וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 אירועי חינם לסופ"ש וחנוכה

18.12.2014 / 0:05

חג החנוכה אמנם מביא עמו חופשה לילדים, אבל בסופ"ש גם אתם יכולים להנחם בזמן איכות עצמאי או עם המשפחה. הנה חמישה אירועים שלא יעלו לכם גרוש. אז קבלו ח"ח - חמישיה בחינם

גרפיטי ציור קיר בדרום תל-אביב. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
שלל אירועי אמנות בתל אביב בסופ"ש. גרפיטי בפלורנטין/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

1. התיירן הראשון, באר שבע

באר שבע היא נווה מדבר עוד מימי אברהם אבינו, התיירן הראשון שהגיע ממסופוטמיה. אברהם הביא עמו ידע טכנולוגי שסייע לו לחפור בארות ובזכותן חתם על הסכם השלום הראשון בהיסטוריה. מאז עברו אלפי שנים, המים יבשו בבארות אבל העיר המשיכה בדרכו ומציגה היום מגוון אטרקציות תיירותיות שחלקן משלבות את מיטב הטכנולוגיה המודרנית.

אחת מהאטרקציות המיוחדות הן 25 המזרקות הפזורות ברחבי העיר שלכבוד החג, ועם רדת החשיכה, הופכות לחגיגת אור וצבע. אם תרצו להספיק ולראות את כל המזרקות המוארות כנסו לרכב וצאו לסיור לילי שידלג ביניהן. המסלול המומלץ מתחיל בכניסה הצפונית לעיר (מכביש 406) משם סעו לשדרות רגר ותמשיכו לשדרות טוביהו, שדרות יגאל ידין ושדרות וטיילת אימבר. בנקודה האחרונה החנות את הרכב בכניסה למתחם העיר העתיקה והמשיכו בסיור רגלי בין הרחובות, הבתים העתיקים ועד לבית העירייה.

ואם אתם כבר בעיר, שלבו עוד אטרקציות ללא תשלום בהן: פארק נחל באר שבע, מתחם הספורט האתגרי בסקייט פארק ואנדרטת חטיבת הנגב שמציינת 50 להקמתה.

מתי? במהלך החג
לפרטים: אתר האינטרנט

אנדרטת חטיבת הנגב. Creative Commons
אנדרטת חטיבת הנגב/Creative Commons

2. אילו ציפורים, כפר ברוך

פסטיבל "חורף של ציפורים" - הפנינג שלם לכבוד הציפורים הנודדות שנחתו לביקור מולדת, נמצא בעצומו. במסגרת הפסטיבל יתקיים מפגש "מים וציפורים" במאגר כפר ברוך שפותח שעריו לכבוד האורחות המעופפות וכן לכבודנו, המטיילים. מדריכי צפרות יקדמו את המטיילים ולרשותם יועמדו אוטובוסים שיסיעו אותם לסיורי צפרות מודרכים ולעמדות תצפית שימוקמו מסביב למאגר. משכימי הקום מוזמנים להגיע בשעות הבוקר המוקדמות של שישבת ולהצטרף להדגמות טיבוע ציפורים בהנחיית מטבע בכיר. לילדים שבחבורה יחולקו חוברת חידות ופעילויות והפותרים נכונה יזכו לחותמת של צפר מוסמך.

בנוסף יתקיימו פעילויות בנושא ציפורים, הרצאות טבע וצפרות, הקרנת סרטונים, סדנאות יצירה, איפור פנים, עמדת צילום ויוגש כיבוד ותה חם. את האירוע מפיקים מדי שנה בשיתוף פעולה חברת "מקורות" ו"רשות ניקוז ונחלים קישון" במסגרת פרויקט "חורף של ציפורים".

מתי? 21-19 בדצמבר, 9:00-15:30, בהרשמה מראש
איפה? מושב כפר ברוך, עמק יזרעאל
לפרטים: 04-6520100

עוד באותו נושא

באנו חופש לבקש: יומן אירועי חנוכה השלם

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האגם בכפר ברוך/מערכת וואלה!, צילום מסך

3. החלום והחזון, ירושלים

רוצים לפגוש את הרצל, להקשיב לז'בוטינסקי או ללחוץ את ידה של גולדה? סורו למוזיאון המנציח את מורשתו של חוזה המדינה שם תפגשו את חבורת המנהיגים. המוזיאון מזמן מפגש מרתק עם דמותו של איש החלום והחזון ומייסד התנועה הציונית, באמצעות חוויה אורקולית המספרת בשפה עדכנית ומעשירה על הרצל האדם והמנהיג. המוזיאון עוצב ברוח צעירה ומודרנית והוא עושה שימוש באמצעים אורקוליים מרהיבים ששולבו בחללים המתארים את השינויים שהתרחשו בחייו ובדרכו של בנימין זאב הרצל. הסיור בין החללים מוביל אותנו מתקופת נעוריו, כאירופאי בורגני הנאמן למורשת האוסטרו-הונגרית ולתרבות הווינאית של המאה ה-19, ועד להיותו מדינאי מתוחכם שפעל להגשמת החזון להקמת מדינה יהודית.

הביקור במרכז כולל משחק בינגו ציוני ולכבוד חנוכה יתקיימו סיורים ומפגשים חווייתיים, תושק התערוכה "הרצל - חוזה אישי" של אמן הקומיקס עמוס אלנבוגן, יתקיים מפגש עם האמן יפים ריננברג, יוצר הפנטזיה הדוקומנטרית "מבוקש צעיר משכיל ומיואש" ויערכו טקסי הדלקת נרות.

מתי? חמישי, 18 בדצמבר, וראשון-שני, 21-22 בדצמבר, בהרשמה מראש
איפה? מרכז הרצל החדש, ירושלים
לפרטים: 02-6321515

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוזיאון הרצל/מערכת וואלה!, צילום מסך

4. שנה לאיינשטיין, תל אביב

שנה מאז נפרדנו מאריק איינשטיין ועדיין קשה הפרידה. את השנה למותו מציינת עיריית תל אביב במגוון אירועי מחווה תרבותיים ברחבי העיר בהן "זו אותה האהבה" - תערוכת כרזות בשדרות רוטשילד המציגות מילים לשירים שכתב וביצע איינשטיין לאורך השנים המלווים באיוריו של יזהר כהן (עד 31.12); "עוד יהיה" - 10 מופעים יומיים של מזרקת האש והמים של אגם בכיכר דיזנגוף שתפעל לצלילי שיריו (עד 24.12, 14:00-10:00, 21:00-16:00); "אדון שוקו" - מופע משיריו בביצוע להקת התפוזים שיתקיים בכיכר התרבות (20.12, 11:00) ומתוצרת הארץ - סיור בעקבות שיריו והרגעים המיוחדים, הפרטיים והלאומיים, שהפכו לפס הקול של חיינו (18.12, 19:00).

לפרטים: עיר עולם ותיירות תל אביב יפו - 03-5166188, .visit-tel-aviv.co.il הסיורים בהרשמה מראש

אדם בחדרו – אריק איינשטיין.
שלל שיריו וסיוריו. איינשטיין

5. אוהבים אמנות, עושים אמנות, תל אביב

אירועי האמנות החזותית חוזרים ומנגישים את מגוון מתחמי האמנות והיצירה לכולם. האירועים מתרחבים לכל העיר ומתחדשים בשני פרויקטים מרכזיים, הראשון "משכן אמן" - שישה מרכזי רזידנסי (אלפרד, ארטפורט, בית בנימיני, בצלאל, גבירול וסדנאות האמנים) שיארחו תערוכות חדשות, ביקורים בסטודיו, פעילויות ומפגשי אמנות מיוחדים.

בארטפורט (דרך בן צבי 55), למשל, נטליה זורבוב תזמין להצטרף אליה לסשן ציור כשברחבה הפתוחה תציב כנים, צבעים והפתעות לטובת הבאים, ובבית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית (רח' העמל 17), תוזמנו להציץ אל מאחורי הקלעים של הסטודיו הכולל הרצאות, הדגמות ומופע סאונד ייחודי (בשישי).

האירוע השני הוא "מנורת לילה" - פסטיבל אור שיתקיים במוצאי חנוכה ובמהלך חג המולד בשכונת נווה שאנן. ברחבי השכונה (ברחובות לוינסקי, נווה שאנן, הגדוד העברי, יסוד המעלה, אייגר והגר"א) יוצגו עשרות מיצבי אמנות ואור, הקרנות וידאו, מופעים, מוזיקה וקולינריה מקומית שמטרתם לחשוף את העושר הרב-תרבותי של תושבי השכונה.
מתי? חמישי-שבת, 25-27.12
לפרטים: עיריית תל אביב-יפו - 7240870/1-03

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully