וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיולי פריחה, סיור והופעות: 5 אירועי חינם לסופ"ש

20.11.2014 / 8:16

סיור בעיר בעיר הקודש לקראת שבת, פריחת החלמוניות בעמק שילה, טיול בוטני בני הנדיב, הופעות ותערוכות ביריד המזרח בנמל ת"א וחגיגות סוף המסיק בבדליית אל כרמל - חמיישית אירועים ללא תשלום לסוף שבוע רגוע

פסטיבל ימי ענף הזית זיתים מסיק בית בד. עירית עשת-מור,
בית בד עתיק במסגרת "פסטיבל ימי ענף הזית"/עירית עשת-מור

1. טבע וצבע, רמת הנדיב

גני הנדיב הם לוקיישן יפה לטיול קליל בכל עונות השנה. שבילי הגן מתאימים לזאטוטים בעגלה, לילדים שאוהבים להתרוצץ ובעיקר לסקרנים שרוצים ללמוד פרק בבוטניקה ובהיסטוריה של הברון רוטשילד. הכניסה לגנים, המשקיפים אל הים ומורדות הכרמל, הם ללא תשלום אך אם תרצו להכיר קצת יותר לעומק תוכלו להצטרף לסיור מודרך (בתשלום) בעקבות פריחות הסתיו והחורף. בשם הח"ח יתקיים בגן קונצרט של רביעיית סקסופוני סופרנו, אלטו, טנור ובריטון שינגנו מוזיקת בלוז, רגטיים ולטינו (ב-11:00).

עוד בשטח: מרכז מבקרים ירוק, גן שעשועים בצל עצי החורש ובית קפה מול הנוף.

מתי? 21.11 (ובכל שישי שלישי בחודש), מ-09:00.
איפה? גני רמת הנדיב (בין בנימינה-זכרון יעקב).
לפרטים: 04-6298111, או באתר האינטרנט.

קונצרט רמת הנדיב. שגיב משה, מערכת וואלה! NEWS
פריחה לצד מוזיקה. קונצרט ברמת הנדיב/מערכת וואלה! NEWS, שגיב משה

2. שישי LIVE, נמל תל אביב

המתחם ההיסטורי של יריד המזרח, הממוקם בסמוך שפך הירקון, הפך לאזור בילוי ותיירות שמחזיר את תהילתו היריד בימי טרום הקמת המדינה. במתחם הוקמו גינות שעשועים, אמפיתיאטרון, מסעדות, בתי קפה וחנויות. השבוע ישיקו במתם את שישי LIVE - מופעי מוזיקה של ההרכב "גרובית", ריקודים ופעילות אינסטגרם. גם המסעדות מצטרפות לשמחה ויציעו תפריטים מיוחדים.

בנוסף, באולם הפדרציה שמתחם תפתח הערב (20.11) התערוכה הבינלאומית Salon d'Automne בה יוצגו כ-500 עבודות של אמנים צרפתים וישראליים שייצרו דיאלוג אמנותי חוצה תרבויות. בפתיחה תופיע מקהלת בית הלוחם ירושלים ויוצגו עבודות של האמן טולצינסקי - ציורי גוף בנושא פריז והמונומנטים המיוחדים שלה. נעילת התערוכה ב - 23.11
מתי? שישי LIVE - 21, 28 בנובמבר, 5 בדצמבר, 13:00-15:00.

איפה? יריד המזרח, צפון נמל תל אביב.
לפרטים: אתר האינטרנט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המתחם ההיסטורי של יריד המזרח. נמל ת"א/מערכת וואלה!, צילום מסך

3. יין, גבינות וחלמוניות, חבל בנימין

בלב עמק שילה, בגובה של 800 מטר, התגלה לראשונה מרבד צהוב מרשים ביופיו. המרבד המפתיע הוא מופע פריחה של חלמוניות קטנטנות וצהובות שהתגלו על ידי אנשי בית ספר שדה עפרה באזור גב ההר, אזור שבו הן לא פרחו מעולם.

החלמוניות נפוצות בטורקיה ודי נדירות בארץ, כל שכן בעמק שילה שם היא פורחת בסמוך לממצא נדיר נוסף - מזבח יהודי מתקופת המקרא. פריחת החלמוניות היא קצרת מועד ובמסגרת "שישי צבעוני" יערכו סיורים מודרכים שיובילו לאזור נחל שילה ולאתר הפריחה, למזבח ולעמוד הנחל. הסיורים יסתיימו ביקב גבעות ב טעימות עיין ביקב ובגבינות של מחלבת בעקבי הצאן (בתשלום). ואם אתם בעניין של טיול עצמאי דווקא, סורו ליקב שם תקבלו מפה ודפי הדרכה.
מתי? 21 ו-28 בנובמבר, 9:30.

איפה? מפגש ויציאה מיקב גבעות בגבעת הראל.
לפרטים: תיירות בנימין - 1-800-345-454.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזמן הצהוב. חלמוניות בעמק שילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

4. קבלת שבת בירושלים

פעמוני הכנסיות מצלצלים, קול המואזין נישא באוויר והיהודים ממהרים לסיים את ההכנות לשבת. עוד רגע השבת תרד על ירושלים ואז יצא לדרכו סיור בסמטאות העיר העתיקה שילווה בקול המואזין, בקול תפילה בכנסייה ברובע הארמני ובעקבות תהלוכת המתפללים בדרך ווייה דולורוזה, המובילה למיסות יום השישי בכנסיית הקבר.

עם קרני שמש אחרונות, הנושקות לעיר הזהב, הסיור ימשיך למתחם הכותל, לראות ולחוות מקרוב את שבת המלכה יורדת על העולם.

מתי? 21 בנובמבר, 14:30
לפרטים:02-5314627. בהרשמה מראש (הרשמה בשעות 8:00-14:00),

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קדושה ירושלמית בשישי. כנסיית הדורמיציון, ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

5. פסטיבל הזית במג'אר

הכפר מג'אר (מרר) מזמין את הציבור לסיורים מודרכים, מי ברגל מי ברכב. סיור רגלי בגלעין הישן של הכפר, ויכלול תצפיות מרהיבות על נופי הגליל התחתון, רמהת הגולן והכנרת, ביקור בבתי התפילה של שלושת העדות, הכרות עם עץ השיזף הקדום וביקור במפעל לייצור נחושת.

סיור רכוב יתקיים בין מטעי הזיתים הזית במג'אר, שם נכיר את הזנים השונים: הסורי, הנבאלי ומונזלינו. סיור נוסף, יתקיים בבתי הבד ויכלול, תערוכת מוצרי זית, סיום הסיור במתחם "נחלה בטבע" בצומת צלמון לכיוון טבריה, שם יחוו המבקרים חווית טעמים דרוזים, מסיק זיתים ותהליך כבישת הזית, לילדים הפעלת אומנות, ציורי פנים וציור.

מתי? שבת, 22.11, סיורים רכובים יצאו בשעה 11:00, 13:30.
פרטי והרשמה: טליע דגש - 0523427560, עלי סרחאן - 0504204337. נקודת יציאה לסיורים: בתחנת המידע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully