וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החופשה בפריז בסכנה? אייר פראנס משביתה טיסות

15.9.2014 / 9:22

טייסי חברת התעופה הצרפתית ישביתו חלק מטיסות החברה בשבוע הקרוב, במחאה על תנאי שכר נמוכים יותר לטייסים החדשים שייגוייסו. השביתה תשפיע גם על הישראלים, כששתיים מתוך שלוש הטיסות היומיות לתל אביב יבוטלו

מטוס בואטינג 747 אייר פראנס. ShutterStock
הטייסים מתלוננים9 על תנאי השכר. אייר פראנס/ShutterStock

לידיעת הנוסעים: טייסי חברת התעופה הצרפתית אייר פראנס יחלו הבוקר (ב') שביתה בת שבוע ימים. הקפאת הטיסות מתקיימת במחאה על החלטת ההנהלה להעניק תנאי שכר נמוכים יותר לטייסים החדשים, שיגויסו לשורותיה של החברה-בת, טראנסאווייה, שמתוכננת לעבור מיתוג מחדש כחברת לואו-קוסט אירופית.

לפי שעה, הודיעה אייר פראנס כי תהיה מסוגלת להבטיח הפעלתן של כמעט מחצית מהטיסות הסדירות המתוכננות לשבוע שבין 22-15 בספטמבר, אולם השיבושים עלולים לגרוע מדי יום סכום של עד 15 מיליון אירו מהכנסותיה. החברה צרפתית כבר קראה לנוסעיה לדחות את טיסתם במידת האפשר או לקבל החזר כספי ללא קנסות במידה וטיסתם לא תצא אל הפועל.

נוסעי אייר פראנס בקו פריז-תל אביב ירגישו היום (ב') אף הם את השיבושים, כששתיים מתוך שלוש הטיסות היומיות של החברה יבוטלו בשבוע הקרוב. מדובר על טיסת הצהריים וטיסת הערב של החברה, שנוסעיהן כבר הועברו לטיסות חלופיות. מחר צפויים ביטולים נוספים. בנציגות הישראלית של החברה ממליצים לנוסעים להתעדכן באתר האינטרנט של החברה בשל העומסים הכבדים על מוקד השירות הטלפוני.

חופשה משפחתית מגדל אייפל פריז. ShutterStock
החופשה בפריז עלולה להיות בסכנה/ShutterStock

המתחרות מנצלות את השביתה כדי להגדיל את מספר המושבים

באייר פראנס מקווים לחדש את המגעים מול איגוד הטייסים בשבוע הקרוב, אך נראה שהשביתה הגדולה ביותר מאז שנת 1998 לא הולכת להסתיים ללא מאבק איתנים. "מדובר בנקודה עקרונית, אנחנו בכלל לא מדברים על הטבות בשכר", נמסר מהאיגוד על דרישתם.

בשבוע האחרון הצהירה אייר פראנס על תוכנית אסטרטגית חדשה, שבמסגרתה תהפוך טראנסאווייה מחברת תעופה אזורית לחברת לואו-קוסט אירופית שתתחרה באיזי-ג'ט, ריינאייר וג'רמן-ווינגס של לופטהנזה. לפי התוכנית, טראנסאווייה תמותג מחדש ויוקצו לה כמאה מטוסים שיפעלו מנמלי תעופה בצרפת, גרמניה ופורטוגל.

בינתיים, מנצלות מתחרותיה של אייר פראנס את השביתה כדי להגדיל את מספר המושבים למדינה וממנה. איזי-ג'ט לבדה הודיעה על הוספה של אלף מושבים בטיסות מפריס, טולוז וניס ליעדים באירופה.

מנציגות אייר פראנס בישראל נמסר: "בעקבות שביתת טייסי אייר פרנס שהחלה היום ,יום שני ה-15 לספטמבר 2014, יחולו שינויים וביטולים בלתי צפויים. מחלקת ההזמנות וצוות העובדים של החברה פועלים במרץ על מנת לסייע לכל הנוסעים בטיסות שיבוטלו. אייר פראנס מתנצלת על אי הנעימות שנוצרת מהמצב הקיים ועושה כל שביכולתה על מנת למזער את אי הנוחות שהדבר עלול לגרום ללקוחותיה. מומלץ לנוסעים להתעדכן באופן תדיר באתר האינטרנט של החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully