וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופו על זה! פסטיבל חורף של ציפורים

9.12.2014 / 16:27

שמורת עין אפק בגליל המערבי, היא אחד המקומות הטובים בארץ לצפייה בציפורים שמסיימות את נדידת החורף שלהן. במסגרת פסטיבל "חורף של ציפורים", מחכות לכם החודש שלל פעילויות בנושא. אז למה שלא תעופו על זה?!

שני ילדים צועדים על גשר עץ. צילום: איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
שמורת טבע עין אפק/מערכת וואלה! NEWS, צילום: איל שפירא

מאות אלפי ציפורים חולפות בימים אלה מעל ישראל בדרכן לאפריקה, חלקן נשארות לחרוף את החורף אצלנו והציבור הישראלי מוזמן גם השנה לבוא ולחוות בצורה קצת אחרת את נדידת הציפורים. הפסטיבל שיתקיים בין התאריכים 4-24.12.14 יציע למטייל הישראלי שפע של אטרקציות בבואו לצפות בציפורים באתרים השונים.

פסטיבל "חורף של ציפורים" הוא יוזמה משותפת של המשרד לפיתוח הנגב והגליל באמצעות הרשות לפיתוח הגליל, משרד התיירות, החברה להגנת הטבע, קרן קיימת לישראל, רשות הטבע והגנים, רשויות ניקוז הנחלים קישון וכנרת ועמותות התיירות בגליל בגולן ובעמקים. במסגרת הפסטיבל יוצעו סיורים ופעילויות ייחודיות בגנים ובשמורות, מפגשים עם צלמי צפרות, תצפיות עם טלסקופ, טיבוע ציפורים, תערוכת צילומים מרהיבה, ועוד.

שמורת טבע עין אפק

אירוע פתיחת חורף של ציפורים: סיורים מודרכים, להקה אירית, הרצאה ופעילות בנושא הנדידה בשמורת עין אפק.
מוסיקה אירית - הרכב נגנים במופע מוסיקלי מהפולקלור האירי היוצר אווירה של קסם ורכות על רקע נוף המקום. חוויית טיבוע ציפורים - מפגש עם צפר השמורה, הלוכד (ומשחרר) מזה שנים את ציפורי השיר לצורכי מחקר בעזרת רשתות ערפל. השתתפות בחוויית טיבוע הציפורים ושחרורן לחופשי.

"קול קורא לנדוד, לנדוד" - האמת והאגדה מאחורי הפלא השמיני... מה באמת גורם לעופות לחצות ימים ויבשות, פעמיים בשנה, כל שנה מחייהם? הרצאה המלווה בתמונות ומתאימה לכל המשפחה. סיורים מודרכים בשמורה - היכרות עם תופעות טבע ועם עולם החי והצומח העשיר בשמורה. סרט אורקולי - סיפורה של טיפת מים המספרת את סיפור השמורה. הסרט מוקרן במבנה טחנת הקמח העתיקה. תערוכת צילומי ציפורים "להרגיש ציפור" - צפרי הבית של שמורת הטבע עין אפק, אשר במשך שנים לוכדים בעדשת המצלמה את העולם העשיר והמופלא של הצפרות, מציגים מגוון רחב של צילומי ציפורים מהשמורה.
היכן: שמורת טבע עין אפק 04-8779992, 04-8778226
מתי: שבת 6.12 בשעות 10:00–14:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.

שלדג בשמורת עין אפק. אלון מאיר, מערכת וואלה! NEWS
שלדג בשמורת עין אפק/מערכת וואלה! NEWS, אלון מאיר

סרטים וציפורים

סרט אורקולי - "סיפורה של טיפת מים" המספרת את סיפור השמורה. הסרט מוקרן במבנה טחנת הקמח העתיקה. תערוכת צילומי ציפורים "להרגיש ציפור" - צפרי הבית של שמורת טבע עין אפק, אשר במשך שנים לוכדים בעדשת המצלמה את העולם העשיר והמופלא של הצפרות מציגים מגוון רחב של צילומי ציפורים מהשמורה.
היכן: שמורת טבע עין אפק
מתי: בימים חמישי - רביעי 4.12 - 24.12 שעות פתיחת השמורה 8:00-16:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.

לינת הדיות הגדולה

סיור טבעתי בשמורת הטבע עין אפק ולאחריו נסיעה ברכב לקראת השקיעה לשמורת הטבע כרי נעמן, שבה חורשה המשמשת מקום לינה לאלפי דיות. הדיה היא עוף דורס השונה ממיני דורסים אחרים בהיותה מין חברתי הן בנדידה והן במעונות החורף. לקראת ערב הדיות החורפות מתרכזות באלפיהן במחזה מרהיב לקראת הלינה בקבוצה קבועה על עצים גבוהים בשמורה.
היכן: שמורת טבע עין אפק
מתי: שישי 12.12 , שישי 19.12, שני 22.12 בשעות 14:30–17:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.
בהרשמה מראש בטלפון 8779992–04, 04-8778226

"היכנסו תחת כנפינו"

בעקבות הטבעת הנודדת - חוויית טיבוע ציפורים - מפגש עם צפר השמורה, הלוכד מזה שנים את ציפורי השיר לצורכי מחקר בעזרת רשתות ערפל. השתתפות בחוויית טיבוע הציפורים ושחרורן לחופשי. הרצאה - "להסתכל לציפור בעיניים" - המרצה הינו צלם טבע אשר במשך שנים רבות לוכד בעדשת המצלמה את העולם העשיר והמופלא של הצפרות בעין אפק, בהרצאתו יספר על האופן בו ניתן לקרב ציפורים כמעט עד מרחק נגיעה. ההרצאה משולבת בקטעי וידאו, ומספרת על הנדידה וחיי הציפור ממבט של צלם טבע.

סיורים מודרכים בשמורה - היכרות עם תופעות טבע ועם עולם החי והצומח העשיר בשמורה. סרט אורקולי - סיפורה של טיפת מים המספרת את סיפור השמורה. הסרט מוקרן במבנה טחנת הקמח העתיקה. תערוכת צילומי ציפורים "להרגיש ציפור" - צפרי הבית של שמורת הטבע עין אפק, אשר במשך שנים לוכדים בעדשת המצלמה את העולם העשיר והמופלא של הצפרות, מציגים מגוון רחב של צילומי ציפורים מהשמורה.
היכן: שמורת טבע עין אפק 04-8779992, 04-8778226
מתי: שבת 13.12 בשעות 14:00-10:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.

שקנאים נדידה. דורון ניסים
שקנאים בנדידה/דורון ניסים

בעקבות הטבעת הנודדת

מגוון פעילויות לכל המשפחה. מופע מוזיקאלי "חלילים וציפורים" - מופע חלילים שמשלב קולות טבע, שירת ציפורים עם נגינה. מינים פולשים - ציפורים פולשות האם זה טוב? הרצאה של פקח, הכרות עם פעולותיה של רשות הטבע והגנים ומאבקה במינים פולשים ומתפרצים למען שמירת הטבע בישראל. כ-20 מינים של עופות בישראל הם מינים פולשים המאיימים בנוכחותם על מגוון המינים והטבע בארצנו.
חוויית טיבוע ציפורים - מפגש עם צפר השמורה, הלוכד מזה שנים את ציפורי השיר לצורכי מחקר בעזרת רשתות ערפל. השתתפות בחוויית טיבוע הציפורים ושחרורן לחופשי.
סיורים מודרכים בשמורה - היכרות עם תופעות טבע ועם עולם החי והצומח העשיר בשמורה.

סרט אורקולי - סיפורה של טיפת מים המספרת את סיפור השמורה. הסרט מוקרן במבנה טחנת הקמח העתיקה. תערוכת צילומי ציפורים "להרגיש ציפור" - צפרי הבית של שמורת הטבע עין אפק, אשר במשך שנים לוכדים בעדשת המצלמה את העולם העשיר והמופלא של הצפרות, מציגים מגוון רחב של צילומי ציפורים מהשמורה.
היכן: שמורת טבע עין אפק 04-8779992, 04-8778226
מתי: שבת 20.12. בשעות 10:00–14:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.

חגיגת צפרות לכבוד חנוכה

מגוון פעילויות לכל המשפחה. בעקבות הטבעת הנודדת - חוויית טיבוע ציפורים - מפגש עם צפר השמורה, הלוכד מזה שנים את ציפורי השיר לצורכי מחקר בעזרת רשתות ערפל. השתתפות בחוויית טיבוע הציפורים ושחרורן לחופשי. סיורים מודרכים בשמורה ותחנות הפעלה לילדים - היכרות עם תופעות טבע ועם עולם החי והצומח העשיר בשמורה. סרט אורקולי - סיפורה של טיפת מים המספרת את סיפור השמורה. הסרט מוקרן במבנה טחנת הקמח העתיקה.

תערוכת צילומי ציפורים "להרגיש ציפור" - צפרי הבית של שמורת הטבע עין אפק, אשר במשך שנים לוכדים בעדשת המצלמה את העולם העשיר והמופלא של הצפרות, מציגים מגוון רחב של צילומי ציפורים מהשמורה.
היכן: שמורת טבע עין אפק 04-8779992, 04-8778226
מתי: שלישי 23.12 בשעות 10:00–14:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.

שמורת טבע גמלא

מפגש מטיילים צלמי טבע - חורף של ציפורים. שלל חוויות מרתקות בחיק הטבע: סיפור דרמטי, נוף טרשי, מראות מרהיבים הנשקפים מהאתר, מפל מים ועופות דורסים מרשימים הנוסקים בשמיים. מפגש מרתק בין קהל המטיילים לבין צלמי טבע מרקעים שונים. במסגרת המפגש יוצגו צילומים טבע מיוחדים בעלי סיפור מרתק. כמו כן יסבירו הצלמים כיצד לצלם עופות דורסים, באיזו עונה והיכן ניתן לצלם בעלי כנף מיוחדים אלו. במסגרת המפגש תינתן הדרכה על אוכלוסיית העופות הדורסים בשמורת טבע גמלא על ידי פקחי השמורה בשעות 11:00 – 12:00.
מפגשי הצלמים יתקיימו בשעות 12:00 – 14:00
6.12 הצלם פבלו רודאף
13.12הצלם ליאור כסלו,
20.12 הצלם שי סנדרוביץ'
היכן: שמורת טבע גמלא
מתי: ימי שבת 6.12 , 13.12 , 20.12
ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.

שמורת טבע החולה

סיורי שקיעה בשמורה הראשונה. לרגל פסטיבל חורף של ציפורים, סיור שקיעה מרהיב בשעות הדמדומים בשמורה הריקה מאדם והמלאה בפעילות שוקקת של בעלי חיים לקראת לינת הלילה.
היכן: שמורת טבע החולה
מתי: ימי שישי 5.12, 12.12, 19.12
הרשמה מראש ובתשלום בטלפון 3639*
מחיר: מבוגר 45 ¤, ילד 30 ¤ ,מבוגר מנוי 25 ¤ , ילד מנוי 20 ¤. שעות הפעילות: 15:30 - 16:45

"ציפורים וחיות אחרות בשמורת החולה"

שמורת הטבע הראשונה שהוכרזה בארץ, סביב שרידי ביצת החולה שיובשה עם קום המדינה ומארחת כל שנה מאות אלפי ציפורים ועופות מים העוצרים בשמורה בעונת הנדידה. בשמורה אפשר לבקר בטיול רגלי בשביל נוח גם לעגלות תינוק, לצפות בציפורים, בצבי ביצה וג'מוסים. לא לוותר על הביקור במרכז המבקרים עופוריה - האטרקציה העיקרית לילדים במקום - סרט תלת-ממד שלוקח אותם למעוף עם להקת ציפורים נודדות. לרגל פסטיבל חורף של ציפורים יתקיימו סיורים מודרכים עם מגדירי ציפורים לילדים ואף עמדת טלסקופ במגדל לתצפית בעופות השוהים באגם ובכלל בשמורה.
היכן: שמורת טבע החולה
מתי: ימי שבת 6.12 , 13.12 , 20.12 בשעות 11:00, 13:00, 15:00. ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully