וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקומות מדהימים בעולם שלא תאמינו שקיימים

12.12.2014 / 8:39

מערות זוהרות עם תולעים זרחניות, חור כחול בים שהפך לאתר צלילה מרהיב, מעיין חם שנובע בצבעי הקשת, מכתש אש שבוער כבר 40 שנה ועוד כמה מן המקומות המדהימים שלא תאמינו שיש בפלנטה שלנו

החור הכחול בליז חופשה. Creative Commons
אחד מאתרי הצלילה היפים בעולם. החור הכחול, בליז/Creative Commons

מערת השיש, חצי האי קרים

המערה המדהימה הזו, שנוצרה בסלע גיר ושיש, נמצאת לחופו הצפוני של הים השחור בחצי-האי קרים, ונחשבת לאחת המערות היפות בעולם. היא התגלתה ב-1987 ונמצאת ברום של 920 מטרים מעל פני הים.

סיורים שיוצאים למערה, מראים למטייל צבעים, צורות ומראות בלתי נשכחים, כאילו הוא מטייל בתוך אגדה.

מערת השיש חצי האי קרים. javier, Creative Commons
צורות ומראות בלתי נשכחים. מערת השיש בחצי האי קרים/Creative Commons, javier

השער לגיהנום, טורקמניסטן

במרכז מדבר קארה קום, שבכפר דרווזה (Derweze) בטורקמניסטן, נמצא הגיהנום. או לפחות ה"שער לגיהנום", כפי שמוכנה בור בקוטר70 מטרים, שבו בוערת אש החל מ-1971.

משלחת של מחפשי נפט רוסיים, שקדחה באזור ב-1971, יצרה מכתש שממנו נבע גז טבעי שרבוי באזור סביב הכפר. כדי להעלים את הגז, החליטה המשלחת להצית אותו, ומה שהיה אמור לדלוק במשך כמה ימים עד סיום יציאת הגז, דולק מאז יותר מ-40 שנה והפך בפי התושבים המקומיים לאטרקציה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שער לגיהנום כפר דרווזה טורקמניסטן. Jakub Onderka, ויקיפדיה, אתר רשמי
בוער מ-1971. השער לגיהנום בכפר דרווזה, טורקמניסטן/אתר רשמי, Jakub Onderka, ויקיפדיה

מערות התולעים הזרחניות, ניו זילנד

הפלא שמתרחש במערות התולעים הזרחניות (Waitomo Glowworm Caves) בנוי זילנד, הוא יוצא דופן בייחודו. מדובר בתולעים קטנות בגודל זבוב, שאנדמיות למדינה זו

כשנכנסים ומתהלכים במערה, שנתגלתה לראשונה על-ידי מאורי בשם צ'יף טאנה טינוראו, רואים לפתע את התקרה זורחת כמו שמיים עם אלפי כוכבים.

צפו במערת התולעים הזרחניות

החור הכחול, בליז

בעומק 124 מטרים בתוך הים, כ-70 ק"מ מהעיר בליז שבמרכז אמריקה, נמצא חור ענק ומפחיד ברוחב 300 מטרים שהיה פעם מערה. עם השנים, עלה מפלס המים והחור הגדול כוסה במי ים, מה שיצר את אתר המורשת העולמי הזה של אונסק"ו, שנודע גם כאחד מאתרי הצלילות היפים בעולם.

החור הכחול בליז חופשה. Creative Commons
החור הכחול, בליז/Creative Commons

ההרים הצבעוניים של ז'אנגיה, סין

ה"דנסיה של ז'אנגיה", או ההרים הצבעוניים של העיר ז'אנגיה (Zhang-Ye) שבמחוז ג?אנ?סו? (Guansu) שבמערב סין, הם תופעה מרהיבה, שבה לאורך קילומטרים נראים פסים צבעוניים של אדום, כתום וצהוב לאורך ההרים.

דמיינו מעין הרים שעליהם שפכו חול צבעוני, כמו זה שבמתכשים שלנו, שמקורם בסלע אבן החול וסלעי קונגלומרט שנוצרו לפני כ-80 מיליון שנה. את התופעה ניתן לראות במגוון מקומות בסין, אולם האתר הטוב ביותר הוא בפארק הגיאולוגי של דנסיה (Danxiashan Geopark), המתפרסת על שטח של 290 קמ"ר בסין.

הרים צבעוניים של דנסיה בסין. Eric Pheterson, Creative Commons
ההרים צבעוניים של דנסיה בסין/Creative Commons, Eric Pheterson

מדבר המלח סאלאר, בוליביה

הוא כבר הפך אטרקציה די מוכרת לתרמילאים ישראלים ומהעולם, ובכל זאת - מדבר המלח סאלאר דה אויוני (Salar De Uyuni) שבדרום-מערב בוליביה הוא אחד ממופעי הטבע היפים שיש.

מדובר במדבר המלח הגדול בעולם (יותר מ-10,000 קמ"ר) והוא חלק מהרי האנדים ושוכן ברום של כ-3,650 מ' מעל פני הים. בלב המדבר נמצא אי, שעליו גדלים קקטוסים, כמו גם בית מלון מלבני מלח עבור תיירים.

מדבר המלח סאלאר דה אויוני בוליביה. Phil Whitehouse, Creative Commons
קילומטרים של מלח. סאלאר דה אויוני, בוליביה/Creative Commons, Phil Whitehouse

מעיין הפריזמה הגדול, ויומינג

המעיין החם הגדול ביותר של ילוסטון, העונה לשם "מעיין הפריזמה הגדול" (Grand Prismatic Spring), הוא אחד המעיינות היפים בארה"ב, בטח בפארק ילוסטון שבו הוא נמצא.

זהו המעיין החם הגדול בארה"ב, שקוטרו כ-125 מטרים, ונתגלה על-ידי גיאולוגים ב-1871 שגם נתנו לו את שמו עקב הצבעים שבו, שתאמו את צבעי הקשת שכאילו יוצאים מתוך פריזמה אופטית: אדום, כתום, צהוב, ירוק לבן וכחול.

מעיין חם ויומינג. Michael Wifall, Creative Commons
"מעיין הפריזמה הגדול" בויומינג/Creative Commons, Michael Wifall

חוף האהבה, מקסיקו

כ-30 ק"מ מעיירת החוף בפוארטו ויארטה (Puerto Vallarta), השוכנת לחוף האוקיינוס הפסיפי שבמקסיקו, נמצא אתר שהוא בעצם חוף ים מרהיב, העונה לשם "חוף האהבה" (Playa De Amor), אך מוכר יותר כ"חוף הסמוי" ("Hidden Beach).

אל החוף שנמצא באיי המארייטה (Marieta Islands), שנוצרו על-ידי פעילות געשית לפני מיליוני שנים ניתן להגיע רק דרך שחייה במנהרה צרה. בתחילת המאה ה-20 שימש החוף כאתר ניוסיים צבאי של הממשלה המקסיקנית, אך עם הזמן הפך לפארק שלאומי ואתר מורשת של אונסק"ו עקב הדגה והציפורים המיוחדים שבו.

צפו בחוף המקסיקני היפהפה

ואיזה אתרים מרהיבים אתם מכירים בעולם? שתפו בטוקבקים!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully