וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמשוש ללא תשלום: 5 אטרקציות לסופ"ש בחינם

13.11.2014 / 8:11

סיור בשכונת פלורנטין, תערוכת צילומי יער ירושלים, הפנינג ספורט בתל אביב, סיור חלמוניות ביער להבים וסופ"ש ב"בוסתן תם". קבלו חמישה אירועים בחינם לסופ"ש והשבוע שאחריו

הקמת גן הירק בבוסתן תם על ידי הטייסת של תם פרקש, אוקטובר 2012. בוסתן תם,
סופ"ש חווייתי בטבע. גן הירק של "בוסתן תם" מוקם על ידי הטייסת של תם פרקש באוקטובר 2012/בוסתן תם

1. עושים שכונה, תל אביב

למה אין קיר לבן אחד בכל שכונת פלורנטין? איפה מונצח רצח רבין? מה הקשר בין מטחנת בשר למנורת קריאה? כל התשובות בסיור היכרות בשכונה. אמנם הסיור, שהוא פרויקט ניסוי של מנהלת התיירות בעיריית תל-אביב, מיועד לתושבי השכונה, אבל אם תבקשו יפה, יצרפו אתכם.

במהלך הסיור מסופרים סיפוריה המרתקים של עברה המפואר של השכונה, וגם על פסיפס הדמויות והאנשים שמתגוררים בה כיום, ואיך שינתה את אופיה לאורך השנים האחרונות. על הדרך פוגשים את תושביה הוותיקים לצד המתנחלים הטריים, מגלים את הגרפיטי המקשטים אותה, מבקרים בגינה החברתית ומציצים לחנויות בניחוח של פעם, למסעדות, לבתי הקפה ולברים הרבים הפזורים ברחובותיה.

מתי? 14 בנובמבר, 10:00
איפה? שכונת פלורנטין, תל אביב
פרטים: visit-tlv.co.il, 03 -5166188

גרפיטי ציור קיר בדרום תל-אביב. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
עבר מפואר והווה מגניב. גרפיטי בשכונת פלורנטין, תל אביב/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

2. על טבע ואמנות, ירושלים

בתחנה לחקר הצפרות, הסמוכה למשכן הכנסת, מוצגת תערוכתו החדשה של הצלם-אמן יעקב ישראל, שתיעד במצלמתו את יופיו וייחודו של יער ירושלים, מאתרי הטבע החשובים והמאוימים בעיר. ישראל מציג את היער כאחד "ממותגי הסביבה" הבולטים בראשיתה של העיר, וטביעת עינו ומצלמת השדה המיוחדת שלו מעניקים לצילומים עומק וקסם מהפנטים של הטרשים, השיחים הקוצניים, המדרגות החקלאיות והעצים הזקנים לצד אלה המתחדשים לאחר השריפות והשלג. את התערוכה אצר עמיר בלבן, צפר, רכז תחום הטבע העירוני בירושלים וצלם מוכשר בפני עצמו.

מתי? עד בוא האביב.
לפרטים: החברה להגנת הטבע, 03-6388688, teva.org.il

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
עצים ביער ירושלים. ShutterStock
מאתרי הטבע החשובים והמאוימים בעיר. יער ירושלים/ShutterStock

3. מרוץ "רצים בצבע", תל אביב

עוד מרוץ בתל אביב, הפעם צבעוני וחווייתי שיתקיים לטובת נפגעי טראומה מטרור ומלחמה. מרוץ "רצים בצבע" ייצא לדרכו בסימן מבצע "צוק איתן" במטרה להציג את הריצה כחיבור בין גוף לנפש ואת הצבע כנראות לפציעה הנפשית וכסמל לבחירה בחיים. המרוץ הוא יוזמה של עמותת נט"ל וחברת נירלט, ובמהלכו יצבעו את חולצות הרצים באבקות צבע ססגוניות שיוסיפו שמחה ואקשן למרוץ.

הריצה בתשלום, והכנסותיה קודש לתמיכה בנפגעים וסיוע לילדי הדרום, אך קיים גם חלק חינמי - ליווי הרצים לאורך המסלול והפנינג ספורט שיתקיים בסיומו. בפארק יתקיימו מופעי אקרובטיקה ולוליינות, יוצבו משחקים, מתנפחים ויצירה בצבע וייערכו אימונים עם המאמנים נדב ואור-לי בר מ"לרדת בגדול".

מתי? 14 בנובמבר, מ-07:00.
איפה? פארק גני יהושע, תל אביב.
לפרטים: 0732-363-328, natal.sportweb.co.il.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במהלך המרוץ ייצבעו חולצות הרצים באבקות צבע שיוסיפו שמחה ואקשן למרוץ. רצים בצבע/מערכת וואלה!, צילום מסך

4. צהוב עולה, יער להבים

אם תמהרו, תספיקו לתפוס את אחרונות החלמוניות הקטנטנות שמציצות מבעד לאדמת הלס הצחיחה וצובעות את הקרקע בשטיח צהוב חלמון. הצהבהבות פורחות בשולי יער להב, ורגע לפני שהן נפרדות עד השנה הבאה, עורכים הש"שינים (מתנדבי שנת השירות של קק"ל) חגיגה סביב פריחתן. המפגש כולל סיור במהלכו יסופר מעגל החיים של החלמונית, מי מבעלי החיים מסייע להן להתרבות ואלו עוד פרחים גדלים בסמוך. הסיור יכלול גם היכרות עם האזור והפעלות משפחתיות.

מתי: 14 בנובמבר, 14:00-12:00, 15 בנובמבר, 14:00-10:00.
איפה? יער להבים, בנגב הצפוני.
הגעה: מצומת להבים, בכביש 40, פונים לכביש 31 וממשיכים עוד כקילומטר מהכניסה המזרחית לישוב להבים.
לפרטים: קו ליער 1-800-350-550.

פרח חלמונית גדולה. ד"ר רחלי עינב,
מי שמספיק זוכה, מי שמאחר בוכה. החלמוניות עומדות כרגע בפריחתן/ד"ר רחלי עינב

5. בוסתן תם, כרם מהר"ל

בין יקב אמפורה לבית הבד של מקורה ממוקם "בוסתן תם", מרכז לימוד פעיל לשימור הטבע והסביבה, הטמעת חשיבות החקלאות האורגנית והכרת הדו-קיום בין הטבע לאדם. הבוסתן הוקם לזכרו של הטייס תם פרקש, שנהרג במלחמת לבנון השנייה, והרעיון להקמתו כמקום צומח מסמל את המשכיות דרכו של תם שבנופלו ציווה לנו את המשכיות החיים.
בבוסתן, הממוקם בתוך לוע הר געש, יתקיים סופ"ש חווייתי במסגרתו סיור מודרך בשטח, התנסות במסיק זיתים משפחתי, יצירה בטבע ושימוש בחומרים אורגניים, מנוחה על המחצלות ונשנוש משהו בדוכנים שיוצבו בשטח.

מתי? 14-15 בנובמבר, 10:00-16:00.
איפה? חוות מקורה, בכניסה לכרם מהר"ל.
לפרטים: bustanthom.co.il.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully