וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצאתם לחופשה בנתניה, למה ציפיתם?

יפה שמש

15.2.2015 / 0:03

נתניה היא העיר בעלת הפוטנציאל הכי לא ממומש בישראל. לא משנה כמה ינסו למכור אותה כריביירת נופש ים תיכונית, אי אפשר להתעלם מהעובדה שהיא מעט אפורה. עם זאת, עדיין אפשר למצוא בה גם כיף, אם רק מגיעים עם ציפיות נכונות

נתניה. יפעת סני, מערכת וואלה! NEWS
לא יעזור בית דין. נתניה היא לא עיר נופש. מבט על טיילת נתניה/מערכת וואלה! NEWS, יפעת סני

כבר שנים שנעשים בעיר נתניה מאמצים למתג אותה כעיר נופש, בשונה מהדימוי המקובל של עיר פשע. הרי נתניה היתה אחד ממוקדי התיירות הראשיים בעשורים הראשונים של מדינתנו הקטנה. היא גם היתה מוקד למסחר יהלומים עשיר, וסימנים לתעשייה זו עדיין ניתן למצוא בחנויות המתמחות במרכז העיר.

אולם כל זה חלף, ונראה כי העיר נותרה במקומה. חבל, כי המאמצים הרבים שהושקעו בעיר ניכרים. יש בה מלונות יפים, חוף הים שלה מקסים, והיא ממוקמת באזור אידאלי, מטר אחד מהמרכז הצפוף והרועש. אבל למרות כל אלה, העיר לא מצליחה להחזיר עטרה ליושנה. לפחות בינתיים.

נתניה. יפעת סני, מערכת וואלה! NEWS
הוקם על חורבות מלון "גולדאר" המיתולוגי. מבט מחלון החדר במלון "ליאונרדו פלאזה נתניה"/מערכת וואלה! NEWS, יפעת סני

כחלק מהמאמצים למתג מחדש את העיר, וכן ליהנות מחיבת הצרפתים אליה, חודש בעיר לאחרונה המלון המיתולוגי "גולדאר", שלא היה פעיל בעשר השנים האחרונות. גולדאר נפתח בשנות ה-70, בתקופה שנתניה היתה מרכז תיירות שוקק, ונחשב לאטרקציה כיוון שהוא ממוקם בכיכר העצמאות במרכז העיר ובמרחק מטרים ספורים מחוף הים.

על חורבות המלון הזה השיקה רשת פתאל את "ליאונרדו פלאזה נתניה", שכולל 170 חדרים בהם תשע סוויטות, חדר כושר, בריכה מפנקת על הגג, אולמות אירועים וחדרי ישיבות.

עוד באותו נושא

נחמה דרומית: מלון ראשון נפתח בירוחם

לכתבה המלאה
ויטרינה עם עוגות, נתניה. יפעת סני, מערכת וואלה! NEWS
פינוקים בעיר. רולדות וסברינות בוויטרינה נתנייתית/מערכת וואלה! NEWS, יפעת סני

חצי-חצי

המלון הנתנייתי החדש-ישן הוא תמונת מראה די מדויקת של העיר בה הוא שוכן. מצד אחד, מדובר במלון מעוצב, יפה ונעים, שתענוג להתארח בו. אך מצד שני, בתוך עירו הוא יושב; הכניסה אליו ממוקמת ממש בסמוך לדוכן פלאפל נודף ריח טיגון, וסיור רגלי לעת ערב בסביבתו יחזיר אתכם למלון כלעומת שבאתם.

החדרים במלון מעוצבים למשעי. ניכר כי הושקעה בהם מחשבה רב, והם מתהדרים בחלונות גדולים, שמשקיפים אל הים. אבל גם דרך החלון בולטת הניגודיות הגדולה של נתניה - חצי חלון צופה לים מקסים, והחצי השני לגגות אפורים, מבולגנים ועמוסי גרוטאות.

כדי לפצות על חסרונותיו מקפיד המלון מאוד על כל השאר. יש לו בריכה מפנקת על הגג, חדרי אוכל מרווחים, אוכל טעים, צוות נעים, חדר לובי מושקע וכך גם טרקלין העסקים. בחוויה הנתנייתית הכוללת השהיה במלון היא החלק הנעים יותר. לעומתו, החלק של שאר נתניה נתון לפרשנות המתבונן והזמן.

מלון ליאונרדו פלזה בנתניה. שלמור,
170 חדרים, 9 סוויטות ובריכה אחת. מלון ליאונרדו פלאזה נתניה/שלמור

קפיצה לשנות ה-90

גולדאר ממוקם ממש על הטיילת של נתניה, שדרה ארוכה וירוקה ממש לחוף הים, שזורה בבתי קפה ומסעדות. הירידה לים נראית מזמינה בקיץ, ויש קסם מסוים בטיילת הזו, שמזכירה טיילות אחרות בשנות ה-90. סביר שילדים יהנו ממנה מאוד. למבוגרים לעומת זאת, לא צפויה העיר לספק אטרקציות מיוחדות, אלא אם הליכה לאורך החוף שלובי ידיים מספקת אתכם. גם המדרחוב העירוני לא שונה מכל מדרחוב בכל עיר אחרת. מדובר בחוויה נעימה, אבל לא בטוח שלנופש.

אז האם שווה לנפוש בגולדאר? נתניה היא לא אילת, תל אביב או אפילו טבריה. היא לא עיר נופש, וככזו, אין באמת מה לעשות בה. אז אם בא לכם לברוח לחדר מלון ולא לצאת ממנו, מדובר בנופש נהדר וקרוב למרכז הארץ. אבל אם תרצו לצאת ולעשות משהו מעבר להליכה נינוחה לאורך הטיילת או החוף, מוטב שתבחרו יעד אחר. ניהול ציפיות כבר אמרנו?

  • עוד באותו נושא:
  • נתניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully