וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל האסון בנפאל: מה חשוב לדעת על ביטוח טיולים לחו"ל?

26.4.2015 / 14:08

רעידת האדמה בנפאל תפסה בין שאר הנעדרים גם כמה תרמילאים ישראלים. מהו סוג הביטוח הדרוש במקרים כאלה ומה הוא מכסה? מומחה לביטוח מסביר מה חשוב לדעת לפני שיוצאים לטיול הגדול

שחר שביט ונעמה שוחט שמטיילות בנפאל ואיבדו קשר עם משפחותיהן. פייסבוק, צילום מסך
ישראליות שמטיילות בנפאל/צילום מסך, פייסבוק

הבוקר (א') התחדשו המאמצים לאתר את מאות הישראלים שמוגדרים מנותקי קשר. רעש המשנה שפקד את האזור לא תורם לפעילות מחלצים ששיגרו חברות הביטוח הישראליות. אלה, לפי שעה מתניידים עם כלי רכב וטלפונים לווייניים בין ההריסות ומנסים בעיקר להתגבר על מגבלות התנועה שמטיל הצבא הנפאלי.

לפי הדיווחים מנפאל, מניין הפצועים כבר חצה את רף ה-5,000, מה שהגביר את כמויות האספקה והסיוע של תרופות ומזון מהמדינות השכנות. ישראל תשלח הערב שני מטוסי ג'מבו של אל על שימריאו בשעה 17:00 עם נציגי משרד הביטחון ופיקוד העורף במטרה להשיב ארצה ניצולים מאזור האסון.

לדברי אלי הרוש, מנהל קולקטיבים ותחום נסיעות לחו"ל בחברת הביטוח מגדל, מתוך 20 מטיילים, צוותי החילוץ שנשלחו בשיתוף עם חברת מגנוס איתרו 16 וכעת מתמקדים המאמצים להמשיך ולמצוא את הארבעה הנותרים.

תרמילאים בנוף הררי. ShutterStock
אל תצאו לטיול הגדול בלי ביטוח/ShutterStock

מהו סוג הביטוח הדרוש במקרים כאלה ומה הוא מכסה?
"הפוליסה שרוכשים תרמילאים היא פופולארית וכוללת את מרכיב האיתור והחילוץ במקרה של אסונות טבע. גבול האחריות שלה גם נחשב לגבוה מאוד, עד 130 אלף דולר".

בשל האסון, לא מעט מטיילים יבקשו לקצר את הטיול ולשוב ארצה. האם הפוליסה מכסה את עלויות החזרה?
"זה מאוד תלוי כי כל מקרה נבחן לגופו. במידה והמבוטח מבקש לשוב ארצה ואין לו כל בעיה רפואית הוא יישא בעלויות הטיסה והלינה, אם יצטרך. במידה ויש לו בעיה רפואית אז הפוליסה מכסה עלות של עד מיליון וחצי דולר".

האם אסונות הטבע הללו, שלא מתרחשים בפעם הראשונה, יובילו לייקור הפוליסות לתרמילאים?
"התשובה היא לא. זה לא המקרה הראשון ולא השני וחברות הביטוח יודעות להתמודד עם מקרים כאלה באופן מיטבי. חשוב להוסיף שבפוליסה רבות, כמו גם זאת של מגדל, אין השתתפות עצמית כך שהנזק הכלכלי הצפוי לתרמילאים יהיה אפסי".

כמי שחווה מקרים דומים בעבר, מה היית ממליץ לתרמילאים שנמצאים כרגע בנפאל?
"ההמלצה שלי היא לנסות ליצור קשר בכל דרך ואמצעי ולהישאר במקום פתוח וקבוע מבלי להמשיך לטייל. כרגע קשה להגיע לרוב האנשים אבל ככל שעובר הזמן מגיעים עוד כוחות חילוץ והסיכוי שיגיעו אליך הוא גבוה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully