וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תפספסו את עיר הפסיפס: פסטיבל אמנים בציפורי

8.10.2014 / 9:17

על העיר ציפורי נכתב שהיתה "פאר הגליל כולו". בסוכות ייפתחו שעריה של העיר לעשרות אמנים ובעלי מלאכה ברוח התקופה הרומית, עם סדנאות יצירה, מפגש עם שחקנים וסיורים מודרכים בעיר הפסיפסים. העיר ציפורי קמה שוב לתחייה

גן לאומי ציפורי. רשות הטבע והגנים,
פאר הגליל כולו. גן לאומי ציפורי/רשות הטבע והגנים

ציפורי, עיר המשנה, "פאר הגליל כולו", פותחת את שעריה ואת שווקיה בסוכות לעשרות אמנים ובעלי מלאכה ברוח התקופה הרומית. בציפורי נחשפו ממצאים מרתקים, שאין שני להם בישראל, ביניהם פסיפסים מרהיבים ומפעל מים מתוחכם מאין כמוהו. חג הסוכות הוא הזדמנות נהדרת לבקר באתר הגלילי הקדום.


חג ללא ארנק: עשרות אירועים ופעילויות חינם לסוכות


בואו להלך איתנו ברחובות העיר ולחוות מפגש עם שחקנים, להאזין למופע מוסיקאלי, לצאת לסיורים מודרכים, להשתתף באופן פעיל בשני בתי מדרש, לחוות סדנאות חפירה ויצירה ודוכני מזון (בתשלום).
היכן: גן לאומי ציפורי
מתי: בימים שבת וראשון 11.10 - 12.10 בשעות 10:00-15:00.
ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.
במסגרת שיתוף פעולה עם המשרד לשירותי דת, באתר תעמוד סוכה לרשות המבקרים במהלך ימות החג.

גן לאומי ציפורי. רשות הטבע והגנים,
אמן סיתות באבן. גן לאומי ציפורי/רשות הטבע והגנים

בראש הר

ציפורי העתיקה הייתה בתקופה הרומית העיר המרכזית בגליל. ההיסטוריון בן התקופה, יוסף בן מתתיהו כינה, אותה "פאר הגליל כולו". בציפורי התגורר תקופה מסוימת רבי יהודה הנשיא, שאף העביר אליה את הסנהדרין מבית שערים וכאן ערך המשנה (220 לספירה). חכמי ציפורי גם היו שותפים ליצירת התלמוד הירושלמי, שנחתם במאה הרביעית לספירה.
לעומת זאת, נמצא כי העיר חרבה בשנת 363 ברעידת אדמה קשה.

ציפורי נבנתה בראש הר. במקום הגבוה ביותר באתר מתנשא מבנה מבוצר, שנבנה מחדש במאה ה-18 על ידי ד'אהר אל-עמר, השליט הבדווי של הגליל, על יסודות של מבצר צלבני ומבנה מבוצר רומי. העיר נחפרה ונחשפו בה ממצאים מרתקים.

האתרים המרכזיים בציפורי הם התיאטרון הרומי, המשקיף על נופי בקעת בית נטופה והרי הגליל העליון. יציעיו כוללים כ- 4,500 מושבים. ברובע המגורים מתקופת המשנה והתלמוד נחשפה וילה שנבנתה בראשית המאה השלישית ובה רצפות פסיפס מפוארות המתארות תיאורים מחיי דיוניסוס, אל היין במיתולוגיה היוונית. בפסיפס זה מתוארת דמות אישה, שזכתה לכינוי "המונה ליזה" של הגליל.

בעיר התחתית נחשף מערך שתי וערב של רחובות מרוצפים וגם בניין חג הנילוס - מבנה גדול מהמאה החמישית לספה"נ ובו רצפת פסיפס מפוארת המתארת את חגיגות עליית מפלס מי הנילוס. בתחום הגן הלאומי, כקילומטר וחצי ממזרח לציפורי, נחשף מפעל מים תת-קרקעי ענק, שנבנה במאה הראשונה לספה"נ ופעל עד המאה השביעית. מפעל המים כולל מאגר באורך כ- 250 מטרים ובנפח של כ- 5,000 מ"ק.

איך מגיעים: גישה מכביש צומת המוביל - נצרת (כביש מס' 79), בין סימני ק"מ 22-23.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully