וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמשוש ללא תשלום: אירועי חינם לסופ"ש והשבוע שאחריו

22.1.2015 / 8:09

אירוע פיתוח המשחקים הגדול בעולם בת"א וי-ם, היכרות עם העולם הבדואי בנגב, שבוע החלל ברחבי הארץ, לראות כוכבים בחדרה ולהכיר את הירקות שאנחנו אוכלים בערבה - 5 אירועים ללא תשלום לסופ"ש הקרוב והשבוע שאחריו

תערוכה חקלאית בערבה. מו"פ ערבה תיכונה, מערכת וואלה! NEWS
תערוכה חקלאית בערבה/מערכת וואלה! NEWS, מו"פ ערבה תיכונה

1. Global Game Jam, ירושלים ותל אביב

גלובל גיים ג'אם הוא אירוע פיתוח המשחקים הגדול בעולם שמתקיים ב-60 מדינות וב-400 אתרים במקביל. מדובר במרתון של 48 שעות שבו יעסקו המשתתפים בעיצוב ופיתוח משחקים בהתאם לנושא מרכזי, שייחשף בתחילת האירוע ובהתאם לקווים המנחים של העמותה העולמית. אם גם אתם בעניין, תוכלו לפתח משחקי מחשב, משחקי קופסא וכדומה, כש"משחק" מוגדר כפעילות מהנה ומשעשעת, בעלת חוקים ומסגרת ברורה.

למרתון המטורף יגיעו מעצבים, מאיירים, אנימטורים, מפתחים, מעצבי משחקים, אנשי סאונד ואוהבי משחקים למיניהם, שיצטרפו לסטודנטים, המרצים והבוגרים של האקדמיה בצלאל והאוניברסיטה העברית, ואל מפתחי משחקים מטעם קהילת המשחקים הירושלמית והישראלית. בתום 48 שעות, ועם עיניים טרוטות, הצוותים יוזמנו להציג את התוצרים.

מתי? 23-22 בינואר.
איפה? בבית הנסן - מרכז לעיצוב מדיה וטכנולוגיה בירושלים וב- 24-23 בינואר, 08:30- 23:00 בבית העיר בתל אביב
לפרטים: אתר האינטרנט.

ג'ם ג'ם פיתוח משחקים. עמיחי נווה מרמור, מערכת וואלה! NEWS
מתקיים ב-60 מדינות וב-400 אתרים במקביל. אירוע פיתוח משחקים/מערכת וואלה! NEWS, עמיחי נווה מרמור

2. דרך האוהלים, הר הנגב

אקזוטיקה, אנתרופולוגיה וסיפורים מעניינים תמיד ריתקו אותנו. ואם גם אתם כאלה, הרי ש"דרך האהלים" היא בינגו גם בשבילכם. מדובר בשבטי הבדואים המתגוררים באזור רמת הנגב, שבסופ"ש הקרוב יפתחו את מאהליהם לכל דכפין ויכירו לנו מקרוב את תרבותם ואת אורח חייהם המסקרן.

האירוח יתחיל בטקס הקפה המסורתי, ולאחריו יספרו סיפורי פולקלור ומסורת מסביב למדורה ואם תרצו להשלים את החוויה, יפתחו לכם מזרון ללינה במאהל. בנוסף לאירוח הם מציעים פסטיבל שלם של אירועים, שבהם מסע גמלים עם עאדל אלולידי, בן המדבר, שילווה בארוחת נוודים, סדנת צמחי מרפא ואפייה בגחלים וגיבון גבינה בדואית.

במסגרת פעילויות החינם הם מציעים להצטרף למרעה בעקבות עדרי הצאן, לחוות את תורת הרקמה וטווית הצמר והאריגה על נול, לצאת לטיול אל הר מחיה - פארק ציורי סלע עתיקים ומדהימים ביופיים, ללמוד את סודות המרפא של צמחי המדבר ולהתארח במאהל למפגש ושיחה על כוס תה.

מתי? שישי ושבת, 24-23 בינואר
איפה? מרחבי הר הנגב
לפרטים: אתר עמותת תיירות הר הנגב - 050-6679907.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
בדואים אריגה בנול ברמת נגב. אלי פרכטר, מערכת וואלה! NEWS
בדואית מדגימה אריגה בנול ברמת נגב/מערכת וואלה! NEWS, אלי פרכטר

3. חלל כחולבן, ברחבי הארץ

שבוע החלל הישראלי, שמתקיים ביוזמת סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע, מתרחש בסמוך לתאריך אסון מעבורת החלל "קולומביה", במטרה להנציח את מורשתו של אילן רמון, האסטרונאוט הישראלי הראשון. תחת הכותרת "כל כך רחוק שאפשר לגעת" יתקיימו ברחבי הארץ שלל אירועים, שאליהם יגיעו גם אורחי הכבוד, ניקול סטוט, אסטרונאוטית נאס"א, וסוישי נגוצ'י שי, האסטרונאוט היפני.

האירוע המרכזי יתקיים באקדמיית החלל הישראלית - מתחם שיבנה סביב הפלנטריום במוזיאון ארץ ישראל, בתל אביב, שבו תוכלו להתנסות במגוון משימות אותם נדרשים האסטרונאוטים לבצע בחלל. בין הפעילויות: מתקן המדמה כוח G, ביצוע פעולות בתנאי חוסר כבידה, לבישת חליפת אסטרונאוט מסורבלת ובניית לוויין אישי. בנוסף יתקיים מופע אור בין גלקטי מרהיב המדמה את מערכת השמש והיקום.

במצפי הכוכבים בגבעתיים, באר שבע, טייבה, גבעת אולגה, ירכא ומעלה אדומים יתקיימו תצפיות אחר כוכבי הלכת; במרכז נוער שוחר מדע בירושלים, במכללת אורט בכרמיאל, במדעטק בחיפה ומדעפארק בקרית ים תוכלו לבנות מעבורת חלל ומכשירי ניווט, לסייר בין כוכבי לכת ולהשתתף בהדגמת החיים בתחנת החלל.

גם פארק קרסו למדע בבאר שבע מצטרף לחגיגה החללית, עם תצפיות מודרכות בפלנטריום ובניית חללית ושעון כוכבים. במקביל תתקיים פעילות אסטרונומיה ממוחשבת באמצעות תוכנה המאפשרת להפוך את המחשב הביתי שלנו לפלנטריום אישי (27.1)

עוד בשבוע החלל: שיעורים מקוונים באתר סוכנות החלל בהנחיית רונה רמון, נציגי SpaceIL ואסטרונאוטית ניקול סטוט, חידון החלל ואולימפיאדת אילן רמון וכנס רמון לחינוך לחלל באוניברסיטת בן גוריון.

מתי? בימי ראשון-חמישי 25 -29 בינואר.
איפה? ברחבי הארץ.
לפרטים: אתר האינטרנט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צפייה בכוכבים דרך טלסקופ בשבוע החלל/מערכת וואלה!, צילום מסך

4. רואים כוכבים, גבעת אולגה

גם לחדרה יש פארק מדע, שהפך למרכז מדעי-טכנולוגי ששווה שתגיעו אליו גם מרחוק. הפארק הוא גן עדן לילדים סקרנים, ובכלל, שמוזמנים לגלות את עולם המדע באמצעות עשרות מוצגים ומתקנים המדגימים בפשטות את העקרונות הפיזיקאליים מחיי היומיום שלנו. בין השאר, יוכלו ללמוד איך עובר הקול למרחקים, כיצד מניעות קרני השמש את הסירות ואיך מתחממים המים בדוד השמש.

בחלק הסגור אולמות תצוגה פעילים, מעבדה רפואית ופלנטריום עם טלסקופ גדול המאפשר מעקב אחר גרמי השמיים. בחלק הפתוח פועלת "מעבדת הטבע" - גן פעיל עם מתקנים ומוצגים חווייתיים בנושאי אנרגיה, קול ותעופה. במתחם הקול והמוזיקה תשמעו את סיפורו של ההד ותלמדו להפיק צלילים; במתחם התעופה תלמדו על היסטוריית התעופה, דרך עקרונות הכדור הפורח והדמיות שיגור טילים, ובמתחם האנרגיה יציגו את אפקט התנועה במים של צוללות וסירות קיטור.

הכניסה למרכז היא בתשלום, אך לכבוד שבוע החלל יתקיימו אירועים, הרצאות, תצפיות, פעילויות וסדנאות, ללא תשלום. בין הפעילויות: סדנת בעקבות אסון קולומביה וסיפורו של רמון; בניית דגם מעבורת במעבדת החלל והדמיית שמי הלילה ותנועת כיפת השמיים בפלנטריום. הפעילות ילוו בסרטונים, אפליקציית צילומים, פעילות קליטת שידורי לוויין ועוד.

מתי? שני, 26 בינואר, 17:00-21:00, שלישי, 27 בינואר ב- 20:00. בהרשמה מראש.
איפה? מוזיאון הטכנודע, גבעת אולגה, חדרה
לפרטים: 04-6333505 ובאתר האינטרנט.

טכנודע גבעת אולגה. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
מרכז מדעי-טכנולוגי ששווה שתגיעו אליו גם מרחוק. הטכנודע/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

5. ההייטק של החקלאות, חצבה

פלפל שוקולד, פלפל סביבון, פלפל סגול, פלפלונים כתומים ופלפלי בנארו (הפלפלים הכי חריפים בעולם) הם רק חלק מ-60 זני הפלפלים הגדלים בעיר החממות של הערבה התיכונה. לצד הפלפלים תגלו גם עגבניות שחורות ומנומרות, גזרים סגלגלים, חצילים לבקניים, קישואים צבעוניים, אבטיחים תלויים, אלמוגים ודגי נוי נדירים - ההייטק של החקלאות במיטבו.

אחת לשנה פותחים חקלאי הערבה את תחנת המו"פ (מחקר ופיתוח) ועורכים סיורים מודרכים בעולם החקלאות החדשני, במהלכם הם חושפים בפנינו את פסגת הפיתוחים הטכנולוגיים החקלאיים. במרכז האירועים תעמוד התערוכה הגדולה בארץ, שבה יציגו כ-200 חברות מהארץ ומהעולם את פלאי החקלאות, לצד שלל אטרקציות חקלאיות-תיירותיות. התערוכה היא הזדמנות נהדרת לבקר גם במרכז וידור - מרכז המבקרים חדש המציג את "חלון לחקלאות" - חשיפת החידושים הטכנולוגיים והזנים החדשים של הירקות, הפירות והפרחים, היכרות עם החיים בערבה ועם חקלאות המדבר, חקלאות המים המתפתחת, איכות הסביבה והחשמל הסולרי, צפייה במיצג תלת מימד, ביקור בחלל אינטראקטיבי-חווייתי, סיורים בחממות, חוויית הקטיף העצמי ועוד.

על הדרך אתם מוזמנים להכיר גם את התיירות המדברית והכפרית, את משאבי הטבע של האזור, את האטרקציות ומסלולי הטיול ואת מגוון אתרי האירוח המקומיים. בשטח יתקיימו מופעים של ברי סחרוף ואביב גפן (בתשלום), תצוגת כלים חקלאיים ודגמי הטרקטורונים, האופנועים והג'יפים הכי חדשניים וכן שוק איכרים ואמנים מקומיים שימכרו את תוצרתם.

מתי? רביעי וחמישי, 29-28 בינואר.
איפה? תחנת יאיר - מו"פ ערבה תיכונה וצפונית, מושב חצבה
לפרטים: 08-6581083 ובאתר האינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully