וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליהנות מכל העולמות: לנפוש בין הים למדבר בעין גדי

5.5.2015 / 11:18

פחות משעתיים ממרכז הארץ ים המלח נושק למדבר. מלון עין גדי הוא תחנת רענון לגוף ולנפש במיוחד בימים חמים, כשכל המדינה נוטפת זיעה. ואם חם מדי לטיול בשמורה, תמיד אפשר להתפנק בספא הבנוי על צלע הר ומשקיף אל נוף יפהפה. ביקור במקום שבו כל יום אינו דומה לאמש

בולען בסמוך לים המלח ליד קיבוץ עין גדי. שרון כרמי, מערכת וואלה! NEWS
יפה עד כאב. ים המלח ולצדו בולען/מערכת וואלה! NEWS, שרון כרמי

ים המלח נמצא במקום נמוך מאוד, תרתי משמע, בימים אלה. נראה שכל צרות העולם נוחתות עליו, גם מעשה ידי אדם, בדמות מפעלי האשלג הענקיים המוצצים ממנו את מה שהופך אותו לייחודי וחד פעמי (ומצד שני מעניקים פרנסה לעשרות אלפי משפחות), בדמות ההתחממות הגלובלית ה"מסייעת" להתאיידותו המהירה יותר ויותר בכל שנה ובעשרות השנים האחרונות נוגסים בו גם הבולענים.

הבולענים הם תוצאה בלתי נמנעת של תהליך טבעי הנובע מירידת מפלס מי ים המלח ומהמסה של שכבת מלח וגיר מתחת לפני הקרקע. הם נפערים בפתאומיות ומלבד הסכנה שהם מהווים עבור העוברים בכביש 90 המקביל לים המלח, בקיבוץ עין גדי ובמלונות שנמצאים בחלק הדרומי של האגם, הם עדות למצבו העגום של פלא טבע שהולך ונהרס מול עינינו. נכון ל-2005 קיים גירעון שנתי של 650 מיליון מטרים מעוקבים של מים בים המלח, ומפלס האגם יורד בקצב של מטר בשנה.

קסם על ים המלח

לאחר הקדמה מדכדכת שכזו, יש לאזן עם הצהרה בלתי ניתנת לערעור כי ים המלח הוא יפה עד כאב. אמנם מרחק ההליכה אל קו החוף גדל וגדל עם הזמן, אבל הנוף היה ונשאר עוצר נשימה. קיבוץ עין גדי, השוכן לחופו המערבי של ים המלח, הוקם בשנת 1953 כהיאחזות נח"ל ונקרא על שם עין גדי המקראית.

מיקומו של הקיבוץ הופך אותו לאטרקטיבי במיוחד עבור מטיילים ותיירים, מהארץ ומחו"ל. אמנם האקלים באזור עין גדי מתאפיין בטמפרטורות גבוהות, אך הלחות נמוכה מאוד, כך שבימות החורף מדובר באיזור אידאלי ונעים לנופש, ובימות הקיץ, בזמן שכל המדינה נוטפת זיעה, מתהלכים הנופשים יבשים יחסית. בעונות המעבר בכלל מדובר בלוקיישן קסום.

בתחום הקיבוץ ממוקם מלון עין גדי, שחודש לפני כשלוש שנים, וחדריו שודרגו לסוויטות ומיני סוויטות מפנקות, חדרים זוגיים יוקרתיים עד יחידות משפחתיות. כל חדרי המלון בנויים במבנים של קומה אחת או שתיים, והנוף שנשקף מהם פשוט מקסים. כל יציאה למרפסת או הצצה דרך דלתות הזכוכית שלה שותלת את המתבונן במקומו, כי מה שהוא רואה מולו זה הר. ענק. ולשתות קפה מוקדם בבוקר מול הר זה מהמם.

תצפית, עין גדי. איתי ברלב, מערכת וואלה! NEWS
קבל הר לפנים. נוף עוצר נשימה/מערכת וואלה! NEWS, איתי ברלב
מיני סוויטה, מלון עין גדי. טל פלינט, מערכת וואלה! NEWS
שדרוג מפנק. מלון עין גדי/מערכת וואלה! NEWS, טל פלינט

לא צריך ללכת לים בשביל בוץ

גולת הכותרת של המלון, מלבד חמי עין גדי המפורסמים, היא מתחם הספא החדש - "ספא סינרגיה", הבנוי על צלע הר ומשקיף אל נוף מדברי יפהפה. מלבד האוויר הרווי חמצן ובברום, מי ים המלח העשירים במינראליים והשקט, שהופכים גם רביצה חסרת מעש על כיסא נוח לטיפול קוסמטי, הספא מציע עשרות סוגי טיפולים: בריאותיים, קוסמטיים, מהמזרח הרחוק והקרוב, דיקורים, טיפולי עטיפות בשלל פירות וצמחים כמו אפרסמון, תמרים, מור ולבונה, תה ירוק ועוד.

כותבת שורות אלה עברה בעצמה טיפול עטיפה בקרם בוץ. במשך 40 דקות נמרח כמעט הגוף כולו בבוץ חמים ונעים, מנוילן היטב, ונעטף בסדין ובמגבת ענקית לשמירת החום ולספיגה מיטבית של המינרלים לתוך נקבוביות העור. תנוחת המומייה המאושרת הזו מאפשרת לראש בלבד לבצבץ מחוץ לפקעת הבוצית, והמטפלת לא מבזבזת זמן - היא ממסז'ת אותו ואת הצוואר.

בתום הטיפול הרגישה המטופלת כתינוק מפונק אחרי אמבטיה. הספא מתהדר גם בבריכה פנימית מחוממת של מי ים המלח, בריכה חיצונית (מחוממת בחורף) של מים מתוקים, סאונה יבשה וחמאם טורקי.

בריכת מי ים המלח בספא סינרגיה, מלון עין גדי. טל פלינט, מערכת וואלה! NEWS
לצוף בכיף. בריכה מחוממת של מי ים המלח/מערכת וואלה! NEWS, טל פלינט
ספא סינרגיה עין גדי. זיו ריינשטיין,
אוויר רווי בברום. גם רביצה חסרת מעש היא סוג של טיפול קוסמטי/זיו ריינשטיין

גינה לי

יש משהו כובש בלינה במלון הניצב במרכזו של קיבוץ. האווירה המשפחתית חודרת לעצמות ומשרה שלווה. נראה כי הנופשים מרגישים בנוח להתהלך בין החדרים (כמו גם חיות הבר המרגישות מאוד בבית, ומטיילות להן בין החדרים. לא מן הנמנע שתצאו לארוחת בוקר ותפגשו צבי מחוץ לחדר), להתייעץ ולהיעזר בעובדי המלון והבר (הצמוד ללובי) בכל הדרוש להם, וגם לטייל בנינוחות בקיבוץ עצמו.

אין פלא שתיירים נהנים לשוטט בין שבילי הקיבוץ, כאילו היו הם עצמם חיות בר רגועות. הקיבוץ כולו הינו גן בוטני, שהוכר ככזה באופן רשמי בשנת 1994. חברי קיבוץ עין גדי לא תכננו מלכתחילה יצירת גן בוטני. הגן נשתל בהדרגה על ידם במטרה להפריח את הגבעה השוממת שהפכה למגוריהם והתנאים הטבעיים של המקום היוו רוח גבית.

מיקום הקיבוץ התגלה כיתרון משמעותי לטיפוח הצמחייה בגן, כיוון שהאקלים מאפשר לגדל בו צמחים שלא יצליחו לשרוד באזורים אחרים של הארץ - צמחי האזורים החמים של כדור הארץ, מהמדבריות ועד יערות הגשם הטרופיים. לאט לאט, ובסיוע אנשי מקצוע, הרחיב הגן את שטחו ומתהדר בצמחים מקסימים ובעצים מרשימים ונדירים בעלי שמות אקזוטיים, כגון עץ הבאובב, כוריזיה בקבוקית, עב-גזע הרדופי ועוד.

עץ באובב, קיבוץ עין גדי. שרון כרמי, מערכת וואלה! NEWS
עצים מרשימים ונדירים בעלי שמות אקזוטיים. עץ הבאובב בגן הבוטני בקיבוץ עין גדי/מערכת וואלה! NEWS, שרון כרמי
עב-גזע הרדופי בגן הבוטני קיבוץ עין גדי. שרון כרמי, מערכת וואלה! NEWS
ילדים, הישמרו מהקוצים! עב-גזע הרדופי בגן הבוטני עין גדי/מערכת וואלה! NEWS, שרון כרמי

למי שרוצה עוד מהטוב הזה

אזור ים המלח בכלל ועין גדי בפרט גדוש באטרקציות ואפשרויות לטיול בכל רמות הקושי, כך שיחידים ומשפחות יכולים ליהנות מהנוף, מהחי כמו להקות יעלים ושפני סלע ומאתרי הטבע והארכיאולוגיה המרשימים. באזור נמצאים שמורת עיינות צוקים, נחל דוד ונחל ערוגות בהם מומלץ לצאת לטיולים רגליים, טיולי ג'יפים, טרקטורונים, או אופניים, או לגלוש גלישת צוקים. באזור יש גם אתרים היסטוריים מרשימים, כדוגמת מערות קומראן, שבהן התגלו לראשונה המגילות הגנוזות ומצדה.

מלון עין גדי ים המלח
מחירים:
לילה לזוג באמצע השבוע 950-800 שקלים בחדר רגיל (חצי פנסיון) ו-1,300-1,005 שקלים בחדר בוטיק (חצי פנסיון). תוספת ילדים: 175-215 שקל. לילה לזוג לשני לילות בסופ"ש: 2,006-1,700 שקלים בחדר רגיל (חצי פנסיון), ו-2,706-2,108 שקלים (חצי פנסיון). תוספת ילדים: 376 שקלים לשני הלילות.

הכותבת היתה אורחת מלון עין גדי ים המלח.

הרי יהודה בסוך לים המלח. שרון כרמי, מערכת וואלה! NEWS
איזו מין שלווה. ים המלח/מערכת וואלה! NEWS, שרון כרמי
דקל וצמחייה בגן הבוטני בקיבוץ עין גדי. שרון כרמי, מערכת וואלה! NEWS
לא ידע שהוא יהיה כזה. הגן הבוטני עין גדי/מערכת וואלה! NEWS, שרון כרמי
חוף ים המלח. שרון כרמי, מערכת וואלה! NEWS
מבט אחרון על ים המלח/מערכת וואלה! NEWS, שרון כרמי
  • עוד באותו נושא:
  • ים המלח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully