וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביי ביי קפריסין: סייפרוס איירווייס מפסיקה לטוס

10.1.2015 / 8:16

חברת התעופה הקפריסאית, שהפעילה 6 טיסות שבועיות לישראל, תיכנס להליך פשיטת רגל בימים הקרובים, לאחר שהאיחוד האירופי חייב אותה להשיב סכום של 65 מיליון אירו שהלווה לה. בשנה שעברה הטיסה החברה 84 אלף איש בקו לתל אביב

חוף בקפריסין. ShutterStock
רק 40 דקות מישראל. קפריסין/ShutterStock

חברת התעופה הקפריסאית, סייפרוס איירווייס, הפסיקה את פעילותה אמש (ו') ותיכנס להליך פשיטת רגל בימים הקרובים, לאחר שהאיחוד האירופי חייב אותה להשיב סכום של 65 מיליון אירו שניתנו לה, כהלוואה אסורה מממשלת קפריסין.

חוקי האיחוד האירופי אוסרים סבסוד ממשלתי מחשש לפגיעה בתחרות החופשית בין חברות התעופה, שמדינותיהן חברות בו. בהודעה שפרסם האיחוד האירופי אמש, נמסר כי אין שום נקודת מבט מציאותית שסייפרוס תמשיך להתקיים ללא סבסוד ממשלתי, זאת למרות שמ-2007 היא ניזונה מכסף ציבורי שלא מועיל לקידומה. "חברות תעופה צריכות להיות רווחיות ותחרותיות מביסוס יתרונן בשוק ולא מהתבססות על כספי משלם המסים כדי להישאר בשוק באופן מלאכותי", מסרה האחראית על רשות התחרות באיחוד מרגרט וסטאגר.

בתגובה, אישרה ממשלת קפריסין את הוראת האיחוד להפסיק את התמיכה בחברה באופן מידי ולמעשה לסגור את פעילותה. בהצהרה רשמית שמסרה הממשלה נמסר, כי היא מחויבת לשאת בעלויות הטיפול בנוסעים שנתקעו מחוץ למדינתם ושמחזיקים בידם כרטיסי טיסה עד ל-9 בפברואר, ולשם כך עליהם לפנות לסוכנות נסיעות קפריסאית 'קינסיס טרוול' שנסחרת בבורסה המקומית.

ממשלת קפריסין, שמחזיקה 93% ממניות סייפרוס איירווייס, ניסתה בשנה האחרונה למכור את אחזקותיה בחברת התעופה הכושלת, אך לא מצאה את הרוכש המתאים. ריינאייר האירית היתה קרובה לרכישה, אך נדחתה על ידי הממשלה. חברת הלואו-קוסט האירית שמפעילה כמה בסיסים באי כבר יצאה במבצעים מיוחדים לנוסעי סייפרוס התקועים.

לתל אביב הפעילה החברה שש טיסות שבועיות, ששירתו בעיקר את מארגני התיירות במשך השנים. אלא שבשנים האחרונות דעכה משמעותית התיירות מישראל לקפריסין ועמה גם מעמדה של סייפרוס איירווייס. מתחרתה היוונית, אגיאן, כבר ניצלה את המצב והודיעה שלשום על הפעלת טיסה יומית בקו לרנקה-תל אביב. בשנת 2014 הטיסה סייפרוס איירווייס בקו לרנקה-תל אביב 84 אלף נוסעים - ירידה של 12% לעומת 2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully