וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 אטרקציות חינם לסופ"ש הראשון של 2015

סיור במפעל הטליתות והציציות הגדול בעולם, טיול בריאה הירוקה של תל אביב, אמנות אתנוגרפית בבית הנסן בירושלים, בעקבות הרקפות ביער בלפור בעמק יזרעאל ותערוכה פתוחה של צילומי טבע בראשון לציון - לפתוח שנה עם חמישיית אירועים בחינם

גן לאומי ירקון. צילום- דורון ניסים, מערכת וואלה! NEWS
טיול בין ברווזים ונוטריות שעירות המקפצות במים. הירקון/מערכת וואלה! NEWS, צילום- דורון ניסים

1. המחלקה האתנוגרפית, ירושלים

"מעמותה" הוא מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה הממוקם בבית הנסן בירושלים. במרכז פעלה בשנה האחרונה קבוצת אמנים שיצאה לבחון את האתנוגרפיה העכשווית ביחסה למציאות הישראלית החדשה, מתוך תפישה כי עולם ערכים אחד הולך ונעלם ואת מקומו תופס עולם אחר. הקבוצה מציינת 100 שנה לביקורה של המשלחת האתנוגרפית במזרח אירופה, אותה יזם ש. אנ-סקי, מחבר "הדיבוק", במטרה לאסוף את אוצרות הפולקלור היהודי שעמדו להיכחד. התוצאה - תערוכת עבודות המציגות קריאות של המציאות המקומית תוך התייחסות לזיכרון הישראלי-היהודי.

את התערוכה אצרה קבוצת sala-manca ובין העבודות יוצגו סוכת נצח מפח, הסרט "מסכות" המתעד במשך 14 שנה אח ואחות בחגיגות פורים, שיחזור טיש של בית המדרש החילוני ואזעקת אמת - עבודה אינטרקטיבית שבה תשלמו 10 שקלים תמורת הזכות להפעיל אזעקת אמת או את צפירת יום הזיכרון.
בנוסף, יתקיימו סיורים מודרכים, יום כיפור כל השנה - סדנה לתיקון אופניים ולתיקון נפשות, ו"רעד אראביש און רוסיש" (ובתרגום מיידיש: אני מדבר ערבית ורוסית) - קורסים ביידיש, ערבית ורוסית.
מתי? 31 בדצמבר עד 15 בפברואר
איפה? מעמותה - בית הנסן, שכונת טלביה, ירושלים

בית הנסן. חיים יפים ברבלט,
לספוג קצת אמנות בירושלים. בבית הנסן/חיים יפים ברבלט

2. א?ם הדרך, ראשון לציון

לרגל "לשון ראשון 8" - כנס השפה העברית שיתקיים בראשון לציון - תוצג בעיר תערוכה פתוחה של צילומי טבע שיוצרים חיבור מעניין של שיטוט בין דרכים ושבילים לבין מסעות בלשון. התערוכה תוצג בלוקיישן מפתיע - בין המדשאות לבין מתקני הספורט והשעשועים של הגלריה הפתוחה לאמנות וסביבה בפארק היפה של שכונת נאות שקמה. בין שביל הפארק יוצגו 36 עבודות של 12 צלמים מובילים, שחוו את הטבע דרך עדשת מצלמתם במהלך שיטוטיהם בשבילי הארץ והעולם. חבורת הצלמים משתפת אותנו דרך התמונות במחשבותיהם על שיטוט ועל מסע, על מבט אל תוך השביל ומתוכו אל הנוף, על מפגשים מפתיעים על אם הדרך ועל זיכרונות ומסעות נפשיים.
מתי? בכל יום מחמישי מה-1 בינואר, ב-23.1. בשעה 11:00 יתקיים שיח ומפגש עם האמנים ואוצרת התערוכה.
איפה? פארק שקמה, רחוב בר-לב פינת משה דיין, מערב ראשון לציון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תערוכת צילומים פארק שקמה בראשון לציון. אלדד רפאלי,
תערוכת צילומים בפארק שקמה, ראשון לציון/אלדד רפאלי

3. שישי חופשי, יער מגדל העמק

בכל יום שישי עורכת קק"ל טיולי טבע מודרכים תחת הכותרת "שישי חופשי". על הפרק השבוע הליכה בעקבות פריחת הרקפות ביער מגדל העמק, במסלול קליל המתאים לכולם. אורך הטיול 3-2 שעות ומשלב נסיעה ברכבכם והליכה קצרה בשבילי יער בלפור, שניטע בשנות ה-20. סיום הטיול בשביל הרקפות, הממוקם בלב חורשת אורנים בשולי מגדל העמק.
מתי? 2 לינואר, 10:00
איפה? יער מגדל העמק, עמק יזרעאל
לפרטים: קק"ל - 1-800-350-550, או באתר האינטרנט.

רקפות, גן לאומי ציפורי. שרון גולדזון, רשות הטבע והגנים
באים לראות קצת פריחה? רקפות/רשות הטבע והגנים, שרון גולדזון

4. ריאה ירוקה, תל אביב

במשך שנים סבלו מימיו של נחל הירקון מלכלוך והזנחה, שפגעו במערכת האקולוגית שלו. לשמחתנו, בשנים האחרונות ביצעה רשות נחל הירקון עבודות לשיקומו, לשיפור איכות המים ולטיפוח פינות חמד על גדות הנחל והפיכתו לריאה הירוקה של תל אביב. באמצע השבוע גדות הנחל הן מסלול פופולרי להולכים, רצים, מדוושים ולעגלות תינוק, ובסופ"ש מסתלסלים מעליו ענני עשן והמקום הופך ללוקיישן מועדף למנגליסטים.

אבל אנחנו כאן כדי לספר לכם (בהנחה שלא כולם יודעים) שחוץ ממדשאות, אגם שיט מלאכותי, פינת חי (בבלי) ומתקני ספורט ונופש, על גדות הנחל יש גם אתרים היסטוריים, סכרים, גנים אקזוטיים ופינות חמד מוצלות המתאימים לבילוי של יום שלם.

המסלול המומלץ שלנו מתרכז הפעם באזור הדרומי של גני יהושע, בקטע הסמוך לגבעת המופעים שבסמוך לאגם. ראשיתו של המסלול בטיפוס קליל לראש הגבעה ממנה תצפית מרשימה החולשת על נופי הפארק ועל מרחבי גוש דן. בירידה מהגבעה ממשיכים ליער בראשית, שבו הוכשרו שבילים חדישים ומוארים. הלאה לאתר שבע טחנות ולשרידי טחנות קמח עתיקות, שפעלו בנחל עד 1936. באתר סכר טבעי של אבני כורכר וגשר בטון צר שעובר מעל המים, שעליהם משייטים ברווזים ונוטריות שעירות המקפצות במים.
מתי? כל יום, כל השנה
איפה? פארק גני יהושע, תל אביב
לפרטים: אתר רשות נחל הירקון

עשרות אלפי מטיילים פוקדים את שמורות הטבע והגנים. תום עמית,
טיול בריאה הירוקה של תל אביב. האגם בפארק הירקון/תום עמית

5. משכן התכלת, באר שבע

הבגד היהודי העתיק בעולם מוצג במרכז המבקרים המחודש של "משכן התכלת". מדובר במפעל הטליתות והציציות הגדול בעולם, הממוקם בעירו של אברהם אבינו ומעסיק 200 עובדים, המייצרים בכל חודש אלפי טליתות על פי ההלכה.

הביקור במרכז כולל סיור באולם פס הייצור - שם תוכלו לראות את מכונות האריגה הענקיות טוות ואורגות את הבדים. להתחקות אחר שלבי תהליך היצור המורכב והמרתק החל מניפוץ הצמר, הטוויה, השזירה, האריגה, ההלבנה, התפירה, הקשירה ועד לשלב האריזה של המוצר המוגמר. בנוסף, אפשר לראות גם את תהליך ייצור והרכבת התפילין הכשרים למהדרין. עוד במקום: פינת קפה, פינת התרגעות וחנות יודאיקה.
מתי? הסיורים מתקיימים בראשון עד חמישי ב- 9:00, 11:00, 15:00. בתאום מראש.
איפה? משכן התכלת, פארק התעשייה עמק שרה, באר-שבע.
לפרטים: 08-6259627

משכן התכלת באר שבע. משה גליק,
מפעל הטליתות והציציות הגדול בעולם. משכן התכלת בבאר שבע/משה גליק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully