וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשאירו את הכסף בבית: 7 אירועים ללא תשלום לסופ"ש

מוזיקה ושוק מעצבים במסגרת אירועי שישי LIVE בנמל יפו תערוכת "קיצור תולדות האנושות" במוזיאון ישראל בי-ם, בתים פתוחים, מושב סתריה שעוד ארבעה אירועים מדליקים וחינמיים לסופ"ש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תערוכת קיצור תולדות האנושות במוזיאון ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. שמח בנמל, יפו

אירועי שישי LIVE מסמנים את בואו הקיץ אל הרציף היפואי שיארח בכל שבוע יוצרים ואמנים מתחום המוזיקה, האמנות, העיצוב והאוכל. זמרים והרכבים מוזיקאליים, מוכרים לצד יוצרים צעירים ומתחילים בהם מאור כהן, גבע אלון, אסתר רדא והרכב הקלאסיקות NaMa. מחר (8.5) יופיעו Last of Songs וגברבנד שיארחו את ירמי קפלן ובשבוע הבא (15.5) Wasserman ויובל והב.

עוד בשטח: שוק של מעצבים ישראלים, דוכני סטריט פוד מסביב לעולם, שפים צעירים שיתארחו בפוד טראקס, סדנאות אמנות והפעלה לילדים בגלריה "פחות מאלף" בזמן שההורים מוזמנים לנוח וליהנות מטיפולי רפלקסולוגיה ושיאצו מול הים.

מתי? בכל שישי, 10:00-17:00
איפה: נמל יפו

שישי לייב בנמל יפו. אורן קלוגר,
אירועי שישי LIVE בנמל יפו/אורן קלוגר

2. יום הניצחון, תל אביב

בעלות הברית יחגגו השנה 70 לניצחונן על הנאצים ובתל אביב מקדימים את החגיגיות, שיערכו ביוזמת מרכז תרבות רוסי, קונגרס יהודי רוסיה ועיריית תל אביב, שמציינים ביחד את "יום הניצחון". המתחם יעוצב ברוח התקופה ויציג תערוכת מזכרות של פרטי ניצחון ממוסקבה, תצוגת מדים צבאיים וחפצים אותנטיים, פרויקט אור-קולי "פנים של ניצחון" - סינמהפוניה בהשתתפות אמנים רוסים, תערוכת "פוסטרים של ניצחון" מימי מלחמת העולם השנייה, סדנאות "יונת שלום" - יצירת אוריגמי לילדים ומטבח שדה שיציע קאשה ולחם שחור. לאחר טקס הפתיחה הרשמי תתקיים פגישת הוטרנים - הלוחמים המנצחים, ומופע התאטרון "שלום בבית" בשילוב שירי מלחמה.

מתי: שישי, 8 במאי, 11:00-16:00
איפה: מתחם התחנה, תל אביב

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מתחם התחנה. וויקיפדיה אורן ולדמן, מערכת וואלה! NEWS
מתחם התחנה/מערכת וואלה! NEWS, וויקיפדיה אורן ולדמן

3. בתים פתוחים, מושב סתריה

תושבי סתריה פותחים את בתיהם ומזמינים להציץ להם למרחב הפנימי. בהפנינג הביתי ישתתפו כ-60 אמנים, מעצבים, תכשיטנים, אופים וכו' שיציגו במספר מוקדי תצוגה, בילוי ופעילויות. במשק 43 יציגו "דברים שנשים אוהבות", בחצר של מאיה יערכו פעילויות לילדים ומכירה של בגדים ותכשיטים, בכרם וביקב של משפחת הרצברג יערכו סיורים וטעימות יין ובמשתלת סלונר יציגו עציצים ופרחים יחודיים. ברחבי המושב יציבו דוכני אוכל (כולל מאפים ללא גלוטן, סוכר ושמרים), תוצרת חקלאית, חלב נאקות, ריבות, שיכר ואוכל דרוזי. לאורך היום יפתחו בית קפה בטבע וגארז' סייל עם בגדים, צעצועים ותכשיטים מיד שנייה.

בשבת ישיקו במשק של רמי רוזן את פרויקט "מרחב לכלב" - מפגש משחקים לכלבים ובעליהם, אימון כלבים ויום אימוץ לחסרי הבית. ב-13:00 יערך מפגש של מועדון רכבי אספנות לאחריו יוצאים לטיול אל גבעת המאגר לתצפית נוף וסיפורים על ההיסטוריה והגיאוגרפיה של האזור.

עוד בשטח: מתחמי פעילות לילדים, יצירה וציור על קנווס, מסז' תאילנדי בספא הדרים, ארוחות אצל שוש (בהזמנה מראש) ובראנץ' של קייטרינג לימונצ'לו בשישי.

מתי: שישי ושבת, 8-9 במאי, 10:00-17:00
איפה: מושב סתריה, בין רחובות לרמלה (הגעה מכביש 40)
לפרטים: 054-5336760

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יקב הרצברג במושב סתריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

4. שבת במאי, חולון

חולון, עיר הילדים והעיצוב, עורכת שבתות אמנות לילדים שמוזמנים לבקר בגלריות העיצוב העירוניות, להתרשם מתערוכות של מעצבים ויוצרים ישראלים ולהצטרף לסדנאות בהשראתם.

בגלריית החווה מציגים את התערוכה "איש הפח" של המעצב ואמן המחזור רונן וסרמן (סטודיו TinMan) שמציג רהיטים ופריטי אמנות שימושית מחלקי מכוניות משומשות.
לצד התערוכה תתקיים סדנה להכנת צעצועים מחומרים ממוחזרים (9.5). בגלריית המשכן - בית מאירוב מוצגת התערוכה "ביקור הצעצועים" המציגה צעצועים בהם שיחקו ילדים בעשורים הראשונים של המדינה לצד צעצועים חדשים שעוצבו בהשראה נוסטלגית. בגלריה יערכו סדנאות פיסול בבצק סוכר של "מתוקאיה" (16.5) וכן סדנה להכנת צעצועים ממוחזרים (30.5).

מתי: 9, 16, 30 במאי ב-11:00. בהרשמה מראש
איפה: הגלריות לעיצוב, חולון
לפרטים: yasminholon@gmail.com

: גוף תאורה מקוביות לגו של דליה גפן. רן יחזקאל, מערכת וואלה! NEWS
גוף תאורה מקוביות לגו של דליה גפן שמוצג בגלריות בחולון/מערכת וואלה! NEWS, רן יחזקאל

5. בשביל היין, ברחבי הצפון

כ-70 יקבים מאזור הגליל, הגולן והעמקים משתתפים בפסטיבל היין השנתי הגדול בארץ המאגד את תעשיית היין המתפתחת והמשגשגת באזור הצפון. במהלך הפסטיבל אתם מוזמנים לבקר ביקבים, לטעומ יינות מבציר מובחר, להשתתף בסדנאות יין ולרכוש בקבוק או שניים לדרך.

במסגרת הפסטיבל יתקיימו גם אירועי תיירות המשלבים הכרות עם האזורים היפים, עם היינות, ועם הטבע והנופים. בין האירועים: סיורים מודרכים בכפרים הגליליים פסוטה, עילבון ומעיליא, מופעי מוזיקה, טבע ויין במושב אמירים, יריד יין בגן הברון בראש פינה, חגיגה משכרת של ארבעת היקבים במושב רמות נפתלי, חגיגת יינות לבנים ביקב טוליפ, יין ושבועות במושב דישון והופעה של קובי אוז, מסיבת יין ביקב אורטל אליה יתקבצו כל יקבי רמת הגולן, ערב יווני ביקב ברניקי, חגיגת יין וגאז' ביקב כישור, טיול סגווי בכרמי העמקים בשילוב טעימות ביקב שדות, סיורי יקבים בעמקים, כנס יין שיעסוק ב"תקשורת ויין", בהובלת המכללה האקדמית תל חי ומכללת אוהלו בקצרין ועוד. אירוע הפסגה של הפסטיבל יהיה "ירדן וינטאג''" - יום שלם של חינגת יין ואוכל משובח ביקב רמת הגולן (בתשלום).

מתי: מ-12 במאי עד 12 ביוני
לפרטים: באתר האינטרנט

בשביל היין בכפר עילבון. ליאור גורנו, מערכת וואלה! NEWS
מבחר סיורים בגליל במסגרת היין. כנסייה בכפר עילבון/מערכת וואלה! NEWS, ליאור גורנו

6. חג יובל, ירושלים

מוזיאון ישראל חוגג 50 להקמתו ביומולדת אמנותי ועשיר במיוחד. כמתנת יומולדת לעצמו הוא עורך יום פתוח עם מסיבות והשקות תערוכות ותצוגות חדשות, בהן תערוכת הדגל המדוברת, המרתקת ומלאת העוצמה "קיצור תולדות האנושות", שנאצרה בהשראתו של הספר המצליח של הסופר יובל נח הררי , וכן את תערוכת הנוסטלגיה המרגשת "1965 היום". במקביל תחנך תצוגת הקבע החדשה בגלריה לאמנות ישראלית שתחליף את התצוגה שהוצגה שם מאז תחילת העשור ויוצג הפסל הנודע Sacred Heart , של האמן ג'ף קונס, שייחשף בטקס חגיגי על ידי הנשיא לשעבר, שמעון פרס.
לטובת הילדים שבחבורה ישיקו תערוכות חדשות באגף הנוער - "יומולדת", תערוכה שעוסקת בטקס השנתי בכל תרבויות העולם, ו"תערוכה בקופסא" שמסכמת עשרות תערוכות שהוצגו באגף לאורך השנים.

וכמו בכל יומולדת יחלקו שקיות וקאפקייס מעוצבים, להקת טררם תופיע ותשמח את כולם ויערכו סדנאות אמנות, יצירה ועוד הפתעות. לאורך היום ייערכו סיורים מודרכים ברחבי המוזיאון ויתקיימו שפע של מופעים בהם של תיאטרון האינקובטור, של קוסם, ליצנים, רקדנים והפרחת בלונים. ואם גם אתם נולדתם ב-11.5.65, וחוגגים 50 באותו היום, תזכו למתנת הולדת - מנוי חינם למוזיאון לכל החיים. מזל טוב!

מתי? שני, 11 במאי, 10:00- 21:00
איפה? מוזיאון ישראל, ירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תערוכת קיצור תולדות האנושות במוזיאון ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

7. אולי בשני אולי בשלישי, תל אביב

העיסוק בשתיקות ומחשבות הובילו להפקת תערוכה "אולי ביום שני אולי ביום שלישי", שעוסקת בנושא השקט מנקודת מבטם של אמנים, כשהרעיון שלהם הוא לעורר בנו את אותה חוויה שהם הרגישו בשעה שרקמו את יצירתם. את התערוכה אצרה האוצרת דליה דנון והיא מציגה עבודות ציור, קרמיקה, צילום, וידאו וסאונד של 11 אמנים שהמשותף להם מתבטא ברגעי השקט שבתוך היצירות וכן באופן בו הן משפיעות עלינו המתבוננים.

מתי: עד 16 במאי (שני- חמישי, 18:00 - 11:00, שישבת, 14:00 - 10:30)
איפה: מקום לאמנות, קריית המלאכה, תל אביב
לפרטים: 03-6725124

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully