וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב הוכרזה "עיר יצירתית" על-ידי אונסק"ו

1.12.2014 / 13:07

עשור לאחר שהכריזה עליה כ"עיר הלבנה", מנפקת היום אונסק"ו תואר נוסף לעיר העברית הראשונה: "creative city" (עיר יצירתית) בתחום המדיה והתרבות הדיגיטלית. ראש העיר: "העולם מכיר בחשיבות תל אביב"

חוף הים בתל אביב. כפיר בולוטין,
תל אביב זכתה בתואר בתחום המדיה והתרבות הדיגיטלית. תייר דיגיטלי בחוף הים/כפיר בולוטין

כבוד לעיר העברית הראשונה: עשור לאחר ההכרזה של אונסק"ו על תל אביב-יפו כ"עיר הלבנה", מגיעה הכרה נוספת מהארגון הבינלאומי: הבוקר (ב') התבשרה עיריית תל אביב-יפו על קבלתה ל"רשת הערים היצירתיות" "creative city" של אונסק"ו בתחום המדיה והתרבות הדיגיטלית (Media Arts).

אונסק"ו - ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם - יזם את הקמתה של "רשת ערים יצירתיות" במטרה ליצור שיתופי פעולה בינלאומיים בין ערים, כאמצעי לקידום התעשייה היצירתית המקומיות ולרתימת היזמות והיצירתיות לחיזוק הכלכלה המקומית ולפיתוח החברתי.

ערב הצטרפותה של תל אביב-יפו לרשת היו חברות בה 41 ערים, בשבע קטגוריות: ספרות, קולנוע, מוסיקה, אומנות ומלאכות עממיות, עיצוב, גסטרונומיה ואמנויות המדיה, בהן בואנוס איירס (עיצוב), בייג'ין (עיצוב), ברלין (עיצוב), דבלין (ספרות), מונטריאול (עיצוב), מלבורן (ספרות), סידני (קולנוע), סוויליה (מוסיקה).

תל אביב-יפו התקבלה כחברה לרשת הערים בתחום ה-Media Arts, ביחד עם עוד 27 ערים בעולם בתחומי יצירה שונים. ערים בתחום זה מתאפיינות בקיומן של תעשיות יצירתיות ובעשייה תרבותית, המונעות באמצעות טכנולוגיה דיגיטלית; בהטמעה מוצלחת של אמנויות המדיה לטובת שיפור החיים האורבניים; בהנגשה של תוצרי התרבות באמצעות הטכנולוגיה דיגיטלית; בקיומן של צורות אמנות אלקטרוניות ושילובן בחיי החברה האזרחית ובהתבססותם של חללי סטודיו ופרויקטים בתחום אמנויות המדיה.

הפעילות האינטנסיבית של העיר בתחום יזמות הייטק בשנים האחרונות ובעיקר הפריחה הגדולה בתחום אומניות המדיה - הן שזיכו את תל אביב-יפו בחברות ברשת.

חוף הים בתל אביב. כפיר בולוטין,
אנשים יצירתיים בחוף ימה של תל אביב/כפיר בולוטין

חולדאי: "העולם מכיר בתרומת העיר להווה ולעתיד"

בין הערים הנוספות שזכו לכבוד ניתן למנות את בילבאו בספרד, הנובר בגרמניה, סופיה בבולגריה, פראג בצ'כיה, הלסינקי בפינלנד, דקאר בסנגל ואחרות, ובסך הכל - 28 ערים בעולם בקטגוריות שונות. לרשימה המלאה של אונסק"ו לחצו כאן.

קבלתה של תל אביב-יפו כחברה ברשת הערים היצירתיות נועדה לעודד את המשך הפעילות והיזמות בתחום המדיה והתרבות הדיגיטליים, בשיתוף מגוון רחב של קהילות הפועלות בעיר: האקדמיה, המגזר העסקי, התעשייה, מוסדות התרבות, ועוד.

לצד הפעילות המקומית, עיקר חשיבותה של הרשת הוא ביצירת שיתופי פעולה בינלאומיים בין הערים החברות בה - המבוססים על למידה משותפת וחילופי ידע, שיאפשרו לרתום את היצירתיות לכלכלה המקומית ולפיתוח חברתי. כך, על מנת לשמור על התואר, תציג העיר מדי שנה בפני הארגון יוזמות ושיתופי פעולה אשר התרחשו במהלך השנה עם גורמים בתוך העיר ובחו"ל.

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, אמר: "לפני עשר שנים הכריז אונסק"ו על 'העיר הלבנה' של תל אביב-יפו בתור מרכז מורשת תרבות עולמי. בכך הכיר העולם בחשיבותה של אדריכלות העבר של העיר. הצטרפותה של העיר לרשת הערים היצירתיות של אונסק"ו, מבטאת את הכרתו של העולם בתרומתה של העיר להווה ולעתיד - הכרה בהיותה מרכז תוסס של יצירה תרבותית וטכנולוגיה פורצת דרך, בית לתעשיות יצירתיות ומקוריות ומוקד של סצינת החדשנות הדיגיטלית רבת המעוף והיוזמה".

  • עוד באותו נושא:
  • אונסק"ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully