודרך ביקבי עמק יזרעאל, ועוד שלושה אירועים חינמיים לסופ"ש

1. חמשישוק, נתניה

פסטיבל צלילים, ניחוחות וטעמים במסגרת אירוע "חמשישוק" שעורכת עיריית נתניה. במקום ייערכו הופעות רחוב, מופעים של להקות מקומיות וסדנאות יצירה. יועמדו יריד אוכל ודוכני תוצרת חקלאית מאזור עמק חפר והסביבה בהם צמחי תבלין, ירקות מיוחדים, פירות עונתיים, גבינות בוטיק, לחמים וחלות, דבש, קונפיטורות, שוקולד, ליקרים, יינות ובירות של מבשלה מקומית, וגם מזון טבעוני.
מתי: חמישי 14 במאי, 18:00-23:00, שישי 15 במאי, 10:00-14:30.
איפה: האצטדיון החדש (יציע מזרחי), נתניה.

אצטדיון נתניה. אדוארד שטרן, מערכת וואלה! NEWS
כאן הכל יקרה. חמשישוק בנתניה/מערכת וואלה! NEWS, אדוארד שטרן

2. סופ"ש אביב, גליל מערבי

חברי עמותת התיירות זמן גליל מערבי (עמותה שהוקמה במטרה לקדם את תרבות הטיול והקולינריה באזור) מזמינים אותנו לשלושה ימים של תיירות, תרבות, קולינריה ויין במסגרת "סופשבוע אביבי" שיתקיים באזורם. חברי העמותה מזמינים להצטרף אליהם לטיול בעקבות מעיין שנחבא לו בהרים בהנחיית יותם דהאן, בן כליל שמכיר את כל המקומות הכי נסתרים בטבע המקומי ול"קונצרטיול" בחורפיש בהנחיית אמנון גופר, אמן הסיפור והטיול, המשלב טיול בסמטאות הכפר בשילוב קונצרט ווקאלי.

גופר גם יוביל טיול לילי בעקבות כוכבים, סיפורים ומפגשים בסמטאות הכפר תרשיחא, ומוסיף תיאור מפתה: "נעלה לקבר השייח לתצפית לילית לנופי הגליל ולסיפור קטן על שייחים גדולים, נבקר בגינה של חושי, נהלך בין הכנסיות, המסגד ושוק חרשי הברזל, נבקר בבית מסתורי ונשמע משירי משוררת ערבייה ברחוב ג'ובראן חליל ג'ובראן".

בנוסף תוכלו להתנסות בסדנאות שוקולד ובישול טבעוני ביישוב כליל, בקרמיקה במתחם מארג בכפר ורדים ובזכוכית עם האמן דני קלדרון בקיבוץ געתון, לטעום את "טעם הגליל" בשוק האיכרים שייערך במשק טבע עז במושב בן עמי ולהתענג מערב "מהנושן למעושן", ערב טעימת יינות מיושנים לצד בשרים מעושנים עם הייננים ג'וני שטרן מיקב שטרן ויונתן קורן מיקב לטם.
מתי: 16-14 במאי.
מחיר: חלק מהאירועים בתשלום.
לפרטים: זמן גליל מערבי 050-2920800, westgalil.org.il.

כליל בגליל המערבי. מאי ווסטרלונד, תמונות גולשים
תיירות, תרבות, קולינריה ויין במסגרת "סופשבוע אביבי". כליל בגליל המערבי/תמונות גולשים, מאי ווסטרלונד

3. בעקבות היין, עמק יזרעאל

יקבי העמק מצטרפים לחגיגת פסטיבל "בשביל היין", ועורכים סיבוב טעימות בהנחיית מורה הדרך מנחם גילה. גילה יוביל את המטיילים לסיור שיתחיל ביקב מורד ביקנעם, המתמחה בייצור עשרות מיני שיכר מפירות ומצמחי מרפא ותבלין. ביקב תוכלו לראות את תהליכי התסיסה במכלי הזכוכית ולטעום שיכר פסיפלורה, רימונים ואשכולית אדומה.

תחנה שנייה תעצור ביקב טוליפ בכפר תקווה שבקריית טבעון - יקב בוטיק משפחתי הממוקם ביישוב קטן ופסטורלי שבו עובדים אנשים בעלי צרכים מיוחדים מתוך מטרה לשלבם בקהילה. ביקב ייערך סיור במרכז המבקרים שילווה בהסברים ובטעימת יינות.

התחנה האחרונה תהיה ביקב שדות בשדה יעקב – יקב בוטיק קטן ומשפחתי המשלב יין, נוף, חקלאות ותיירות. היקב ממוקם בלב הכרמים הגולשים למאגר המים ומשקיפים אל הכרמל ואל מרחבי העמק. במהלך הסיור תכירו את היקב החדש, תסיירו בין מכלי הנירוסטה הגדולים לחדר החביות ותקנחו בטעימה מיינות הבציר האחרון.
מתי: שישי 15 במאי, 10:00-14:30. בהרשמה מראש.
מפגש: בקניון דרכים, יקנעם.
לפרטים: אתר הרשות לפיתוח הגליל.

יקב שדות. גלעד פסטרנק, מערכת וואלה! NEWS
יין, נוף, חקלאות ותיירות. יקב שדות בעמק יזרעאל/מערכת וואלה! NEWS, גלעד פסטרנק

4. פארק המיחזור, חירייה

פארק המיחזור של איגוד ערים דן לתברואה מצטרף לראשונה לחגיגת האדריכלות העירונית "בתים מבפנים" - סופשבוע במהלכו נפתחים עשרות בתים פרטיים, מבני ציבור וממשל, בתי תפילה וגינות מיוחדות לביקורים, סיורים ודיונים במטרה להאיר את הסביבה הבנויה ולעודד מעורבות אזרחית בנושא המשפיע על חיינו. בפארק, שהפך למודל בינלאומי לטיפול בסוגי פסולת שונים באמצעות טכנולוגיות מתקדמות ולמודל של תיקון, שיקום ותכנון סביבה, ייערכו חמישה מפגשים הכוללים ביקור במרכז לחינוך סביבתי וסיורים בתחנת מעבר הפסולת ובפארק תעשיות המיחזור.
בתיאום מראש תוכלו להגיע למתחם בהסעה שתצא מתחנת הרכבת תל אביב מרכז.
מתי: שישי 15 במאי, מ-09:00. בהרשמה מראש.
איפה: פארק המיחזור חירייה.
לפרטים: אתר פארק חירייה למיחזור, אתר בתים מבפנים, 03-7396633.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם חירייה ב"בתים מבפנים". בניין המרכז לחינוך סביבתי/מערכת וואלה!, צילום מסך

5. שרונה בחוץ, תל אביב

גם מושבת הקניות הטמפלרית, שרונה, מצטרפת לראשונה להפנינג האדריכלי "בתים מבפנים" ומציעה מגוון סיורים מודרכים שייערכו בין ובתוך המבנים ההיסטוריים המיוחדים הממוקמים מעל ומתחת לפני הקרקע. בין השאר תוכלו לרדת למנהרה הטמפלרית התת קרקעית, הממוקמת בעומק של שבעה מטרים ומתפתלת לאורך כ-100 מטרים; לבקר בבית של משפחת באלדנהופר, שנבנה ב-1905 ולאחר קום המדינה שימש את לשכת שר המשטרה. הבית הפך למרכז מבקרים המציג את סיפור המושבה משלהי המאה ה-19 ועד היום.

ניתן יהיה לשמוע את סיפור ההצלה והשימור של שרידי המושבה (התנור הטמפלרי, הבאר האנטיליה הקגלבאן - הבאולינג הפתוח), תהליך הזזת המבנים והפיכתם ממבנים מוזנחים ומתפוררים לבתים מלאי יופי ועניין שהפכו אותם לאטרקציה אדריכלית. ניתן גם לסייר עם איריס ראור ברץ, מנכ"לית המתחם, בעקבות החזון שהוביל את תהליך שיפוץ המושבה עד לפתיחתה מחדש, ועוד.

גם חנויות המתחם משתתפות בחגיגה והן "יוצאות החוצה" ומציגות ביתני קניות, מבצעים והפתעות. בנוסף יתקיימו הרצאות, סדנאות, פעילויות והופעות ב"כיכר המושבה".
מתי: שישי ושבת, 15-16 במאי (משישי בבוקר עד מוצ"ש).
איפה: מתחם שרונה, תל אביב.
לפרטים: אתר מתחם שרונה.

שרונה. צילום: החברה לניהול שרונה,
הפנינג אדריכלי ושופינגי. מתחם שרונה, תל אביב/צילום: החברה לניהול שרונה

6. החוויה ההונגרית, תל אביב

שגרירות הונגריה, בשיתוף עיריית תל אביב וחברת IGO, עורכים את "ימי הונגריה בישראל", אירוע שנועד לחשוף את התרבות העשירה של הונגריה. בין השאר יתקיימו מופעי פולקלור של להקת המחול האתנית Paloc Folk dance grou, הופעות ג'אז של שלישיית Farkas Zsolt trio, ושל טיבי גולן, אמן החלילים האתניים שעלה מהונגריה, תערוכת צילומים בשחור לבן של הצלם אימרה קינסקי, שנרצח בשואה ונחשב לאחד מהצלמים המובילים שחיו בבודפשט, תחרות מיומנות של סידור הקובייה ההונגרית, ועוד. גם המטבח ההונגרי יקבל מקום של כבוד, ויציג את המסורת הקולינרית עם הגולאש, הלאנגוס, הפלצ'ניטה והקורטוש שיוגשו לצד טעימות של יין הונגרי.
מתי: שישי ושבת 15-16 במאי, 11:00-16:00.
איפה: מתחם התחנה, תל אביב.
לפרטים: אתר מתחם התחנה.

כופתאות שזיפים - גומבוץ. דנה מאירזון
לחשוף את התרבות העשירה של הונגריה. גומבוץ הונגרי/דנה מאירזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully