וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נראה אתכם גיבורים: נפתח השביל המפחיד בעולם

11.3.2015 / 0:25

הוא נחשב לשביל הטיול המפחיד בעולם והיה סגור 14 שנה, לאחר שלא מעט מטיילים מצאו בו את מותם. כעת הוא נפתח מחדש ושוקם בעזרת מסוק וכמה מיליוני אירו - תכירו את הקמיניטו דל ריי ("דרך המלך הקטנה") בספרד - השביל שאין לכם אומץ ללכת בו. צפו

putacionmlg

קמיניטו דל ריי (Caminito del Rey - "דרך המלך הקטנה") הוא שמו של אחד מהשבילים שהיה אטרקטיבי למטיילים חובבי אקשן וריגושים בעולם, עד שבין השנים 1999 ל-2000 נהרגו בו חמישה בני אדם נהרגו והוא הושבת ב-2001. עכשיו, 14 שנים לאחר שנסגר למבקרים עקב כשלים בטיחותיים ועייפות החומר בו, נפתח השביל מחדש, שנחשב למפחיד בעולם.


עוד טיולים אתגריים בוואלה! תיירות:
בלתי נתפס: צפו בסלפי הכי מטורף בעולם!
תחזיקו חזק: 10 הגשרים הכי מיוחדים בעולם
אמאל'ה: האם זהו הגשר המפחיד בעולם?


שביל הקמיניטו הוא שביל באורך 6 ק"מ ובגובה של יותר ממאה מטרים, העובר בחלקו מעל נהר שזורם בין מצוקי ענק ליד הכפר אל קורו (El Chorro) מלאגה בספרד. הוא נבנה בין 1901 ל-1905, כדי לאפשר מעבר לפועלים שעבדו בתחנת הכוח ההידרו-אלקטרית באזור ורוחבו כמטר אחד בסך הכל. השם - "דרך המלך הקטנה" - ניתן לשביל היות והמלך אלפונסו השמיני עבר בו ב-1921, כדי להשתתף בטקס הפתיחה של סכר ה-Conde del Guadalhorce במקום.

לאחר שנסגר, נקבע בחוק קנס של עד אלפי אירו לכל מי שיעז להפר אותו ולעלות עליו. עם זאת, לאחר השקעה של 2.2 מיליון אירו בשיקום ותחזוק של השביל, הוא נפתח לאחרונה לעיתונות ובקרוב מאוד, ב-28 במרץ 2015, ייפתח רשמית גם לציבור כולו.

את הכסף לשיקום השביל תרמה ממשלת אנדלוסיה, שמלאגה היא חלק ממנה, ביחד עם עיריית מלאגה, וביחד הם הצליחו לשקם את רובו של השביל הישן שקרס ונזנח בשנים שבו היה סגור. כיום השביל בטוח להליכה וכולל גדר בטחון למטיילים, שמונעת נפילה לתהום. עם זאת, יש להיזהר מסחרור מהגובה הרב שבו נמצא השביל.

שביל קמיניטו דל ריי במלאגה ספרד. creative commons,
לא לבעלי פחד גבהים. שביל הקמיניטו דל ריי/creative commons
שביל קמיניטו דל ריי במלאגה ספרד. utacionmlg,
מעל מאה מטרים גובה של שביל מטריף במלאגה/utacionmlg
שביל קמיניטו דל ריי במלאגה ספרד. utacionmlg,
וכך נראה השביל החדש כיום/utacionmlg
שביל קמיניטו דל ריי במלאגה ספרד. creative commons,
6 ק"מ אורכו של הקמיניטו. בחלקו הוא מפחיד ביותר/creative commons

מסוק סייע בשיפוץ השביל

משפצי השביל החלו לשקם אותו בדיוק לפני שנה, בחודש מרץ 2014, והשתמשו בטכניקות שמנסות לשחזר את אותו השביל שנבנה מ-1901. הם אפילו נעזרו במסוק להרמת כבלי פלדה כבדים ושאר ציוד שקשה לשנע באזור הלא נגיש הזה. בין החלקים החדשים בשביל, נבנו גשרי עץ שיעברו מעל התהום, כמו גם גשר שחלקו עשוי זכוכית, כך שיהיה ניתן לראות ממש מה נמצא מתחת לרגליים הרועדות שלכם.

השביל המשופץ יהיה, כאמור, באורך של 6 ק"מ ויהיו בו כמה נקודות ביקורת מאוישות, כדי בכל זאת להסדיר את הדופק למי שיזדקק. השביל הסמוך למצוק, והקטע שנחשב גם למפחיד בו, יהיה באורך של 1.6 ק"מ.

הכניסה לטיול בשביל תהיה ללא תשלום, לפחות בחודשים הראשונים, אולם על המבקרים יהיה להצטייד בכרטיס כניסה שיוכלו לקבל מבעוד מועד. המלך הנוכחי של ספרד, פיליפה, יהיה בין האורחים הראשונים שיחנכו את השביל המחודש, ממש כמו שעשה המלך אלפונסו השמיני כמעט 100 שנים לפניו. עכשיו כל שצריך הוא לטוס לספרד, ובעיקר לאזור הרבה-הרבה אומץ.

שביל קמיניטו דל ריי במלאגה ספרד. utacionmlg,
המשפצים אפילו השתמשו במסוק כדי לשקם את השביל/utacionmlg
שביל קמיניטו דל ריי במלאגה ספרד. אתר Caminito del Rey,
מבט מרחוק על המעבר מעל התהום, כחלק מהשביל/אתר Caminito del Rey
שביל קמיניטו דל ריי במלאגה ספרד. creative commons,
ויש מי שעושה שם סנפלינג/creative commons
שביל קמיניטו דל ריי במלאגה ספרד. creative commons,
כך השביל נראה ב-2006, למרות שאסור היה לטייל בו/creative commons

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully