וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 42% מהישראלים לא יחזרו לנפוש בדרום

7.9.2014 / 13:06

מבצע "צוק איתן" הסתיים לא מכבר, אבל נותן אותותיו גם בקרב המטיילים. סקר שנעשה קובע, שכמעט חצי מהישראלים לא יחזרו כל כך מהר לטייל בדרום. התיירנים, מצידם, מנסים לפתות בקופונים ומצפים לפיצוי ממשרד התיירות והאוצר

גשר, גן לאומי פארק הבשור (אשכול). רשות הטבע והגנים
אתרי התיירות בדרום מנסים לשקם עצמם. פארק הבשור בצפון הנגב/רשות הטבע והגנים

מבצע 'צוק איתן' הסתיים אמנם, אך השפעותיו ממשיכות להכות בתעשיית התיירות. סקר שערך מכון PORI בהנהלת איציק רוזנבלום עבור Monitour, מצא ש-42% מהישראלים לא ממהרים לשוב ולנפוש באתרי התיירות והלינה באזור הדרום בתקופה הקרובה.

לפי הסקר, שנערך פנים מול פנים בקרב אלף ישראלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית, 16% מהנשאלים השיבו בוודאות כי בכוונם לנפוש ביישובי הדרום בתקופה הקרובה ו-25% השיבו כי ישקלו לעשות כן. 17% הנותרים השיבו כי לא תכננו לנפוש בדרום.


עוד על התיירות ב"צוק איתן":
משנת שיא - למשבר עמוק: מצב התיירות בישראל
יולי השחור: כמה באמת הפסידה התיירות בגלל "צוק איתן"
גם ב'צוק איתן': הישראלים לא הפסיקו לבקר בטורקיה


מוקדי התיירות הגדולים באזור הדרום, בראשם אשדוד ואשקלון, חוו התרסקות מוחלטת בתקופת 'צוק איתן' והתיירות אליהם פסקה לחלוטין. כמו כל הארגונים בתעשיית התיירות, גם הם ציפו לקיץ עמוס במטיילים ותיירים, אלא שכעת עליהם לשקם עצמם ולמצוא מקורות פרנסה חדשים.

רם נבון, הבעלים של מתחמי הצימרים והאורחנים "כפר נבון" שבצפון הנגב, התייחס לתוצאות הסקר ואמר שהוא מבין את תחושת אי הביטחון של הציבור שחושש להגיע ליישובי הדרום, אך מנגד מגלה אמפטיה ורוצה לשקם את התיירות. "המלחמה העניקה הזדמנות מצוינת למנף את התיירות לדרום, בתנאי שתוכרז הפסקת אש קבועה ויציבה. גם התיירים מחו"ל כבר הביעו התעניינות לגבי חזרה, אך הם מחכים לדעת שלא נשקפת סכנה לחייהם".

חוות אל היען חבל הבשור יענים. אלזה שורקין,
התיירנים מנסים למכור קופונים לציבור - רק שיבואו. חוות יענים "אל היען" בחבל הבשור/אלזה שורקין

התיירנים בדרום מחכים לפיצוי

אחת היוזמות שעלתה במהלך המלחמה, היא הקמת אתר האינטרנט daromlove.co.il שהעלתה עמותת תיירות שקמה-בשור, במטרה למכור באופן מיידי לציבור שוברי לינה, מסעדות ואטרקציות עתידיים למימוש במלונות ואתרי התיירות בדרום עד סוף השנה הנוכחית.

גם במשרד התיירות מודעים לבעיה התדמיתית שנוצרה בדרום אחרי 50 ימי לחימה והימלטותם של אלפי תושבים מבתיהם עקב איום המנהרות. בכוונת המשרד לצאת בשבועות הקרובים בקמפיין הסברה חדש, שישיב את האטרקטיביות בעייני המטיילים.

בינתיים, מצפים העוסקים בתיירות בדרום למציאת פתרון למחלוקת בין משרדי התיירות לאוצר, באופן שיבטיח תשלום פיצויים עבור נזקי 'צוק איתן'. ככל הנראה, מרבית התיירנים בדרום יזכו לפיצוי כלשהו, אלא שהמאבק מתרכז בדרישת משרד התיירות לפצות את התיירנים בכל הארץ.

לפי הסקר שערך מכון PORI, תוכנית לפיצוי כלל ארצית זוכה לתמיכתם של 48% מהנשאלים. עמדת משרד האוצר לפצות תיירנים רק בגבול 40 ק"מ מהרצועה זוכה לתמיכה של 35% ו-10% השיבו כי אין לפצות כלל את העוסקים בתעשיית התיירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully