וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתארגנים על חופשה: טיול מאורגן לקורפו

בשיתוף אשת טורס

26.5.2014 / 10:08

אין כמו לראות את האי היווני הפופולרי בטיול מאורגן: להביט בצוקים המרהיבים שיוצאים מהים, לשוט בין מפרצי איזמרגד, לטייל בין סמטאות עם אדריכלות איטלקית, ובעיקר להבין מה רואים - להכיר את קורפו בגדול ולשלם מחיר קטן

האי קורפו ביוון. דורון סרי, אשת טורס,
נחשב לאי הכי יפה ביוון. קורפו/דורון סרי, אשת טורס

בחורף איי יוון, כמו הדובים, נכנסים לתרדמת עמוקה ועם בו האביב הם נעורים לחיי האקשן לכבוד מיליוני התיירים הבאים לפקוד אותם. כך גם קורפו, האי המסתמן כלהיט הכי חם לנפוש בו בחודשים הקרובים, לכבודו יושק בתחילת החודש קו טיסות ישיר שינחת באי.

עוד על האי היווני: קורפו, בשביל הרומנטיקה

קורפו נחשב לאי הכי יפה ביוון והוא מתהדר בהרים ירוקים שגולשים למפרצי טורקיז עוצרי נשימה, דרכי נוף שמתפתלות בין אלפי דונמים של כרמי זיתים, הר שנישא לגובה 1,000 מטר, חופים בתוליים, עיר עתיקה, כפרים ציוריים, ארמון פאר של נסיכה יפה, טברנות אותנטיות ואוכל משובח. חיי היומיום מתנהלים ב"סיגה, סיגה" (לאט לאט) ועם רדת החשיכה הם מתעוררים לחיי לילה תוססים.

את החופשה באי תוכלו לשרוף בבטן גב על שפת הבריכה, לרבוץ שעות על החופים היפים, לפתוח את הערב בטברנה התורנית, לשמוח ולרקוד באחת ממסיבות החוף ולסגור ת'לילה עם כוסית אוזו במתחם הברים שבקצה הנמל. מאידך אתם מוזמנים להכיר את האי לאורכו ולרחובו במסגרת אחד מהטיולים המאורגנים שמובילה חברת "אשת טורס".

הטיולים המאורגנים, שהיו מאוד פופולאריים בעשורים הקודמים ונדחקו לטובת המטיילים העצמאיים, עושים קאמבק ובשנתיים-שלוש האחרונות כובשים להם מקום של כבוד בסל התיירותי של המטיילים בחו"ל, והיום מסתמנת מגמה של לחזור ולטייל בקבוצה. הטיולים האלה, שבראשם עומד מדריך כריזמטי שאחראי על מסדר ההתייצבות על הבוקר, על הלו"ז היומי, על העשרת הקולטורה והקולינריה שלכם, ועל זה שלא תלכו לאיבוד, מסיר מכם אחריות דאגה לאן מטיילים ומה עושים היום. תשכחו מילד שצווח בטיול של גימלאים או זוג בטיול רומנטי שמנסה להתמזג בטיול משפחות. למשל, היום הטיולים המאורגנים הם הרבה יותר נינוחים, ממוקדים ופונים לקהל יעד מאוד הומוגני.

ואם פתחנו עם קורפו, הרי שגם אותו תוכלו לתור במסגרת טיול מאורגן ולהספיק לחרוש את כולו, וגם את אלה הסובבים אותו, בחבילת נופש של 4-3 ימים ועד לשבוע פלוס.
אז רגע לפני שאתם ממהרים לסגור על הנופש המאורגן, לארוז, לטוס ולנחות אחרי שעתיים וחצי באי הירוק-טורקיז, קבלו דגימה של חלק מההצעות המאורגנות.

האי קורפו ביוון. דורון סרי, אשת טורס,
הרים ירוקים שגולשים למפרצי טורקיז עוצרי נשימה. קורפו/דורון סרי, אשת טורס

יוצאים לדרך

מיד לאחר הנחיתה ובלי לבזבז זמן מיותר, מעמיסים את הפקלאות על האוטובוס ויוצאים לדרך.

קורפו העתיקה
היום הראשון נפתח בעיר העתיקה, עליה נאמר "יפה כמו ציור" ולא בכדי. סמטאות האבן, הרחובות הצרים, הגנים הנסתרים מהעין, הבתים הקטנים, שיחי הבוגנוויליה הסגלגלים, המקשטים אותה, המצודות היפות, החומה המקיפה אותה, הנופים המרהיבים הנשקפים ממנה, כל אלה נראים כמו ציור יפה במיוחד. ההשפעות האדריכליות של איטליה, השכנה מעבר לים, נכרות בכל פינה כך גם האווירה האירופאית והאוכל האיטלקי, זכר לימי השלטון הוונציאני באי.

העיר העתיקה הפכה למתחם תיירותי הומה המציע מכלול האהוב על תיירים - הרמוניה אדריכלית, מבצר ונציאני מהמאה ה-16, כנסיות קטנות לצד בית כנסת עתיק, זכר לקהילה היהודית המפוארת שחייה באי. שלל מסעדות ובתי קפה, גלריות של אמנים מקומיים, דוכנים, חנויות מזכרות ובוטיקים מעוצבים שמפתים לשופינג הגון.

מפרצים, מצוקים, נופים ודייגים
ביום השני הפנים מועדות צפונה כשבתוכנית הטיול לדגום את המפרצים, המצוקים, הנופים וכפרי דייגים בנקודה הצפוני של האי.

המסלול יעבור בפלאוקסטריצה - אזור המתהדר בשלושה מפרצי איזמרגד וסלעי גיר שמזדקרים מתוך המים ויוצרים לגונות מרהיבות ביופיין. כאן עולים על סירות ויוצאים לשיט בין סלעי הענק מלאי העוצמה כשהסירות מנווטות בין המפרצים, המצוקים והמערות הימיות. משם ממשיכים למנזר 'שמקנן' בראש אחד ממצוקי הגיר וצופה אל "ספינתו של אודיסאוס", שהמסורת המקומית מספרת עליה שהפכה לנציב אבן. הלאה במעלה הכביש המתפתל עד ל"בלה ויסטה" (נוף יפה) - נקודת התצפית הכי יפה בקורפו ממנה מבט מרחבי על נופים עוצרי נשימה. משם יורדים בדרך נופית שמנוקדת במיליוני עצי זית עבי גזע המובילה אל כפר הדייגים קאסיופי, הממוקם בין מפרצונים יפים. זה בדיוק המקום לאתנחתת צהריים, לארוחת דגים מול המפרץ וטבילה מרעננת במי הטורקיז הצלולים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
האי קורפו ביוון. דורון סרי, אשת טורס,
הרמוניה אדריכלית, מבצר ונציאני מהמאה ה-16, כנסיות קטנות. העיר העתיקה בקורפו/דורון סרי, אשת טורס

הגיע הזמן להיכנס למים

פאקסי, אנטי פקסי ופארגה
אחרי שתרתם את היבשה, הגיעה שעתו של הים. ביום השלישי יוצאים להפלגה קצרה דרומה לאיי פאקסי המכתרים את קורפו. בנמל קורפו עולים על אוניה ומפליגים לאורך הארכיפלג היוני עד לפאקסי שכולו, כמעט, מכוסה באלפי עצי זית וברוש ולחופיו סלעי גיר בתוכם מסתתרות מערות כחולות. השיט ממשיך לאנטי פקסי, אי קטן עם חופים לבנים ומי טורקיז צלולים המזמינים לשנרקול.

עגינה שלישית היא באי פארגה, עיירת חוף מקסימה הממוקמת בלב מפרץ ציורי שלשון יבשה ארוכה חודרת למרכזו. כאן תוכלו לקחת את הזמן ולהסתובב בין חנויות המזכרות, סירות הדייגים והטברנות. מפארגה עושים את הדרך חזרה וזו ההזדמנות להתענג על יופייה של העיר קורפו מתוך המים.

המנזרים של מטאורה
היום הרביעי מוקדש למטאורה - מהאתרים היפים והמרשימים ביותר ביוון. הדרך אל מטאורה אורכת כחמש שעות אך היא הכי מצדיקה את ההפלגה והנסיעה הארוכה עד אליה. מטאורה (ביוונית, תלוי באוויר) היא תופעת טבע עוצרת נשימה ובלתי נתפסת ביופייה, המתפארת במצוקים מחודדים שמזדקרים לגובה מאות מטרים. כבר 60 מיליון שנה שהמצוקים צומחים מתוך עמק ירוק ופורה ובראשם 'תלויים' עשרות מנזרים שנראים כמקננים בקצה השפיץ המחודד. כיום פועלים שם שישה מנזרים, חלקם פתוחים למבקרים והגישה אליהם היא במעלה מדרגות אבן שנחצבו בסלע. לאחר ההתרשמות מהארכיטקטורה הבלתי נתפסת, של המנזר שצמח מתוך המצוק, צפו בפנורמה המרהיבה של עמק תסליה ורכס הרי הפינדוס.

האי קורפו ביוון. דורון סרי, אשת טורס,
המנזרים באי מהווים חלק בלתי נפרד מהנוף העירוני של קורפו/דורון סרי, אשת טורס

על פסגת האולימפוס

זהו, כאן מסתיימת לה החבילה המאורגנת לחמישה ימים, אבל אם בחרתם בטיול של שמונה ימים - עומדות בפניכם עוד מגוון אפשרויות לטיול בהן: יום שיט לסלוניקי, שייט לכפר היפה מצובו ולעיר העתיקה והמיוחדת יואנינה, טיול למפלים האדירים של אדסה ולמעיינות ולנביעות החמות של לוטראקי.
יום נוסף מוקדש לחצי האי חלקידיקי המאופיין בלשונות יבשה שמתפרצות לתוך הים האגאי. באי מפרצים כחולים, עיירות צבעוניות ופארק מדעי לזכר הפילוסוף אריסטו יליד המקום. את הטיול מסיימים על פסגת האולימפוס, מקום משכנם של אלי יוון המיתולוגיים.

ארמונה של סיסי היפה
ואם נשאר לכם עוד קצת זמן קבלו טיפ לעוד מקום חובה, ארכליון - ארמון הקיץ היפה של סיסי הלוא היא אליזבט קיסרית אוסטריה. הארמון, הממוקם בעיירה גסטורי, נבנה ב-1890 ומתהדר באולמות פאר, אוצרות אמנותיים, גן פסלים יפהפה הנושק לים ומרפסת גדולה הצופה אל אלבניה אשר מעבר לים.

סיסי נודעה בחיבתה הגדולה לתרבות ולמיתולוגיה היוונית ובמיוחד לאכילס, הגיבור שעל שמו נקרא הארמון. בגן הציבה לראווה פסל של אכילס מחלץ את החץ שירה עליו פאריס נסיך טרויה. לאחר הרצחה של אליזבט נרכש הארמון על ידי וילהלם קיסר גרמניה שהוסיף לגן עוד פסל של אכילס, המוצג כחייל היוצא לקרב. לפני שנים הפך הארמון למוזיאון, המציג את תקופת מלחמת טרויה ואת תקופתם של סיסי ווילהלם.

כמה זה עולה לנו?
5 ימים - החל מ-555 אירו.
8 ימים - כולל צפון יוון - החל מ-888 אירו
המחירים כוללים טיסות, מלון בחצי פנסיון, מלווה ישראלי, כניסות לאתרים ועוד.

אהבתם את מה שקראתם? הכינו את הדרכון!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully