וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ג'יפה - ג'אפה: כל הסיבות להגיע לנמל יפו

31.7.2014 / 8:20

בשנים האחרונות עבר נמל יפו מתיחת פנים עמוקה כדי להופכו לאתר תיירות פופולרי, לא פחות מאחיו הצפוני. ההאנגרים שופצו ומאכלסים שוק אוכל, תערוכות, סדנאות ותיאטראות. הצעה ליום כיף שרובו ללא תשלום

נמל יפו. חיים יפים ברבלט,
מקום שבו מבלים הדייגים וגם התיירים. נמל יפו/חיים יפים ברבלט

נמל יפו, מהנמלים העתיקים בעולם, היה בעברו שער הכניסה הראשי לפלשתינה ולארץ ישראל, שדרכו נכנסו אנשים וסחורות ודרכו ייצוא את תפוזי Jaffa המהוללים.

ב-1936, בתקופת המרד הערבי, הנמל נסגר בפני יהודים ובאין ברירה הקימו את נמל תל אביב, ואילו הנמל היפואי שימש רק לעגינת סירות הדייגים. בשנים האחרונות עבר הנמל מתיחת פנים עמוקה כדי להופכו לאתר תיירות פופולארי, לא פחות מאחיו הצפוני. ברציפים עוגנות סירות הדייגים הרעועות לצד יאכטות מפוארות, האנגרים הענקיים שופצו והם מאכלסים שוק אוכל, מסעדות, גלריות, סדנאות אמנים ותיאטראות.


עוד טיולים בארץ בוואלה! תיירות:
חלום ליל קיץ: 10 אטרקציות מגניבות לאור ירח
רטוב שם בחוץ: פארקי המים הטובים בישראל
עמק המעיינות: עולם המים, רק 80 דקות מת"א


התוכניות להמשך פיתוח הנמל לא נעצרות כאן, והתכנון הקרוב הוא להקמת בתי מלון קטנים במבנים הקיימים בהם גם בבית המכס הבריטי שעל הרציף.

לכבוד הקיץ שנמצא בשיאו, ובעיקר לאור מבול הבומים שסובבים אותנו בשבועות האחרונים, יתקיימו על המזח אירועי 'בואו נרקוד נשכח' בתקווה לשחרר אותנו קצת מהלחץ ומהמתח, ואם תהיינה אזעקות (לא עלינו) תוכלו להימלט למרחבים המוגנים שבמקום. במסגרת ההפנינג הקיצי יתקיימו בכל שישי, החל מ-10:00 ועד השקיעה, מופעים וירידים במסגרת "שישי LIVE". על רקע הים וסירות הדייגים ינעימו הרכבים מוזיקאליים וביריד האמנים, בסגנון עדות נחלת בנימין, תוכלו למצוא בגדים, תכשיטים, אקססוריז, כלי קרמיקה ומשחקים. לטובת הילדים שבחבורה יופעלו מתחמי יצירה, מתנפחים וכן הפעלות ומופעי בועות סבון.

שישי לייב בנמל יפו. אורן קלוגר,
בכל שישי מ-10:00 ועד השקיעה: מופעים וירידים. שישי LIVE בנמל יפו/אורן קלוגר

השחפים והמחסנים על המזח

בין המופעים והירידים של שישי, וכן בשאר ימות השבוע, הנמל מזמין לטייל על הרציפים, לסייר בין המחסנים, להתמקם במסעדות ובבתי הקפה מול הים, להזמין אייס קפה, כוס יין או בירה צוננת ולהתענג על יופיו של הנמל העתיק ועל הדייגים והשחפים שעל המזח.

מחסן 1
המחסן הענק, ששימש בעברו לאחסון סחורות בימי המנדט וכבית אריזה של תפוזי ג'אפה, הפך לשוק מקורה. מדובר בשוק קולינארי עם דוכני תבלינים, חומוסייה וסנדוויצ'יה שמציעה את הכריכים הטעימים של ז'ילבר דלי בר. כמו כן, נקניקיות עסיסיות של השרקוטרי אלן טלמור, לחמים ומאפים של מאפיית מרגוזה וטפאס-בר "רוקח ים" של השף איל לביא, שמגיש פיש אנד צ'יפס בשקית נייר, סאגאנקי - מיקס פירות ים ובואיבז - מרק הדגים המהולל שלו.

חובבי השופינג והאפייה ימצאו את מבוקשם בדוכנים הצבעוניים של Jo!e. על המדפים כלים, אביזרים וגאדג'טים מקסימים שמעוצבים בקריצה משעשעת שמוסיפה הרבה הומור וצבע למטבח.

גם "החצר הנשית" מתארחת במחסן. מדובר בחנות חברתית, שמאפשרת לנשות יפו לשקם את חייהן ולהחזירן למעגל העבודה והחברה. במסגרת הפעילות פתחו את חנות הבגדים שמציעה אקססוריז, נעלים ובגדי מעצבים שנמכרים במחירים זולים מאוד.
החנות פתוחה כל השבוע. טלפון: 03-5257308.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חנות חברתית שמאפשרת לנשות יפו לשקם את חייהן. החצר הנשית/מערכת וואלה!, צילום מסך

ה-מקום לספוג בו אמנות

מחסן 2
החלל הענק הפך למתחם אומנות שחולק לגלריות, חללי תצוגה וסדנאות אמנים. בין אורחי המחסן תפגשו את:

ג'נקשן - סטודיו מרתק לעיצוב שאמניו לקחו פריטי פסולת וזבל ועיצבו מהם רהיטים, כלים ואובייקטים מלאי הומור. כך למשל ייצרו שולחן ממזוודת ענתיקה, ספה מחבית, שולחנות מצמיגים וקערה מערימת מטקות.

בית הבראה לצעצועים - כאן נפגשנו עם ילדותנו ונתקפנו בפרץ של התרגשות, נוסטלגיה וגעגועים לימי התום. מדובר בסוג של מוזיאון, המציג אוסף של צעצועים ישנים שעברו שיקום וריפוי תחת ידיו של בני ירוחם, הבעלים, שבהרבה אהבה וסבלנות החזיר להם את יופיים. הפריטים אינם למכירה אך מי שמתגעגע לצעצועי הפח, לבובות הגומי, לאופני שלושת הגלגלים ולבובות הבובולינות - מוזמן להגיע עם ילדיו ולהראות להם את משחקי הילדות טרום עידן המחשב (פתוח בשישבת).

בית למחול - מתחם אמנות של עמותת הכוריאוגרפים, המארח מופעי מחול, מוזיקה, תאטרון, קולנוע ואמנות פלסטית, שמטרתו לסייע ליוצרים להציג ולחשוף את אמנותם בחלל וכן באולם המופעים שהוכשר במקום.

חלל הסורגים - במתחם שבמחסן הענק מוצגות תערוכות מתחלפות, כשהחודש נפתחה שם התערוכה "למה - כשתשאל תבין". התערוכה, ביוזמתה ובתמיכתה של חברת טבע, היא אינטראקטיבית-חווייתית, שעונה על שאלות הלמה שמסקרנות ומאפיינות ילדים (הכניסה בתשלום. לפרטים: *6226).

סאגס - מהמחסן יוצאים טיולי סגוויי מודרכים דרומה לכיוון פארק המדרון ועד לחוף עלייה ומרכז פרס לשלום, צפונה לאורך הטייל ועד לנמל תל אביב או מזרחה לכיוון נווה צדק ושדרות רוטשילד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עושים מזבל רהיטים יפהפיים. ג'נקשן ביפו/מערכת וואלה!, צילום מסך

נא לגעת

מרכז "נא לגעת" הוא מהפרויקטים המרגשים בנמל המאכלס תיאטרון שכל שחקניו עיוורים וחירשים הלוקים בתסמונת אשר. החבורה מעלה את ההצגות "לונה פארק", "לא על הלחם לבדו" - מסע מלא עוצמה ורגש אל מחוזות החושך והדממה, ואת הצגת הילדים "נסיך תרנגול". במתחם בית קפה שמלצריו הם חירשים ומסעדה ששרויה בחשכה מוחלטת, שמלצריה הם עיוורים. המסעדה היא חוויה שכמותה בטוח לא חוויתם מעולם, שכן המנות מוגשות בחושך ואת האוכל שיוגש לכם לא תוכלו לראות. טלפון: 03-6330808.

מה אוכלים
הבריזה, הים והדגים הנשלפים מרשתות הדייגים בטוח יעשו אתכם רעבים. על המזח תמצאו מבחר קולינארי החל מכריכים, חומוס ופלאפל בשוק, עבור לקפה, כריכים סלטים ומאפים ב"קפה לאביט", דגים שרק עלו מהים אצל הדייגים "אהרון את יעקב", עוד דגים, בשרים, פירות ים וערכת סלטים בלתי נגמרת אצל "הזקן והים", טאפסים ואוכל בסגנון יווני ב"קלימרה" ואוכל ים תיכוני אנין ב"מסעדת רוקח ים" של השף איל לביא.

אם אתם בעניין של מקום עם מוזיקה, הופעות, נשנושים, בירות, אלכוהול ואווירה מדליקה תמצאו אותם ב"קונטיינר", ואם מתחשק לכם סתם ללקק גלידה טובה סורו ללג'נדה - הגלידרייה האיטלקית בקצה מחסן 1.

פרטים נוספים והצעות לאטרקציות באתר נמל יפו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיאטרון שכל שחקניו עיוורים וחירשים. מתחם "נא לגעת" בנמל יפו/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully