וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהמדבר החו?ם ועד י-ם הירוקה: אטרקציות חינם לסופ"ש

4.12.2014 / 7:47

טיול לשלולית החורף ברחובות בסימן הצלתה, סיור בריאה הירוקה של ירושלים, להתרשם מהסתיו הירושלמי בגן הבוטני, חגיגת טעמים וניחוחות של שמני הזית בצפון הנגב ואירועי חקלאות מדברית בהר הנגב - חמישייה בחינם לסופ"ש

הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים. עומר מירון
6,000 מיני צמחים שהגיעו מרחבי העולם. הגן הבוטני בירושלים/עומר מירון

1. שלולית החורף, רחובות

בריכת החורף של רחובות היא שמורת טבע, ולמרות זאת חלק ממנה כוסה לאחרונה בעפר ונשתל עליה פרדס. החברה להגנת הטבע מזמינה להצטרף לאירוע למען שימור הבריכה תוך שליחת מסר למקבלי ההחלטות בעיר שהתושבים מבקשים לשמר אותה. אורך המסלול כ-4.5 ק"מ והוא מתאים למשפחות, אך בגלל תוואי השטח אינו מתאים לעגלות.

מתי? שבת, 6.12, 10:00 - 13:00
איפה? מפגש ליד בית העלמין של רחובות
לפרטים: החברה להגנת הטבע - 03-6388688

שלולית חורף רחובות. החברה להגנת הטבע
באים לעזור לשמור על הטבע ובעה"ח? שלולית החורף ברחובות/החברה להגנת הטבע

2. בוטני בחמשושלים, ירושלים

הגן הבוטני הוא פנינת טבע בלב ירושלים שבו תוכלו לראות כ-6,000 מיני צמחים שהגיעו מרחבי העולם, בהם נדירים שנמצאים בסכנת הכחדה.

במסגרת אירועי "חמשושלים" יפתחו את הגן לסיורים ללא תשלום ובסיבוב אחד תוכלו לטייל בין אירופה לצפון אמריקה, שם יפתיעו אתכם צבעי השלכת המרהיבים, בחלקת אפריקה הפראית תלמדו על הסתגלות הצמחים הייחודיים לחורף ובחלקה הים התיכונית תגלו את הפלא של הסתיו הישראלי. בנוסף אפשר לטייל עם רכבת הפרחים, לשחק במבוך הסוואנה, להכיר את הצמחים המסתתרים, לפתור חידות ולהשתתף בסדנאות יצירה בהשראת עולם הטבע.

מתי? שישי, 5, 12, 19, 26 בדצמבר.
איפה? הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם, ירושלים.
לפרטים: 02-6794012, או באתר האינטרנט

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
בוטניטאדה סוכות הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים. יהודית מרקוס,
משהו שיפריח את הנשמה. הגן הבוטני בירושלים/יהודית מרקוס

3. מהעיר אל היער, ירושלים

יער ירושלים הוא הריאה הירוקה והמשאב הסביבתי החשוב ביותר עבור תושבי הבירה. בשנים האחרונות עובר היער שדרוג והתחדשות במטרה להופכו לפארק טבע מטרופוליני עם אטרקציות לבילוי ונופש פעיל. במסגרת התחדשותו נערכת סדרת סיורים ופעילויות ביער במטרה לחשוף אותו ולשתף את הבאים בחוויית העבודות בשטח. בשישי (5.12, 09:00) תתקיים פעילות ייצוב עצי החורש, פינוי גזם והכנת ספסלים מבולי עץ סביב מרכז ציפורי וכן פעילות בשביל הגתות. בשישי הבא (12.12) יוצאים להליכה של כ-5 ק"מ מההר אל העמק במסלול שיעבור בשביל הארז התחתון, יעצור במרכז ציפורי וימשיך מעל ואדי התימנים, נחל רבידה ונחל שורק.

מתי? שישי, 5.12 התכנסות לפעילות בהר הרצל. 12.12 התכנסות להליכה בגן אוסטרליה
איפה? בכניסה ליער ירושלים (מכיוון שכונת יפה נוף).
לפרטים: 050-5581275, או באתר האינטרנט

עצים ביער ירושלים. ShutterStock
הריאה הירוקה של תושבי הבירה. יער ירושלים/ShutterStock

4. דווקא עכשיו, צפון הנגב

במסגרת הקמפיין "דווקא עכשיו חורף חם בנגב", שמטרתו לעודד את התיירות בנגב, תתקיים חגיגת טעמים וניחוחות של שמני הזית מאזור הנגב. בשטח יוצבו דוכנים של שוק איכרים, השף פרנק אזולאי יציג מופע קולינארי במהלכו ידגים את השימוש והשילוב של השמן ולאורך היום יצאו סיורים מודרכים בבית הבד. ברקע ינעימו צליליו הסוחפים של זיו יחזקאלי שיזמר נעימות לשבת וינגן על כלים מקוריים שאסף ברחבי העולם.

מתי? שישי, 5 בדצמבר, 10:00-14:00
איפה? ביתן הבד, מושב יושיביה
לפרטים: 08-9942687, או באתר האינטרנט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכל אודות המסיק בצפון הנגב. זיתים/מערכת וואלה!, צילום מסך

5. חקלאות עתיקה, הר הנגב

ראשיתה של חקלאות הנגב בימי אבות אבותינו, הציבה אדמת הטרשים אתגרים לא פשוטים בפני חקלאי אזור הר הנגב. הם, עקשנים שכמותם, צלחו לה והאזור הצחיח מתגאה היום בנקודות ירוקות של כרמים, מטעי זיתים, שדות תבלינים ואפילו פרדסים. לכבודם, ובכלל, יתקיים במרחב סופשבוע של חקלאות עתיקה - מסע אחורה בזמן בעקבות טכניקות עבודה וגידול מלפני 1,500 שנה.

במסגרת החשיפה החקלאית יתקיימו מגוון טיולים ואירועים ללא תשלום, בהם טיול בהדרכת החוקר אלי אשכנזי שיוביל לחוות הבור הביזנטית (5.12, 10:00); סיור בגינה הניסיונית ובמפעל פארן המתמחה בקוסמטיקה טבעית מצמחים מקומיים (5.12, 10:30); הרצאה, מצגת ותצפית טלסקופים אל גרמי שמים במסורות החקלאיות הקדומות (5.12, 21:00); סיורים בחוות כרמי הר הנגב בעקבות חקלאות נבטית ומודרנית (6-5.12, 10:00- 16:00) והרצאה ומצגת על צמחי מרפא במסורת הבדואית (6.12, 11:00).

מתי? שישי-שבת, 5-6 בדצמבר, 10:00 - 16:00
לפרטים: עמותת תיירות הר הנגב - 050-6679907

מכתש רמון. דורון ניסים
שלל אירועים מדבריים. מכתש רמון/דורון ניסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully