וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסים לארה"ב? אין צורך להגיע יותר לשגרירות לחידוש ויזה

20.1.2015 / 12:27

השגרירות האמריקנית בתל אביב הודיעה כי היא פוטרת רבים ממחדשי ויזה שגילם מעל 14, מלהגיע פיזית לשגרירות לצורך ביצוע הליך החידוש ומסירת המסמכים. המהלך צפוי לקצר את משך קביעת התור של כלל הישראלים שמבקשים להגיע לארה"ב

שגרירות ארצות הברית בתל אביב. AP
התורים הארוכים יתקצרו עבור הישראלים. שגרירות ארה"ב בתל אביב/AP

הסוף לתורים הארוכים בחידוש הוויזה לארה"ב? השגרירות האמריקנית בתל אביב הודיעה לפני מספר ימים כי היא פוטרת רבים ממחדשי ויזה שגילם מעל 14, מלהגיע פיזית לשגרירות לצורך ביצוע הליך החידוש ומסירת המסמכים. המהלך צפוי לקצר את משך קביעת התור של כלל הישראלים שמעוניינים לקבל אשרה או ויזה לארה"ב.

עד כה, נאלצו מחדשי ויזה להגיע פיזית לשגרירות לצורך ביצוע התהליך עצמו, דבר שהיה כרוך בהמתנה ממושכת שגזלה זמן יקר. אולם החל מהיום, מאפשרת השגרירות לבצע את ההליך תוך מסירת המסמכים באמצעות שירות שליחויות, שישיבו את הדרכון למבקש לאחר החידוש.

מחדשי הוויזה שעונים לכל הקריטריונים הבאים יהיו זכאים לבצע את ההליך ללא הכרח להגיע פיזית:

1. הוויזה הנוכחית עדיין בתוקף או שפג תוקפה מלפני פחות מ-12 חודשים.

2. המבקש מגיש את הבקשה באותו המקום שבו הונפקה הויזה הקודמת. כך, למשל: אם האשרה הקודמת הונפקה בנציגות ארה"ב בתל אביב, המבקש יוכל להגיש בקשה ללא נוכחות אישית רק אם הבקשה מוגשת בתל אביב ולא בירושלים.

3. המבקש שייך לאחת מקטגוריית האשרות הבאות:
• B - אשרת מבקר
• C/D - איש צוות של כלי שיט או כלי טיס.
• F - תלמיד אקדמי
• M - תלמיד לימודי מקצוע (לא אקדמי)
• H - עובד מיומן
• I - אשרת מדיה (אנשי תקשורת)
• L - מועבר בחברה עסקית / אנשים בעלי יכולת יוצאת מן הכלל
• P - ספורטאים ואמנים
• Q - אשרה לתוכניות החלפה תרבותית בינלאומיות.
• R - עובד בתחום הדת

4. הויזה הקודמת אינה כוללת את המילים clearance," "blanket," or "waiver".

5. הויזה הקודמת הונפקה בעת שהמבקש היה מעל גיל 13.
עפ"י הנוהל החדש, את המסמכים יש לשלוח כאמור באמצעות שירות השליחים של חברת UPS בצירוף המסמכים הנדרשים: כל בקשה צריכה לכלול את טופס DS-160 אותו ניתן להוריד מאתר השגרירות וכן אישור תשלום ואישור קביעת פגישה שהתקבל שנשלח בדואר האלקטרוני, תמונת פנים בגודל 5*5 סנטימטר וכמובן את הדרכון.

לדברי עו"ד צבי קן תור, יו"ר וועדת הויזות בלשכת המסחר ישראל-אמריקה: "הוויתור על ההכרח להגיע לשגרירות מקל באופן משמעותי על כלל קהל המבקשים הישראלי, שכן עד כה הם נאלצו להמתין תקופה ארוכה לצורך קביעת תור בשגרירות. אין ספק כי המדיניות החדשה תקצר משמעותית את טווח קביעת התורים ואף עשויה להחיש את מהלך עבודת השגרירות. צעד זה מצטרף לשורה של צעדים חיוביים מצד הממשל האמריקאי כלפי אזרחי ישראל ובכלל זה תחילת הענקת אשרת המשקיעים E2".

פרטים נוספים על תנאיי חידוש הוויזה באתר שגרירות ארה"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully