וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשיש פנאי לטייל בחו"ל: שבעה טיפים לפנסיונר המטייל

1.3.2015 / 8:09

יצאתם לפנסיה, ועכשיו יש לכם המון זמן לעשות את כל הדברים שחשקתם. למשל, לטוס לחו"ל. לפני שאתם אורזים תרמיל ומקל ויוצאים מארץ ישראל, קבלו כמה טיפים

אילוסטרציה. ShutterStock
אני מת לראות את הפרצוף של הילדים כשהם יגלו שאנחנו מפוצצים את כל הכסף על חו"ל ולא השארנו להם שקל. טיול פנסיונרים/ShutterStock

לא מעט יוצאי ויוצאות פנסיה מחליטים לנצל את הזמן הפנוי עם סיום עבודתם בלהגשים חלומות ישנים ולצאת לחופשות. מבחינתם מדובר בתזמון מאוד נוח, המשלב זמן פנוי בשפע ומצב בריאותי תקין.

ועדיין, לפני טיול בחו"ל בגיל הזהב, מאורגן או פרטי, יש לקחת בחשבון כי בניגוד לטיולים אחרים, אתם צריכים התייחסות וטיפול קצת שונים, זאת לאור העובדה כי רמת הכושר ורמת הסיבולת שלכם ירדה עם השנים. הליכה מרובה או היעדר מנוחה יכולים ליצור עייפות אם לא מתכננים את הזמן נכון. גם דחיסת יעדים רבים במספר ימים מועט עלול להתגלות כ"תפסת מרובה לא תפסת". הנה כמה טיפים.

1. טיול מאורגן או עצמאי?

לא מעט פנסיונרים אוהבים ומעדיפים טיולים מאורגנים מסיבות שונות. הראשונה היא התמורה הגבוהה עבור הכסף. חברות הנסיעות מצליחות להשיג עבור קבוצה מחיר נמוך יותר מאשר עבור נוסע עצמאי. כמו כן, בטיול כזה מספיקים לראות יותר אתרים, יש מלווה מקצועי שמעשיר את הטיול, ונהג צמוד שמקצר את ההתברברות מיעד ליעד. ההתמצאות הן של הנהג המקומי והן של המדריך ביעד המדובר, הופכת את הטיול לחוויה שונה לחלוטין. הם יידעו לקחת אתכם לפינות חמד שלא תמיד הייתם מגיעים אליהן לבד, שלא לדבר על האפשרות לנמנם בנסיעות כשנוסעים מיעד אחד לשני.

לצד אלו בטיול מאורגן תיאלצו לוותר על גמישות, שהיא עבור רבים חלק בלתי מבוטל בהנאה של חופשה בחו"ל. בטיול עצמאי תוכלו להיות ספונטנים ואדונים לעצמכם. בנוסף, לא בטוח שתאהבו את הקבוצה או תסתדרו עם לוחות הזמנים והאופי של המדריך. שימו לב כי כיום טיולים מאורגנים משלבים גם זמן חופשי להסתובבות ביעדים השונים, כך שתחושת עצמאיות מסוימת לעתים נשמרת.

זוג מבוגר. ShutterStock
איך אני אחזיק איתו מעמד שבועיים שלמים בטיול מאורגן?/ShutterStock

2. מסלול נכון

בהכנת מסלול הטיול יש לשים דגש מיוחד על נגישות נוחה וקרבה לאתרי הביקור התיירותיים. במקרה של מעבר מעיר לעיר חשוב כי לא תהיינה שעות נסיעה רבות. יש לבדוק אם קיימת אפשרות להשתמש בטיסות פנים, בכדי להימנע מנסיעות מתישות, כמו גם לתת את הדעת על איזון ומינון האתרים בהם מבקרים בכל יום.

3. מלון קרוב

בהכנת מסלול הטיול, יש לשים דגש מיוחד על בחירה של מלון שיהיה יחסית קרוב, כלומר, מרחק נסיעה של לא יותר משעה וחצי נסיעה למספר יעדים עיקריים, כך יימנע בזבוז זמן יקר ואנרגיות על נסיעות ארוכות. מומלץ לבחור מלון מרכזי גם אם הדבר מייקר במקצת את המחיר. כזה שיאפשר גישה נוחה לכל המקומות האטרקטיביים וכן ימנע הליכה או נסיעה מיותרים ופריקת ואריזת מזוודות ללא צורך. כמו כן יש לבדוק אם קיימת במלון אופציה לנסיעה מודרכת מטעמו ליעדים קבועים. בטיולים מאורגנים פופולרי בקרב גיל הזהב "טיול הכוכב" – שהייה בעיר אחת ויציאה ממנה לטיולים יומיים באזור. בטיולים אלה אין צורך לפרוק ולארוז מדי יום את המזוודות.

4. אוכל מתאים

עדכנו מראש אם אתם שומרי כשרות, צמחונים, טבעונים וכו'. אם הנכם שומרי כשרות בררו מבעוד מועד אם במלון מגישים אוכל כשר. זאת על מנת להימנע מטרחה הכרוכה בחיפוש אחר מסעדות כשרות (במקומות מסוימים זמן ההליכה הוא רב). במידה והמלון אינו מגיש ארוחות כשרות אפשר לבדוק בנוגע לטיולים מאורגנים לציבור שומר מסורת וכשרות. דאגו לברר כמה ארוחות ביום כלולות במחיר במידה ומדובר בטיול מאורגן (חצי פנסיון/ פנסיון מלא). בימי טיול ארוכים בטבע הצטיידו מראש בצידה קלה למהלך היום מסופרמרקט קרוב. אל תביאו איתכם אוכל מהבית, זה כבד ומיותר.

גבר מבוגר שותה קפה. ShutterStock
מה בסך הכל ביקשתי, קפה עם חלב דב נמלים?/ShutterStock

5. טיפול רפואי

נקודת הטיפול הרפואי חשובה, וכדאי להיערך בהתאם, גם אם אינכם סובלים ממחלה ספציפית. דאגו לשמור את כתובות בתי החולים והעזרה הראשונה הנמצאים באזור שאליו אתם מתעדים להגיע, אם בתי החולים מרוחקים מבית המלון שלכם הצטיידו בידע לגבי התחבורה הנוחה והמהירה ביותר לשם במקרה שתזדקקו.

חשוב להצטייד בתיק תרופות הכולל תרופות "רגילות" (להורדת חום, בעיות עיכול, כאבים ועוד) ואת התרופות שאתם נוטלים באופן קבוע (אם יש כאלה). כמו כן, רצוי להצטייד במספר טלפון של רופא מטפל שמכיר אתכם כדי להיוועץ בו במקרה שאינכם חשים בטוב. בטיול מאורגן יש להקפיד כי רופא ילווה את הטיול או כי למדריך יש ידע רפואי ראשוני למקרה חירום.

אם אתם נוטלים תרופות קבועות פצלו את התרופות בין התיקים השונים, אפסנו את הקופסאות במקום סגור ויבש, ורצוי בכמה אריזות נפרדות. ציינו לעצמכם את שם התרופה הלועזי אותה אתם נוטלים, למקרה ותצטרכו להצטייד מחדש בארץ היעד.

6. ביטוח

בהקשר הבריאותי ובכלל, אם הנכם יוצאים לטיול ארוך (שבוע ומעלה), חשוב להצטייד בביטוח רחב היקף שיכלול ביטוח לכבודה עצמה, והטסה לארץ במקרה חירום וכן כיסויים למחלות כרוניות. אם אתם סובלים ממחלה כלשהי או נוטלים תרופות באופן קבוע, הפוליסה הבסיסית לא תכסה אתכם. בכל חברות הביטוח הגדולות קיימת אפשרות להרחיב את הביטוח על בסיס הגיל ומצב הבריאות.

אילוסטרציה. ShutterStock
הלך עלי, גם הריינשטנים נרשמו לטיול/ShutterStock

7. צוות מלווה

בטיול מאורגן חשוב לבדוק כי המדריך מכוון גיל, ושהוא מנוסה בהדרכת קבוצות לגיל הזהב. עניין זה חשוב, היות ובכל מקום בעולם יש מקומות שדרגת הקושי שלהם גבוהה ויש מקומות נוחים יותר לטיול עבורכם. על מנת למקסם את ההנאה, צריך להובילכם למקומות ואתרים המותאמים לכם. כמו כן, חשוב לפגוש את הקבוצה איתה אתם נוסעים לפני, לתאם ציפיות, להחליף חוויות ולוודא כי האנשים איתם אתם יוצאים הם "בראש שלכם". בסופו של דבר, מה שחשוב באמת הם האנשים שייקחו חלק בטיול.

seperator

הטיפים באדיבות רבין שמסיאן, מנהל מוצרי נופשונים ומומחה לטיולים מאורגנים באתר התיירות "גוליבר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully