וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוסט בחירות: איפה הישראלים ינפשו בפסח?

למרות הירידה בהזמנות לנופשונים בחו"ל בפסח, הישראלים לא מוותרים על התאווררות מעבר לים. אז מהו היעד הכי מבוקש; כמה נוציא בממוצע על חבילת נופש בחו"ל; ומישהו יודע מה קורה עם אנטליה?! כן, אנחנו וכל הנתונים שאספנו עבורכם

אגם קורנס בכרתים. ShutterStock
הישראלים מחפשים מחליפות לאנטליה. כרתים/ShutterStock

אז החלטתם איפה תבלו את חופשת פסח? אם בחרתם לפסוח על הפקקים וריח המנגל הישראלי לטובת חו"ל, דעו לכם שהשנה אורך חבילת נופש ממוצעת בפסח יעמוד על חמישה ימים, וטיסות בלבד הוזמנו לרוב עבור 7 ימים, כמעט לכל החג. המשמעות היא, פחות גיחות לימים בודדים ויותר חופשות בנות שבוע ימים. מחיר חבילת נופש ממוצעת לאדם יהיה כ-620 דולרים ואילו טיסות במחיר ממוצע של 447 דולרים, כך לפי Travelist, אתר השוואות המחירים בתיירות.


עוד על חופשת פסח בוואלה! תיירות:
איפה אתם בחג? הדילים הכי אטרקטיביים לפסח
מריחים חופש: היעדים החדשים של הישראלים לפסח הקרוב
הלונלי פלנט ממליץ: היעדים המשתלמים והזולים ל-2015


לפי האתר, היעד שלו יש את הביקוש הגדול ביותר לחבילות נופש הוא רודוס ביוון, עם 26 אחוזי ביקוש, כשאחריו מגיעה ברלין, שממשיכה להתחזק ולהוביל כיעד מבוקש בקרב הנוסע הישראלי עם 16 אחוזי ביקוש. נתון נוסף מעניין הפסח הזה, הוא שבודפשט נכנסה השנה לחמשת הגדולים (עם 8 אחוזי ביקוש) ועקפה את פראג (עם 7 אחוזים) בכל המדדים והדירוגים כיעד זול עירוני, המציע מגוון של אטרקציות. "כאשר מציעים מחירים אטרקטיביים ליעדים ומחירי הטיסות הופכות לזולות יותר, הנוסעים מצביעים ברגליים ומעדיפים את היעדים האלו על פני יעדים שהובילו במשך שנים כפופולריים", מסבירה תמר גרזון, מנכ"לית Travelist את הנתונים.


כרתים ממוקמת במקום השלישי עם 13 אחוזי ביקוש. אחרי השלישייה הפותחת מובילות ערי הבירה באירופה: לונדון עם 10 אחוזים, בודפשט עם 8 אחוזים, פראג עם 7 אחוזים ואמסטרדם עם 5 אחוזים. השנה פריז כמעט ויוצאת ממצעד היעדים, כנראה לאור האירועים האחרונים שאירעו בעיר האורות, שגרמו לישראלים להתרחק מהיעד. בפסח אשתקד פריז היתה במקום הראשון כיעד מוביל גם בטיסות וגם בחבילות נופש, והשנה היא נדחקת לשוליים.

תיירת שער ברנדנבורג ברלין. Shoval_3
פופולרית ולא רק בזכות המילקי. ברלין/Shoval_3

ואיפה אנטליה?

אז כמה עלתה לישראלים חבילת נופש לפסח ומה אורך החופשה הממוצעת בחג? לצורך כך קיבלנו נתונים מאפליקציית Travel2gther של חברת אמדאוס, העוסקת במתן פתרונות טכנולוגיים לתחום התיירות. ברודוס הזמינו בממוצע 4 ימי נופש עם עלות ממוצעת של 592 דולרים. לטסים לברלין, הנופש הממוצע הוא של 3 ימים ועולה 776 דולרים. הטסים לפראג יפרדו בממוצע מ-709 דולרים למשך 3 ימי נופש בממוצע. גם אנטליה על המפה של הישראלים בחג החירות, ועלות חבילת נופש ממוצעת של 6 ימים תעמוד על 681 דולרים.

בשנה שעברה, לעומת זאת, אנטליה היתה חזקה הרבה יותר (טרם אירועי "צוק איתן"), כמו גם ברצלונה, אולם מעבר לכך אין כמעט ביעדים הנבחרים, עם דגש על יעדי הים התיכון. "אנטליה ירדה למקום החמישי מבחינת הביקוש בהזמנות, ככל הנראה מסיבות פוליטיות, לאחר שאשתקד ניצבה בשלושת המקומות הראשונים מבין היעדים", אומר גדי מור, מנכ"ל אמדאוס ישראל. "אנו מאמינים שלאחר יום הבחירות יוגבר קצב הזמנת הנופשונים לכלל היעדים", הוא מוסיף.

לדבריו, ניתן לומר שביחס לתקופה המקבילה אשתקד - שלשה שבועות לפני חג הפסח, כמות ההזמנות הכללית השנה נמוכה בכ-20 אחוזים, ולכך כמה הסיבות. "ראשית, אנו רואים כי בכל תקופה של מערכת בחירות דוחים הישראלים את הזמנותיהם לאחר יום הבחירות, בציפייה לראות מה יהיה והאם לתוצאות הבחירות תהיינה השלכות כלכליות ישירות עליהם. הסיבה השנייה קשורה בעובדה כי ערבי החג של פסח יהיו הפעם בימי שישי, ועל כן לא ניתן 'לעשות גשר', או לקזז במספר ימי החופשה שנלקחים", מסביר מור.

ובתוך כך, בקיץ האחרון נכנסה זנזיבר כיעד חדש שאליו מגיעים ישראלים בחופשות, והוא ממשיך להיות בין היעדים המובילים. "שילוב של חוף ים, טיסות ישירות ורצון לגוון מהיעדים הקבועים, גורמים לישראלים להגיע לשם", אומר מור.

לסיכום, בפסח הקרוב הישראלים לא מתרחקים מישראל יותר מדי, ורוב היעדים הם לאירופה. כמו כן, על אף שפסח יצא בשבוע הראשון של אפריל, הרבה ישראלים לא מוותרים על חופשת הבטן-גב שלהם והם יטוסו לרודוס וכרתים - המחליפות של אנטליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully