וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: עם איזה פוליטיקאי הכי הייתם רוצים לצאת לחופשה?

22.2.2015 / 9:30

לקראת הבחירות וחופשת הפסח, בדקה חברת תיירות בשיתוף חברת מחקרים אסטרטגיים עם מי מהפוליטיקאים הבולטים היו אזרחי ישראל מעדיפים לצאת לחופשה. אז לפיד, תתחיל לארוז בגד ים

מפוצלת: יאיר לפיד ומשה כחלון. דרור עינב, ערן גילווארג,
כחלון במקום ה-3. איפה לפיד?/דרור עינב, ערן גילווארג

הבחירות כבר מתדפקות על דלתותינו, והן לא פוסחות על תחום התיירות. מחקר אינטרנטי בקרב מדגם של 501 נדגמים בגילאי 18+ בדק עם מי מהפוליטיקאים הבולטים היו אזרחי ישראל מעדיפים לצאת לחופשה.

הסקר שנערך על-ידי חברת TRI מחקרים אסטרטגיים ובעדוד חברת איסתא לקראת הבחירות הקרבות וחג הפסח, כלל קטגוריות שונות של הנשאלים, ביניהן גילים, דת, מגדר והשכלה. טעות הדגימה המרבית עבור מדגם זה היא כ-4.5 אחוזים, בהתאם לרמות הביטחון המקובלות.

על השאלה: נאמר ואחד מהאישים הבאים מזמין אותך לחופשה בארץ או בחול, עם מי מהם תעדיף/י לנפוש? ענו רוב הנשאלים כי יאיר לפיד הוא הפוליטיקאי שהכי היו רוצים לבלות איתו נופש. יו"ר מפלגת '"ש עתיד" זכה ל-25 אחוזים מקולות הנסקרים, כשאחריו נבחר נפתלי בנט, יו"ר מפלגת "הבית היהודי", כמי שהיו רוצים לבלות איתו חופשה עם 17.6 אחוזים מהקולות.

במקום השלישי דורג משה כחלון, יו"ר מפלגת "כולנו", עם 17.2 אחוזים, אחריו ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו עם 16.6 אחוזים, בוזי ולבני עם 9.4 אחוזים, ליברמן עם ל7.4 אחוזים ואפוליטיקאי שהכי פחות רוצים לחפוש איתו היא זהבה גלאון, שקיבלה 6.2 אחוזים מהצבעות הנשאלים.

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בכנס ראשי המפלגות באוניברסיטת תל אביב. פברואר 2015. יותם רונן
לא מתנצל שבחרו בו במקום השני. בנט/יותם רונן

רוב הנשאלים בחרו באופן חברתי

"לפיד הוא הדמות הפופולרית ביותר ליציאה לנופש ולא במקרה. יש לו יתרון מהיותו איש טלוויזיה אהוד ומפורסם בעבר ויתכן שהנשאלים רואים בו איש עם מגוון רחב של נושאי שיחה", אמר רונן קרסו, סמנכ"ל השיווק של איסתא. לדבריו, לאחר הבחירות המפסידים יהיו עם זמן פנוי והם יוכלו ליהנות מחופשות מוזלות עד תקופת פסח.

אורי אלמן מנכ"ל חברת TRI מחקרים אסטרטגיים, הסביר את תוצאות הסקר: "התוצאות אינן משקפות את דפוסי ההצבעה הצפויים בבחירות הקרובות ואינן באות לחזות את תוצאות הבחירות, אבל הן מעלות תובנות לגבי תפיסת הנשאלים את המועמדים בפן החברתי. חופשה בחו"ל הינה חוויה שרובנו רוצים או שואפים לצאת אליה עם הקרובים אלינו, בין אם משפחה או חברים. לכן, הבחירה המידית כפי שעולה מסקר זה, תהיה בחירה באדם שאנו רואים בו חברתי, מעניין, מסקרן, כזה שנרצה להיות קרובים אליו ולחוות איתו את החוויה במהלך הטיול או הנופש. אין זה אומר שמדובר בפוליטיקאי הטוב, המעניין או אפילו המוכשר מכולם".

עוד מוסיף אלמן, כי לא מן הנמנע כי חלק מהנשאלים בחרו את האישיות המועדפת עליהם על פי דעה פוליטית, אבל ניתן לראות כי הרוב בחרו באופן חברתי יותר ולראייה הבחירה ביאיר לפיד לדוגמא. "העובדה כי רוב הנשאלים הודיעו כי יסכימו לצאת עמו לחופשה, אינה משקפת את תוצאות רוב הסקרים המתפרסמים בתקשורת, שאינם מעניקים לו ולמפלגתו את מירב הקולות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully