וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנות וטיולים: 5 אירועי חינם לסופ"ש סגרירי

19.2.2015 / 8:52

תערוכת אמנות עכשווית על פמיניזם בת"א, ביקור בחוות הפורלים בקיבוץ דן, תערוכה ישראלית במסגרת הוועד למלחמה באיידס, סרטים מהקופסה במסגרת "דרום אדום" בנגב וטיול בהרי ירושלים במסגרת "טיולים ואתגרים" - חמישיית אירועי חינם לסופ"ש החורפי

טיול במסגרת טיולים ואתגרים. איציק טהורי, מערכת וואלה! NEWS
גם מודרך וגם בחינם. טיול במסגרת "טיולים ואתגרים"/מערכת וואלה! NEWS, איציק טהורי

1. הפרק הגנוז, נוה צדק

"ושתי - הפרק הגנוז" - תערוכת אמנות עכשווית שעוסקת בפמיניזם והתחדשות יהודית. התערוכה מציגה את הפרק הלא מוכר בקורותיה של המלכה הפרסית שמעמיקה, מעשירה וקושרת אותה לעולם העכשווי בהשראת דמותה המשתקפת במגילת אסתר. את התערוכה הקבוצתית אצרה שירה פרידמן ויוצגו בה 22 יצירות, מוצגים ועבודות ציור, פיסול וסאונד שנעשו במיוחד עבור התערוכה. העבודות ינסו לענות על השאלות האם ושתי עדיין רלוונטית לחיינו, מהם היחסים בין האמנים לדמותה ומה ניתן ללמוד ממנה? בנוסף, יוצגו דגלי ושתי ואסתר כשהרעיון הוא להנכיח את דמותן של גיבורות המגילה במאה ה-21.

מתי? שישי, 20 בפברואר, ב-11:00, עד 20 באפריל.
איפה? נווה שכטר, רחוב שלוש 42 נווה צדק, תל אביב-יפו.

תערוכת ושתי במרכז שכטר. מרכז שכטר,
תערוכת ושתי במרכז שכטר/מרכז שכטר

2. אמנות ותרומה, תל אביב

תערוכת האמנות הישראלית שעורך בנק הפועלים היא אחת מהגדולות בארץ שמציינת מסורת של 16 שנים. התערוכה היא חלק משיתוף הפעולה של הבנק עם הוועד למלחמה באיידס, שמרב הכנסותיה הן תרומה לטובת ההסברה, הגברת המודעות והטיפול בחולים ונשאים. בתערוכה יציינו עשור לפטירתה של הציירת החשובה לאה ניקל, שתמכה באמנות ישראלית לטובת המלחמה באיידס כבר מיומה הראשון. בכל שנה תרמה ניקל את אחת מיצירותיה כמו גם השנה כשיוציעו למכירה 12 מהדפסיה המיוחדים שנתרמו על ידי בתה, הגב' זיוה חנן.

בתערוכה משתתפים מעל ל-600 אמנים מובילים, בהם יגאל תומרקין, מירי דוידוביץ, אילנה גור, עליזה אולמרט, סעיד אבו שקרה, סיגלית לנדאו, מנשה קדישמן וזיו קורן, לצד אמנים חדשים ומבטיחים שתרמו את יצירותיהם לטובת המטרה החשובה. בנוסף, וכחלק מתפיסת העולם של הבנק לקידום האמנות והתרבות המקומית, הוחלט השנה להרחיב את הבמה לטובת סטודנטים לאמנות ולראשונה יוצגו עבודות של כ-30 בוגרי מכללת "מנשר לאמנות" לצד עבודותיהם של בוגרי "שנקר" ויצירות של סטודנטים, בוגרים ומורים מ"בצלאל". כמו כן, יציגו גם את יצירותיהם של דיירי כפר עידוד כחלק מקידום קהילות בעלות צרכים מיוחדים.

מתי? שבת, 21 בפברואר, 19:30-23:00.
איפה? בנק הפועלים, רחוב יהודה הלוי 63, תל אביב.
לפרטים: אתר האינטרנט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עבודה של דולב גולדברג במסגרת התערוכה למען המלחמה באיידס/מערכת וואלה!, צילום מסך

3. דג בדן, קיבוץ דן

אם גם אתם נמנים על מי שיצפינו בימים הקרובים כדי לראות את השלג ואת המפלים השוצפים והנחלים הזורמים, קבלו המלצה על הדרך - הליכה בעקבות הפורלים הוורדרדים שנוחתים לנו על הצלחת. בחוות תצאו לטיול עצמאי במהלכו תכירו את הדגים משלב היותם ביצים מופרות ועד לבגרותם.
בשטח 45 בריכות גידול החל מ"בית האימון" של הדגיגונים דרך בריכות המתבגרים ועד לבריכה המיוחדת בה שוחים פורלים ענקיים. בדרך מוצבים שלטים המסברים על מתקני הטיפול והבקרה הממוחשבים, על מערכת ההזנה, על תהליך הגידול והעבודה בחווה. תחילת המסלול במדגרות בהן מתפתחים מיליוני ביצים שהובאו מארה"ב, משם לבריכת בקיעת הדגיגונים, לבריכות הדגיגים ששוקלים 5 גר' ועד לבריכות הגידול של החבר'ה שכבר שוקלים חצי ק"ג.

מתי? ראשון-חמישי, 8:00-16:00, שישי, 8:00-14:00.
איפה? חוות דגי הדן, קיבוץ דן
לפרטים: 04-6902411.

חוות הפורלים קיבוץ דן. אסף רונן, מערכת וואלה! NEWS
חוות הפורלים בקיבוץ דן/מערכת וואלה! NEWS, אסף רונן

4. סרטים מהקופסה הכחולה, קיבוץ עלומים

גם השנה חוגגים בקק"ל עם הסרטים מהקופסה הכחולה, והשנה במסגרת פסטיבל "דרום אדום" עם הסרט "שיבת ציון 1920-21", סרטו השלישי של יעקב בן דוב והסרט הראשון שקק"ל רכשה והפיצה בקהילות היהודים בעולם. הסרט שנחשב אבוד, כמו רוב סרטיו של יעקב בן-דוב, התגלה בפראג ב-1989 ובשנות ה-90 הוכן ממנו עותק שנמסר לארכיון הישראלי לסרטים בסינמטק ירושלים. עותק זה נסרק השנה לגירסה דיגיטלית חדשה (2015).

בסרט מופיעים רגעים מסיפור כליאתו של זאב ז'בוטינסקי וחבריו בעכו, סיפור השנה הראשונה של הנציב העליון הראשון בא"י, סיר הרברט סמואל, החל מיום הגעתו ליפו וקבלות הפנים בירושלים, החלוצים בא"י בהתיישבות החקלאית,
הכפרית והעירונית בארץ, כולל תמונות נדירות מתל-אביב. חיים ויצמן כתב ליעקב בן דוב: "הצלחת להבליט את רוח היצירה בעבודת העם", ובוריס שץ מייסד בצלאל הוסיף: "לך חביבי בדרך זו ותיתן לדורות הבאים תמונה חיה מתקופת הבניין..."

מתי? שישי, 20.2, 10:00. בהרשמה מראש (מספר המקומות מוגבל)
איפה? מרכז בארות בנגב, קיבוץ עלומים.
פרטים: 1-800-350-550.

מטיילים צועדים בשביל בצעדת הכלניות, פסטיבל דרום אדום. ג'ימי קדושים,
לא רק כלניות - יש גם סרטים. מטיילים ב"דרום אדום"/ג'ימי קדושים

5. נעים להכיר, הרי ירושלים

"טיולים ואתגרים" הוא מיזם תיירותי חדש של איציק טהורי, שמתוך אהבתו לארץ ולאנשים הקים קבוצת מטיילים שמטרתה לעשות טוב לאנשים, לקרב אותם זה לזה להכיר להם את הארץ דרך הרגליים. פרט לטיולים הוא יוזם גם מפגשים במהלך השבוע, חגיגת חגים, ימי כיף ומסיבות ביחד, העיקר שלא תישארו לבד, ומשועממים. הטיולים מותאמים לגילאי 20-70 אוהבי לכת, מטיבי לכת, ובקרוב גם למשפחות, וחלק גדול מהם יתקיימו ללא תשלום, האחרים בתשלום סמלי לכיסוי ההוצאות.

הטיול הפעם ייערך בהדרכתו של משה פרנק, שיוביל בין שבילי יער בהרי ירושלים. המסלול יעבור במשלטים מימי תש"ח, בגן יפני, בחרבת עלקת, חרבת עסיס נחל אילן ובדרך רומית עתיקה היורדת לחורבת מיצד. על הדרך סיפורי ההתיישבות בהר, תצפיות, פריחות ובעלי חיים. סה"כ כ- 14 ק" של מסלול מעגלי בדרגת קושי קלה עד בינונית שמתאימה גם לילדים מגיל 7.

מתי? שישי, 27 בפברואר, ב- 09:00 - 15:30
איפה? מפגש בתחנת הדלק בשער הגיא (כביש 1)
לפרטים: 054-2233888

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully