וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פריחת השקד ועוד 5 אירועי חינם לסופ"ש

חניכת סינגל חדש בשוקדה, חגיגות ראש השנה הסיני בת"א, שני סיורים בעקבות פריחת השקד בשפלה, הפנינג שמירת שטחים פתוחים במודיעין, ניצנים ודימונה ויריד הספרים הבינלאומי בי-ם - קבלו חמישייה בחינם לסופ"ש

שקד מצוי שקדיה. שרה גולד, מערכת וואלה! NEWS
סיורים מודרכים לכבוד ט"ו בשבט והטבע. פריחת השקד/מערכת וואלה! NEWS, שרה גולד

1. סינגל, יער שוקדה

יער שוקדה, הממוקם באזור מערב הנגב, כבר מכוסה בשטיח אדום המקדם את בואם של רוכבי האופניים, ובכלל. הכלניות האדמדמות צובעות את שבילי ההליכה והדיווש העוברים במעבי יער האיקליפטוסים, ויהווה קישוט הולם לטקס חנוכת הסינגל החדש ביער. השקת הסינגל, שאורכו 18 ק"מ, תחל ב-10:00 אבל עוד קודם לכן ייצאו לדרכם שני מקצה רכיבה מודרכים. מקצה ראשון יוזנק ב-07:30 והוא מיועד לרוכבים מקצועיים, המקצה השני מותאם לכל המשפחה ויעבור ב"שביל המשפחות". המקצה המשפחתי ייצא לדרכו ב-08:00 ובמידה ותגיעו ללא אופניים משלכם תוכלו לשכור זוג במקום במחיר סמלי של 10 שקלים.

מתי? שישי, 6 בפברואר. בהרשמה מראש.
איפה? יער שוקדה, מערב הנגב.
הגעה: מצומת זמרת, בכביש 25, נוסעים דרומה וממשיכים עד לשילוט המפנה ליער.
לפרטים: קו ליער - 1-800-350-550.

סינגל יער שוקדה. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
ייפתח לראשונה בסופ"ש. סינגל יער שוקדה/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

2. בעקבות השקד, נחל שורק

שנת השמיטה אומנם אוסרת על נטיעת עצים בט"ו בשבט, אך לא על היציאה לתור את הטבע החורפי ואת מלכת החג, השקדיה. בתיירות גוש עציון עורכים לכבוד החג שני סיורים שמיטה שיובילו בעקבות פריחת עצי השקד.

1. סיור בנחל שורק, הגדול בנחלי הרי יהודה, בשיתוף פארק ירושלים. במהלך הסיור יציגו את תנופת הפיתוח שעובר האזור, את חשיבות שמירתו כריאה ירוקה ואת האתגר בפיתוח לצד שימור. סיום המסלול בהסדרת שבילים לכבוד שנת השמיטה ובהקראת סיפור לילדים.
2. סיור נופים, שרידים ועצים שתחילתו בתל שכה שם יסופר על קרב דוד וגוליית וגילוי שרידי העיר שהייתה במקום. בהמשך מעפילים אל מבצר האלה בחורבת קייאפה - העיר הקדומה הנישאת מעל נוף עמק האלה, הולכים בעקבותיו דוד המלך, בין שרידי החומות והשערים הקדומים, ולומדים על משמעות המתקנים החקלאיים שהתגלו בשטח.

מתי? שישי, 6 בפברואר.
לפרטים: ביה"ס שדה גוש עציון - 02-9935133.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נחל שורק ליד פלמחים. צילום: Ori~, ויקיפדיה,
טיול שמירתו כריאה ירוקה. נחל שורק ליד פלמחים/צילום: Ori~, ויקיפדיה

3. ריקוד הדרקון, תל אביב

ראש השנה הסיני, הנקרא גם חג האביב וחג שנת הירח החדשה, נחגג בין השאר בתהלוכות ססגוניות של רקדנים היוצרים את צורת דרקון המסורתית. את הריקודים מלווים נגנים המנגנים ומקישים בעוצמה רבה על גונג ומצילתיים במטרה לגרש את השדים. השנה מציינים את החג גם בארץ, בסופ"ש שכולו חגיגות מסורתיות בשיתוף שגרירות סין בישראל.

בין האירועים יערכו טקס סיני הכולל הנחת פרחים מסורתית, הכנסת האורחים הסינית הידועה וקבלת פנים לשגריר סין החדש (11:00). בנוסף יתקיים מופע פולקלור סיני עם 22 אמני מוזיקה, שירה ומחול שירקדו גם את ריקוד האריה. בשטח יתקיימו משחקים מהתרבות הסינית, יערכו סדנאות קליגרפיה, הכנת תה ודיקור סיני ויוצבו דוכני תצוגה, מזכרות ואוכל סיני (בשישי).

מתי? שישי, 6 בפברואר, ב- 10:30-16:00, שבת, 7 בפברואר, ב- 11:00-17:00. המופע יתקיים ב- 6.2, 11:00 ו-14:00 וב- ב-7.2, 13:30.
איפה? מתחם התחנה, תל אביב.

חגיגות ראש השנה הסיני. צילום: יוניבנט הפקות,
פולקלור מהמזרח יתקיים בל אביב. חגיגות ראש השנה הסיני/צילום: יוניבנט הפקות

4. פ-תוח, מודיעין, ניצנים ודימונה

במטרה להגביר את המודעות שלנו לשמירה על אוצרות הטבע ועל החי והצומח מפני השתלטות, פיתוח ובנייה בשטחים המעטים שעוד נשארו באזורים העירוניים, יזמה החברה להגנת הטבע את חודש שמירת השטחים הפתוחים. במהלך חודש המודעות עורכת החברה מגוון אירועים, טיולים והפעלות כשהרעיון שעל דרך הטיול וההנאה נביע הזדהות המונית בשטח.

במסגרת האירועים יתקיימו, בין השאר, הפנינג לשמירת הגבעות הדרומיות של מודיעין בליווי פינות יצירה, הפעלות משפחתיות ועמדת תה ופיתות על הסאג' (7.2, 12:00-10:00); הצעדה המסורתית בפארק החולות הזהובים של ניצנים - בשמורה המהווה בית גידול ייחודי לצמחים. הצעדה תעבור לאורך החוף, בין הדיונות, בריכות מי התהום ופריחת שיחי הרותם כשעל הדרך יוצבו תחנות מידע ומגוון פעילויות (7.2, 09:00-13:00); גם בדימונה מאיימים להשתלט על השטחים הסמוכים לנחל אשלון, שם יתקיים טיול הזדהות לאורך הנחל עד לשטח בו מתקיים מופע הפריחה השנתי של הנרקיס, מלך הביצה (14.2).

מתי? עד 7.3
לפרטים: החברה להגנת הטבע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שומרים על השמורה. ניצנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

5. הסיפור של הסיפור, ירושלים

יריד הספרים הבינלאומי הוא אירוע דו-שנתי שנותן במה חשובה לקידום הספרות הישראלית כבר מעל ליובל שנים ואליו מגיעים מאות מו"לים, עורכי ספרות וסוכני סופרים שנחשפים ליצירה ולעשייה הספרותית בארץ. היריד הוא חגיגה ספרותית במהלכה יוצגו עשרות אלפי ספרים מהארץ וחו"ל, סופרים בינלאומיים ישוחחו על יצירתם, משוררים יקריאו שירה, כותבים ידגימו מתכונים מספרי בישול ועוד.

גם ספריית פיג'מה, התוכנית להנחלת אהבת הספר והקריאה ועידוד שיח בנושא ערכים ומורשת בקרב ילדים, תשתתף ביריד ומטרתה להפגיש אותם עם סופרים ומאיירים. הילדים יוכלו לפגוש את אפרים סידון ודני קרמן ("צפוף בבית" והספר החדש "משה והגדי"), יעל מולצ'דסקי ואורית ברגמן ("איך הצילה הזיקית את נח"), דבורה בושרי ("עץ אבא") ושהם סמיט ("משל על שועל"), שידברו על ספריהם וילוו בפעילות ויצירה סביבם (בשעות אחה"צ).

מתי? 9-12 בפברואר
איפה? מתחם התחנה הראשונה, משכנות שאננים, מרכז מורשת בגין, תיאטרון החאן וסינמטק ירושלים,
לפרטים: ספריית פיג'מה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully