וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוותר על סקס עבור עוד ימי חופש? כנראה שכן

11.11.2014 / 9:03

ממצאי מחקר שערכה חברת התיירות המקוונת Expedia בקרב 7,855 בוגרים ב-24 מדינות, מלמד אילו אזרחים זוכים לחופשה השנתית הרבה ביותר, וגם מה הם היו עושים כדי לקבל יום חופש נוסף (לוותר על טלוויזיה, פייסבוק ואפילו סקס). ומה איתנו?

חוף נודיסטים נודיזם תיירת חוף ים. ShutterStock
באירופה יש מי שיוותר על מין, רק כדי לשכב עוד קצת על החוף/ShutterStock

כיצד אתם מנצלים את ימי החופש שלכם מהעבודה ועל מה הייתם מוכנים לוותר למשך שבוע, כדי לקבל עוד יממה אחת של חופש? ובכן, תלוי באיזו מדינה אתם גרים. ממצאי מחקר חדש שערכה חברת התיירות המקוונת Expedia בקרב 7,855 בוגרים ב-24 מדינות, מלמדים כי לא בכדי אירופה היא היבשת המתויירת בעולם.

תושבי מדינות האיחוד האירופי ניצלו בשנה האחרונה בממוצע 28 ימי חופש - המכסה המירבית שמאפשר החוק במדינתם. תושביהן של מספר מדינות כמו דנמרק, צרפת, ספרד וגרמניה אף הגדילו ולקחו לעצמם 30 ימי חופש, שאותם הקדישו לנסיעות וטיולים במדינתם ומחוצה לה. הבריטים לעומתם, היו צנועים יותר וניצלו רק 25 ימי חופשה מתוך 26 המותרים בחוק, כך גם האיטלקים שגילו מסירות לעבודתם וניצלו רק 21 ימים מתוך 28 שעמדו לרשותם.

בעוד המעסיקים האירופים הקצו לעובדיהם יותר משני ימי חופש בחודש, עמיתיהם בארה"ב הפגינו מדיניות שמרנית יותר ואפשרו רק כ-15 ימי חופש בשנה. כמוהם נהגו גם במקסיקו, קנדה והונג קונג. בישראל, לשם השוואה, שיעור הניצול של ימי חופשה זהה לזה שבארה"ב, כלומר 15 ימים מדי שנה, אלא שבניגוד לאמריקנים, הישראלים מנצלים את מלוא המכסה וזאת עוד לפני שדיברנו על חופשות החגים.

לפי המחקר, על האמריקנים ללמוד מתושבי איחוד האמירויות, למשל, כיצד לנצל את מלוא המכסה השנתית של ימי החופש. האחרונים, כך מסתבר, ניצלו לא פחות מ-30 ימים של חופשה - המספר הגבוה ביותר מבין המדינות שהשתתפו במחקר. תושבי הונג קונג וסינגפור הוכיחו גם הם דאגה לאיכות חייהם כאשר ניצלו 14 ימים מתוך 14 (הונג קונג) ומספר זהה מתוך 16 (סינגפור).

אחריהם ברשימה הופיעו אוסטרליה, ניו זילנד והודו שניצלו 15 ימים מתוך מכסה זהה של 20 ימי חופשה בשנה. תושבי יפן ודרום קוריאה הם ככל הנראה השכירים האהובים ביותר על מעסיקיהם עם ניצול מינימלי של כמחצית בלבד ממכסת ימי החופש. יפן עם 10 ימים מתוך 20 ודרום קוריאה עם 7 ימי חופשה מתוך 15.

משפחה מטיילת חופשה חמשוש חינם. ShutterStock
האירופים יודעים לחיות נכון ומנצלים את כל החופש שלהם/ShutterStock

בדרום קוריאה מנצלים רק 7 ימי חופשה

המחקר של Expedia, שנועד כדי ללמוד על הרגלי הנופש של תושבי העולם, מצא גם שרק 30% מהנשאלים בכל המדינות אוגרים את ימי החופש שלהם לצורך מימוש חופשה שנתית בעונת הקיץ. לעומתם 53% דווקא מעדיפים לפזר את החופשה על פני מספר סופי שבוע במהלך השנה כולה, שכן אלה, לטענתם, שווים יותר מהעלאה בשכר.

המעניין הוא, שכאשר נשאלו המשתתפים במחקר "על מה הייתם מוכנים לוותר למשך שבוע כדי לקבל עוד יממה אחת של חופש?" השיבו 54% מהם כי יוותרו על ג'אנק פוד ואלכוהול (48%), גלישה בפייסבוק (42%), צפייה בטלוויזיה (37%) ואפילו סקס (24%). כמעט כל מה שאנו עושים במהלך החופש עצמו.

ועל מה תסכימו אתם לוותר תמורת עוד ימי חופש? טקבקו לנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully