וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצייר בקפה ועוד אטרקציות ללא תשלום לסופ"ש

15.1.2015 / 8:23

טיול קליל בעקבות פריחת הרקפות בכרמל, סיור בעקבות "הנדיב הלא ידוע" בירקון, מיצג תלת מימד על אברהם אבינו בבאר שבע, ביקור בצריף בן גוריון בשדה בוקר וסדנת ציורי קפה בערערה בנגב - קבלו ח"ח (חמישיה בחינם) לסופ"ש הקרוב והחורפי

ציור בקפה יסמין אבו ג'מעא. יסמין אבו ג'מעא, מערכת וואלה! NEWS
מפריחים את הנגב עם קפה. סדנת ציורי בקפה עם יסמין אבו ג'מעא/מערכת וואלה! NEWS, יסמין אבו ג'מעא

1. הנדיב הלא ידוע, תל אביב

בניגוד לברון רוטשילד, הנדיב הידוע, יצחק לייב גולדברג היה נדבן ועסקן ציוני צנוע שלא נחשף ולכן זכה לכינוי "הנדיב הלא ידוע". לא נראה שאי-הסלביות הפריעה ללייב הליטאי, שתרם ופעל רבות לטובת התנועה הציונית בכלל, ולטובת בניין הארץ בפרט.

ה"לא ידוע" ציווה את כל רכושו לקק"ל ובתמורה רק ביקש שיקימו קרן על שמו ועל שם רעייתו רחל. הנדיב נפרד מהעולם ב-1935, ובהתאם לצוואתו הקימה קק"ל את הקרן על שם בני הזוג גולדברג. כחלק ממורשתו תערוך קק"ל טיול היסטורי לזכרו שייצא בעקבות סיפורו האישי. מסלול לייב יעבור לאורך הירקון ויסתיים בתצפית ראש ציפור - נקודת המפגש של הנחלים הירקון ואיילון, שמגבוה החיבור ביניהם נדמה כראשה של ציפור. בנוסף, נקודת התצפית הזו מאפשרת להשקיף אל העיר שצמחה אל הפרדס ומעבר לו.

מתי? 15 בינואר, 17:00. בהרשמה מראש
איפה? יער ראש ציפור, תל אביב
לפרטים: קק"ל - 1-800-350-550

עשרות אלפי מטיילים פוקדים את שמורות הטבע והגנים. תום עמית,
לטייל בעקבות הנדיב הלא ידוע. הירקון/תום עמית

2. באר אברהם, באר שבע

בשערי העיר העתיקה, על גדת נחל באר שבע המקראי, נמצא מרכז מבקרים ואתר מורשת חדשני המוקדש לדמותו של אברהם אבינו. במרכז הוותיק ממוקמת הבאר ההיסטורית מסיפורו המקראי של אברהם, שלאחרונה היא והסובב אותה עברו שיפוץ ושדרוג.

באתר משתמשים בטכנולוגיה ובתכנים חווייתיים, כדי להעביר את סיפור של המקום ושל האיש תוך שילוב של טכנולוגיה חדשנית, מיצג תלת מימד ואסתטיקה מרשימה, שהופכים את המבקרים במרכז לחלק בלתי נפרד מהחוויה ההיסטורית המרתקת.

מתי? שישי-שבת, 17-16 בינואר, ב- 9:00 – 13:00
איפה? באר אברהם, באר-שבע
לפרטים: 08-6234613, או באתר האינטרנט

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מוזיאון הנגב בבאר שבע. מרכז המבקרים הבינל"א באר אברהם,
באר אברהם/מרכז המבקרים הבינל"א באר אברהם

3. חדש מול ישן, שדה בוקר

צריף בן גוריון עבר לפני כשנתיים שיפוץ, אך הוא עדיין שומר על הפשטות והצניעות האותנטית, שבה חיו דוד ופולה. לצד הצריף הירקרק ממוקמים שלושה מבנים חדשים, המציגים היבטים נוספים בדמותו ובפעילותו של בן-גוריון, ראש הממשלה הראשון שלנו, במאבקו להקמת המדינה, ניהולה בימיה הראשונים וחייו בנגב.

אתם מוזמנים להסתובב בין הצריף למבנים ולהתרשם מהתצוגות היפות והמפתיעות, המשלבות סרט על מנהיגותו של בן-גוריון, משחקי מחשב ותצוגה המספרת על חוות הרועים שהפכה לקיבוץ ועל הצטרפותו של ראש הממשלה למקום המיוחד הזה.

מתי? שישי-שבת, 17-16 בינואר
איפה? צריף בן גוריון, קיבוץ שדה בוקר
לפרטים: 08-6560469

צריף בן גוריון. חנן אפשטיין, מערכת וואלה! NEWS
עבר שיפוץ, אך עדיין שומר על האותנטיות. צריף בן גוריון/מערכת וואלה! NEWS, חנן אפשטיין

4. שישי שבועי, יערות הכרמל

שלוש שעות של טיול קליל בעקבות פריחת הרקפות בחורבת חרמש. המסלול המעגלי משלב נסיעה ברכב והליכה קצרה במורדות הדרומיים של הכרמל, בשביל החדש שנפרץ על ידי קק"ל. על הדרך מערות הקבורה של חורבת חרמש, תצפיות נוף ורקפות פורחות למרגלות עצי האורנים.

מתי? שישי, 16 בינואר, ב- 10:00. בתאום מראש
איפה? יער קרן הכרמל
לפרטים: קק"ל - 1-800-350-550

רקפות, גן לאומי ציפורי. שרון גולדזון, רשות הטבע והגנים
טיול בעקבות פריחת הרקפות/רשות הטבע והגנים, שרון גולדזון

5. על קפה ואמנות, ערערה בנגב

לאחר שבוע סוער במיוחד, תושבי ערערה בנגב מזמינים אותנו להירגע ולהתענג עם כוס קפה טוב ועל הדרך להכיר את הצד התיירותי-אמנותי שלהם. הישוב הבדואי, הממוקם בדרום הנגב, עורך פסטיבל שלם סביב קפה ואמנות, שיכלול גם שפע של פעילויות, בהן: מופעי מחול ומוזיקה, תערוכת מורשת בדואית, סדנת ציורי קפה, ציור קעקועי חינה, סיורים מודרכים ביישוב (בבית האדמה ובנחל מערות), ייעוץ בצמחי מרפא וניקוי רעלים וכן דוכני אוכל ועבודות אריגה ותכשיטים אותנטיים.

שיאו של האירוע יהיה ציור תמונת ענק על ידי האמנית יסמין אבו ג'מעא שתצייר ציור קפה בשיטה ייחודית כשאת הצבעים יחליפו קפה בדואי שחור, מי קפה ומים.

מתי? 17 בינואר, 10:00-16:00
איפה? כפר ערערה בנגב (בין באר שבע לדימונה)
לפרטים? וואג'י - 050-5515509

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully