וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהשדה לצלחת: פסטיבל לאנשים שרעבים לטייל

13.2.2015 / 10:10

פסטיבל "טעמים בעמקים" שייפתח בשבוע הבא, הוא פסטיבל חקלאי המשלב את אוצרות הקולינריה של עמק יזרעאל עם אוצרות הטבע ונוף העמקים. אנשי אדמה, גבנים, ייננים, בשלנים, אמנים ובעיקר יבול מקומי מחכים לכם בשילוב יופיו של העמק הירוק. רעבים לא תצאו מפה

פסטיבל טעמים בעמקים חקלאים בשדה יעקב. אלון לויטה, מערכת וואלה! NEWS
מחכים לכם עם כל טוב הארץ. חקלאים בשדה יעקב/מערכת וואלה! NEWS, אלון לויטה

בשיא הפריחה, כשהכל מסביב ירוק ומרנין, ייצא לדרכו פסטיבל "טעמים בעמקים" (26-15 בפברואר), פסטיבל חקלאי המשלב את אוצרות הקולינריה של עמק יזרעאל עם אוצרות הטבע ונוף העמקים. הפסטיבל מציין את שנתו ה-11 ומתחבר לשורשיו המקומיים. תחת הכותרת "מהשדה לצלחת", יעלו על נס את אנשי האדמה, את הגבנים, הייננים, הבשלנים, האמנים ובעיקר את היבול המקומי שיככב בתפריט מסעדות האזור.

כמשחק מקדים לטעמים יתקיימו תערוכות אמנות, יריד איכרים, סדנאות בישול וסיורים ביקבי בוטיק. לאלה תוסיפו את הטיולים המודרכים בשדות ובחממות, את מסלולי הטיול בין הנחלים ומאגרי המים השופעים, בין פריחות ביערות לבין עדרי פרות שרועות באחו הירוק מתמיד, וקבלתם תמונה פסטורלית מעוררת תיאבון.

פריחות, זרימות וסיפורים

האזור הסובב את העמקים שופע במסלולי טיול שבהם פריחות וזרימות בנחל השופט ובפארק הביוספרי ברמות מנשה, בגבעת הרקפות מול קיבוץ גל-עד, בחורשת הכלניות במנחת מגידו, בעקבות פריחת האירוסים ברכס הגלבוע, במגדל היערנים בתל שמרון, בגבעות בית לחם הגלילית ובשמורת אלוני אבא הסמוקה מאודם כלניות.

גם קק"ל משתלבת בחגיגה הקולינארית ומציעה טיולים מודרכים המשלבים נסיעה והליכה קלילה. טיול 1: מתחילים בגשר ג'למי משם עולים ליער לנדוי והולכים בעקבות אלכסנדר זייד, שומר היערות הנועז. על גבעת שייח' אבריק, בראשה נישא פסלו של זייד רוכב על סוסו ומשקיף לעמק, תפגשו את טלי, נכדתו, שתספר על גבורתו של סבה. סיום ביריד האיכרים ביקב שדות במושב שדה יעקב (13.2, 10:00) .

טיול 2: בעקבות רכבת העמק במסלול שיתחיל בפסיפס ה"יוד" בכפר יהושע, המתאר את הישובים שתוכננו על ידי ריכרד קאופמן. משם לחורשה בתל א-שאמם - תחנת הרכבת הישנה בכפר יהושע, ובהמשך לבית לחם הגלילית בליווי סיפור הטמפלרים סיום בשדות חוות דרך התבלינים בישוב (18.2 ו-20.2 ב- 10:00)

פרטים בקו ליער - 1-800-350-550, ללא תשלום.

פסל, אלכסנדר זייד. טלי זייד,
"על גבעות שייח' אבריק וחרתיה..." פסלו של אלכסנדר זייד משקיף בודק שאתם באים לפסטיבל/טלי זייד

חוות לימוזין, מושב תמרת

החווה נודעת בעיקר בשל הסטייקים המצוינים שהיא משלחת לקצביה ולמסעדה הנושאים את שמה. החווה, שייכת לרמי גינת, בוקר מרמת הגולן, משתרעת על 3,000 דונם ונישאת בראש תמרת, מוקפת ביערות וחולשת על נוף העמקים.

עדרי האנגוס רועים בשטח בעוד העגלים בני יומם צמודים לאימהותם ברפת הסמוכה. בפסטיבל החווה תפתח לראשונה את שעריה למבקרים ותערוך סיורים מודרכים משולבים בנטיעות ואפיית פיתות על סאג'. בנוסף יספרו על עולם הבקר, על תרבות הבשר ויתנו טיפים למנגליסטים, כולל הצגת הרוקט - סטרט-אפ מנגליסטי של תנור קל משקל בצורת טיל המשמש לחימום, צלייה, בישול ואפייה בשטח, פרי פיתוח של טייסים מקומיים.

17-16 בפברואר, 12:00-14:30. טלפון: 052-5011108. ללא תשלום ובתאום מראש.

חוות לימוזין תמרת. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
חוות לימוזין בתמרת/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו

כרמל יבולים, מושב היוגב

משפחת כרמל ומשפחת בראון מתגוררות בשכנות זו לזו. האחת מגדלת, השנייה מבשלת וביחד ייצרו שיתוף פעולה מעניין שמתחיל בשדות ובחממות ומסתיים בסימפוניית טעמים במטבח.

התחלנו אצל משפחת כרמל, דור שלישי לחקלאים שעוסקים בגידול ירקות גורמה אורגניים בהם קייל, אספרגוס, ברוקומיני, אפונת שלג, נבטים ונבטוטים, שגדלים בגידול הידרופוני - מצע של מים קרים המנותק מהאדמה. עיקר גאוותם על הסלנובה - פיתוח של חסה מיוחדת שהפכה ללהיט השפים. בפסטיבל יערכו סיורים בין בחממות התבלינים לשדות שמתמזגים עם הנוף. באם תרצו לעשות גם שופינג, למשפחה דוכן מדליק בו נמכרת התוצרת היישר מהערוגות לצד ירקות אורגניים, פירות, שמן זית, גבינות, ביצים, דבש וקונפיטורות של מגדלים מהעמק.

20 בפברואר ו-6 במרץ ב- 11:00. טלפון: 04-9891858, baron.co.il. ללא תשלום ובהרשמה מראש.

חסה מושב היוגב כרמל יבולים. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
שהפכה ללהיט השפים. חסת הסלנובה במושב היוגב/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו

icook, מושב היוגב

השף דורון בר-און הוא השכן הבשלן. בילדותו שלף גזר וצנוניות מהערוגות, אסף ביצים והתענג על קרום החלב של הפרות המשפחתיות. אחרי הצבא למד בישול בקולורדו, עבד במסעדות מובילות בעולם, חזר לארץ ופתח עם ענת, רעייתו, קייטרינג לכל השמנא והסלתא.

בוקר אחד נשבר לו מכלות לחוצות והשניים ארזו מטלטלין וחזרו למושב. במחסן המשק פתחו מטבח פתוח שבו הם מנהלים עם הסועדים קשר בלתי אמצעי, תוך כדי הבישול וענת אופה לחם תירס נפלא ומארחת במאור פנים. המטבח כפרי במיקומו, באופיו ובעיקר בבישוליו המתבססים על היבול שהם קוטפים בגן הירק שבחזית המטבח ועל המיוחדים שמגדלת משפחת כרמל.

התארחנו לארוחת בראנץ' נהדרת שכל מנה הייתה יצירת מופת שנרקחה בפשטות, בו ברגע. דורון הניח על השולחן ראשי סלנובה, קצץ גס ושפך מעל וינגרט של תרד, קייל, בננה, תפוח, תפוז ושמן זית - ביזארי, אבל טעים בטירוף. אחרי החסה הגיעו סלט אפרסמון עם ריקוטה שגיבן בבוקר, בורקס עם קייל, תרד וביצים עלומות, שקשוקה מקסיקנית עם שעועית אדומה, אספרגרוס ופטריות ארינג'י צלויות ורוסביף עם בצלים מקורמלים. חגיגה.

בפסטיבל יארחו לערבי טאפאס ויין בחמישי, בראנץ' בשישי וסדנת בשר ב-22.2. טלפון: 04-9893247, ובאתר האינטרנט.

מנה של השף דורון בראון היוגב. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
כל מנה הייתה יצירת מופת. מנפלאותיו של השף דורון בראון/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו

יקב שדות, מושב שדה יעקב

בטרם לגמנו מהיין, התמכרנו לפנורמה המרהיבה הנשקפת ממרפסת היקב. הכרמים גולשים לשפת המאגר וגבעות שייח' אבריק ורכס הכרמל סוגרים עליו מסביב. שיירת רוכבים שחלפה על פנינו הוסיפה לגלוית הנוף הכפרית המרשימה ביופייה.

שדות הוא יקב בוטיק צעיר השייך למשפחת לוי. ב-2009 עקרו את המטעים, נטעו 10 כרמים, ב-2012 בצרו את האשכולות הראשונים ולפני שנה השיקו את היינות המצוינים - שירז, סירה, טמפרניו ומוסקט קנלי. בפסטיבל יערכו סיור שיתחיל בכרם, ימשיך ביקב ויסתיים בסשן טעימות יין במרפסת מול הנוף.

טלפון: 052-8446228. 30 שקלים.

טעמים כרמים גפן יקב שדות עמק יזרעאל. רועי לוי, מערכת וואלה! NEWS
התמכרנו לפנורמה המרהיבה הנשקפת ממרפסת היקב. כרמים בעמק יזרעאל/מערכת וואלה! NEWS, רועי לוי

יקב טוליפ, כפר תקווה, קריית טבעון

טוליפ הוא יקב בוטיק חברתי-קהילתי, הממוקם בכפר תקווה שבו מתגוררים בעלי צרכים מיוחדים המשולבים בעבודות היקב. ליקב, השייך למשפחת יצחקי, סיפור מרגש, בין השאר בשל מעורבותה של המשפחה בחיי הקהילה. במרכז במבקרים שביקב עורכים בפסטיבל, ובכלל, סיורים מודרכים באולם החביות, בפס היצור וסיום בטעימות יין מסביב לבר, כולל טעימת Espero2013, היין החדש שיושק בפסטיבל.

טלפון: 04-9830573. ללא תשלום.

יין אדום יקב טוליפ בכפר תקווה. זיו ריינשטיין,
יקב בוטיק חברתי-קהילתי שעובדיו בעלי צרכים מיוחדים. היין של יקב טוליפ/זיו ריינשטיין

אוכלים ושותים

במסעדות המשתתפות בפסטיבל - "אדלה" מרמת ישי, "אוקטגון" מנהלל, "בלה" מבית שערים, "קימל" בגלבוע, "המטבח של אילת" "וטנדוקה" מיקנעם המושבה, "לימוזין" מרמת ישי ונילי כהן מינץ מבית לחם הגלילית, יגישו ארוחות במחיר 109-79 שקל.

במסעדות יארחו מוזיקאים ואמנים שיציגו תערוכות צילומים, ציורים, קרמיקה וקליעת סלים, ועל שולחן חקלאי יגישו לטעימות יין, גבינות, שמן זית, דבש וירקות מיוחדים.
בפסטיבל משתתפים גם היקבים גבע מקיבוץ גבע, יפתחאל מאלון הגליל, סריג מרחביה ועמק יזרעאל מקיבוץ חנתון.

פרטים נוספים באתר פסטיבל טעמים בעמקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully