וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חווייה מדליקה לל"ג בעומר: 70 מוזיאונים ללא תשלום

13.5.2014 / 9:55

כ-70 מוזיאונים יפתחו את שעריהם ויציעו סיורים מודרכים, סדנאות ותצוגות מרשימות בשלל תחומים במסגרת יום המוזאונים בל"ג בעומר השנה. הנה טעימה מ-10 מהמיוחדים שבהם

מוזיאון לעיצוב בחולון. שי אפשטיין,
יש מה לעשות עם הקטנים והגדולים. מוזיאון העיצוב בחולון/שי אפשטיין

מוזיאון כבר מזמן אינו רק חלל תצוגה פאסיבי, שבו מוצבות או תלויות יצירות והמבקרים מסתפקים בלפסוע ביניהן. התחרות הקשה על תשומת ליבו של האורח ושפע האטרקציות והגירויים שסביבנו, הובילה את המוזיאונים בארץ להכרה שכדי להיות עדכניים ואטרקטיביים עליהם ליצור מהפך בתכנים שלהם ובאופן הצגתם.

איגוד המוזאונים הישראלי, בשיתוף עם איגוד המוזיאונים הבינלאומי (ICOM), מסייע בעידוד החשיפה לחוויית הפעילות במוזיאונים לכל הגילים ומכריז, אחת לשנה, על פתיחתם של עשרות מוזאונים ברחבי הארץ - ללא תשלום.

השנה יתקיים יום המוזאונים בל"ג בעומר, ה-19 במאי. כ-70 מוזיאונים יפתחו את שעריהם ויציעו סיורים מודרכים, סדנאות והפעלות, תצוגות מרשימות ותכנים מרתקים בשלל תחומים. הנה טעימה קטנה מעשרה מוזיאונים מיוחדים בארץ - כל אחד מביא ניחוח וחווייה מתרבויות, עמים או תכנים שונים.

המוזיאון הארכיאולוגי בקיבוץ עין דור

על המוזיאון: מוזיאון ובו מוצגים ארכיאולוגיים מרשימים שנתגלו בשדות הקיבוץ בעת הקמתו, בשנת 48', אשר פותחים צוהר לאורח חייו של האדם בעבר – כיצד חי, איך התמודד עם קשיים, מה היו כלי העבודה והנשק שלו. לצד אלה – סדנאות חווייתיות של התנסות במלאכות קדומות: פענוח כתב חידה קדום, טחינת חיטה באבני ריחיים קדומות והפקת שמן זית בבית בד עתיק – על פי עונות השנה, יצירה בחימר ועם חומרים מהטבע, סיורים מודרכים באזור ועוד.

מה מציעים ביום המוזיאונים? מסע חווייתי, מאתגר ומרתק ב"מבוך השלום", המאפשר התמודדות עם דעות קדומות, סטריאוטיפים, גזענות, אלימות בחברה ובבית הספר, חשיבות התקשורת הבין אישית, היכולת לקבל את השונה, איך נולד סכסוך ומהם הדרכים ליישוב סכסוכים, מה זה שלום ועוד...

פרטים:
שעות פעילות: 09:00-15:00
טל': 04-6770333
למידע נוסף: אתר אינטרנט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבוך השלום במוזיאון עין דור/מערכת וואלה!, צילום מסך

המוזיאון ליהדות איטליה ע"ש ש.א. נכון בירושלים

על המוזיאון: מסע בזמן לאיטליה היהודית של ימי הרנסנס והבארוק, עם חפצי אמנות מעוטרים, פריטי יודאיקה וטקסטיל ואולם מפואר מהמאה ה-19 שתקרתו מעוטרת ציורי קיר וכתובות בשפות שונות. במרכזו בית כנסת עתיק ומרהיב ביופיו, מראשית המאה ה-18, אשר הובא בשלמותו מקונליאנו ונטו, עיירה הסמוכה לוונציה. בבית הכנסת מתפללים גם כיום חברי הקהילה האיטלקית על פי מנהג "בני רומא" – אחד המנהגים העתיקים בעולם היהודי והקרוב ביותר למנהג ארץ ישראל של ימי בית שני.

מה מציעים ביום המוזיאונים: סיור בתערוכה "MADE IN ITALY: הרוח שבחומר", החושפת בפני המבקרים את השגשוג התרבותי והחומרי של יהודי איטליה החל מימי הרנסנס והבארוק. הסיור בתערוכה עוקב אחר הטכניקה והחומר ממנו עשויים הפריטים: מתכות מעוטרות, אריגים ובדים יקרים, עץ מגולף כתבי יד ודברי דפוס עתיקים. בין המוצגים נמצא ארון קודש מהעתיקים בעולם, שהובא מבית הכנסת הגדול של מנטובה (בצפון איטליה), המחזור המודפס העתיק בעולם ואצבע לספר תורה, שהיא מהעתיקות באירופה.

פרטים:
כתובת: רח' הילל 25, ירושלים
שעות פעילות: א', ג', ד' - 10:00-17:00, ה' - 12:00-21:00, ' - 10:00-13:00
טל': 02-6241610
מידע נוסף: באתר אינטרנט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המוזיאון ליהדות איטליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוזיאון העיצוב חולון

על המוזיאון: בתוך מבנה עוצמתי ומרשים, שעימב האדריכל הבינלאומי רון ארד, שוכן המוזיאון שנחשב לאחד המוזיאונים המובילים בעולם לעיצוב ולתרבות עכשווית. מטרת התערוכות והפעילויות שבו היא לסייע למבקרים לרכוש הבנה מעמיקה יותר על עיצוב ועל התפקיד שהוא משחק בחיינו uהוא משמש מקור השראה וביטוי למעצבים, סטודנטים, תעשיות יצירתיות, ועבור הקהל הרחב.

מה מציעים ביום המוזיאונים: סיור בתערוכת האביב, תערוכה מרתקת אשר עוסקת בנו: בילדים שהיינו ובילדים שיש לנו. בגלריה התחתונה תערוכת איורי ספרי ילדים שנותנת דרור לדמיון ומזכירה לנו כמה כיף לצלול לתוך ספר לא רק בגלל הסיפור, אלא גם בזכות האיורים המרהיבים של יוצרים מוכשרים.
בגלריה העליונה מגיע עולם הילדים החיצוני, המקום שאליו היינו בורחים: גני המשחקים. באמצעות סקירה היסטורית שהולכת 200 שנה אחורה אפשר לראות איך גני המשחקים העירוניים שינו את פניהם, שילבו הנאה, משחק וגם לימוד, עברו ממדשאות מוריקות לגני מתקנים עם אלמנטים אדריכליים מפותלים ועיצוב נוף.
ועוד קטנה: אתם חייבים לנסות את ה'חולונדון' - עמדות זהות שהוצבו במוזיאון העיצוב חולון ובלונדון מאפשרות לתקשר בציורים שעוברים הלוך ושוב בין חולון ללונדון בתוך שניות.

פרטים:
כתובת: פנחס אילון 8 חולון
שעות פעילות: א' - סגור, ב', ד' – 10:00-16:00, ג', ה', שבת - 10:00-18:00, ו' – 10:00-14:00
טל': 03-6520331
מידע נוסף: באתר האינטרנט

post fossil. מוזיאון העיצוב חולון,
תערוכה במוזיאון העיצוב חולון/מוזיאון העיצוב חולון

המוזיאון לתרבות הפלשתים ע"ש קורין ממן, אשדוד

על המוזיאון: באשדוד, אחת מ-5 ערי פלשת המוזכרות במקרא, שוכן המוזיאון היחיד מסוגו בעולם העוסק בתרבות הפלשתית. מוצגים בו ממצאים ארכיאולוגיים מחיי היומיום ומטקסי הפולחן הפלשתיים, המאירים את תמונת חייו ומציגים את הפן האנושי של המהגר הפלשתי. פכי בירה, כלי מטבח וכלי קטורת בעיטורים מיוחדים האופייניים לתרבותם החומרית העשירה, שרידים נדירים של מזבח ובסיסי עמודים שהיו חלק ממבנה מקדש ועוד.

מה מציעים ביום המוזיאונים: סיור בתערוכה בליווי "משפחת פלשת" - קומיקס משפחתי שהממצאים הארכיאולוגיים שזורים בו, לצד מיצגים טכנולוגים עכשוויים המאפשרים הדמיה של הפלת עמודי המקדש, כפי שעשה שמשון בשעתו. תערוכה נוספת הפתוחה לקהל ביום זה היא: 'בלי עין הרע ובמזל טוב', שאצרו יעל ויזל ושרה שחק מציגה מגוון רחב של פריטי יודאיקה וקמעות המחולקים לחמישה נושאים המרכיבים את מעגל החיים היהודי וקשורים בהתחלות חדשות. התערוכה הינה אקלקטית ומציגה קשת רחבה של תרבויות מכל הארץ, לאורך שנות התפתחותה. בתערוכה זו המבקר יוכל לזהות פריטים מבית סבא וסבתא המחזקים את הקשר הבין דורי.
המוזאון יפתח את שעריו ביום המוזאונים, 19.5.2014, ויציע שני סבבי הדרכה ללא עלות ובהרשמה מראש לבאי המוזאון בסימן חיבורים:
סבב א': 11:00-12:30, סבב ב: 17:00-18:30

פרטים:
כתובת: השייטים 16, אשדוד
שעות פעילות: א', ג'-ה' – 9:00-16:00, ב' – 9:00-20:00
שישי-שבת – 10:30-13:30
טל': 08-6224799
מידע נוסף: באתר אינטרנט

מוזיאון לתרבות הפלישתים. אבישי פינקלשטיין,
המוזיאון לתרבות הפלשתים/אבישי פינקלשטיין

מוזיאון אילנה גור לאמנות ביפו

על המוזיאון: מזה שנים אוספת ומציגה האמנית אילנה גור חפצי אמנות ייחודיים, בבניין עתיק מהמאה ה-18 הצופה אל רצועת החוף ביפו. ראשיתו כגלריה לעבודותיה של גור ובהמשך הפך למוזיאון שלם לכל סוגי האמנות, מעבודותיהם של אמנים בינלאומיים ומקומיים לצד אלה של יוצרים צעירים: ציורים, פסלים, צילומים, חפצי נוי עתיקים, מיצבים, אמנות שבטית, תערוכות וידאו ועוד.

מה מציעים ביום המוזיאונים: סיור "שלוש דתות, אל אחד", המוקדש לחפצים ועבודות אמנות המתייחסות לשלושת הדתות. מתקרת החלל המרכזי משתלשלת נברשת עצומת מימדים ששימשה בעבר מסגד באלכסנדריה. החפץ המופלא עשוי מתכת מחוררת המדומה לתחרה עדינה, ממנה מציצות 72 נורות הכלואות בתוך מבחנות זכוכית כחולות. הכיתוב בערבית נלקח מהקוראן ובו משפטי הלל ושבח לאללה ולמוחמד. בסיור עוברים בין עבודותיו של מנשה קדישמן שהרבה להתעמת עם אלמנטים ביהדות כעקדת יצחק, והשואה, האמנית בותינה אבו מלחם הבוחנת את מעמד האשה הערביה בחברה הערבית הפטריארכאלית, ונעמי מרקל העושה שימוש באיקונוגרפיה הנוצרית.

פרטים:
כתובת: רח' מזל דגים, יפו
שעות הפעילות: א'-ו': 10:00-16:00, שבת וחג: 10:00-18:00, ערבי חג: 10:00-14:00
טל': 03-6837676
מידע נוסף: באתר אינטרנט

חדר נצרות מוזיאון אילנה גור. נמרוד סונדרס
מוזיאון אילנה גור לאמנות/נמרוד סונדרס

המוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס בחולון

על המוזיאון: המוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס בחולון מרתק ילדים ומבוגרים כאחד ,בזכות מגוון התערוכות שלו ואלפי האיורים והקריקטורות המוצגות בו: מהדג בעל שלושת העיניים של בארט סימפסון ועד קריקטורות פוליטיות נושכות, מדמות גיבור העל כוכב ספרי 'בון' ועד לאיורים שמדגישים את הקיום האנושי, סיטואציות מחיי היומיום, הדברים שכיף לראות באיורים וגם את הדברים שלא. בתערוכת הקבע מוצגות תולדות הקריקטורה דרך נקודות מפתח בהיסטוריה האנושית, מהפרעונים, יוון העתיקה, ועד ימי מדינת ישראל הקטנה.

מה מציעים ביום המוזיאונים: סיורים מודרכים, מלווים בהפעלות קצרות לכל המשפחה, בתערוכות המבטאות את הקשר הבין דורי. תערוכת "ישראל יוצאת לפנסיה", המציגה ביטויים שונים לגיל השלישי של הישראלים, כשהזיקנה כבר פה ומלא מחשבות על בריאות, פנסיה, קמטים, חיים וגם מוות. תערוכת 'פרידל שטרן – פורטרטים שנות ה-80 וה-90' שמציגה אנשים מבוגרים ובעיקר נשים, בפעילויות יומיומיות דוממות, מהסוג שכולנו מכירים. תערוכת 'כלוב הזהב', בה מוצגות עבודותיו של המאייר יוחנן לקיצביץ' המציג את 'הפנסיונרים', זוג מבוגרים היושבים זה מול זה בכורסה, בזוגיות מתמשכת, רוב הזמן באהדה ובחיוך, לפעמים בעצב ובסרקזם אך תמיד באהבה.
שעות הסיורים 10:30, 11:30, 12:30

פרטים:
כתובת: רח' ויצמן 61, חולון.
שעות פעילות: ב', ד', ו' 13:00-10:00, ג', ה' 20:00-17:00, שבת 15:00-10:00, א' - המוזיאון סגור
טל': 03-6521849
מידע נוסף: באתר אינטרנט

מוזיאון הקריקטורה והקומיקס. יוחנן לקיצביץ,
איור מתוך ההמוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס/יוחנן לקיצביץ

מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית בחיפה

על המוזיאון: מוזיאון המוקדש כולו לשימור והצגת חפצי אמנות יפניים, מאוספיו של פליקס טיקוטין, אדריכל יהודי, סוחר ואספן של חפצי אמנות יפניים ידוע בעולם, אותם הוא אסף מעל 40 שנה. במוזיאון מעל 7,000 (!) מוצגי אמנות מהתרבות היפנית: ציורים, הדפסים, רישומים, פריטי טקסטיל, ספרים עתיקים מעוטרים, כלי כרמיקה, עבודות לכה, חרבות עתיקות ואביזרים שונים. המקום אף משמש מרכז ללימוד האמנות והתרבות היפנית בישראל, ומתקיימות בו סדנאות יצירה מרהיבות, חוגי לימוד השפה היפנית, קליגרפיה וציורי דיו ואפילו סדנאות בישול יפני!

מה מציעים ביום המוזיאונים: סיור ב-3 תערוכות: 'ארץ השלג', המוקדשת למזג האוויר כערך אסתטי ולא רק כתקופה חולפת. 'קאצ'ו-גא' נוגעת גם היא בטבע, ומתמקדת בפרחים, בעצים, ובציפורים באמנות היפנית. 'רכישות חדשות 4', בה מוצגות יצירות אמנות שנתרמו למוזיאון או נרכשו על ידו בשלושת השנים שחלפו מאז תערוכת 'רכישות חדשות' הקודמת, בשנת 2010.

פרטים:
כתובת: שדרות הנשיא 89, חיפה
שעות הפעילות: ימים א' - ד' 16:00-10:00, יום ה' 19:00-10:00, יום ו' 13:00-10:00, יום שבת 16:00-10:00
טל': 04-8383554
מידע נוסף: באתר אינטרנט

מוזיאון טיקוטין. רועי חרמוני,
מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית/רועי חרמוני

מוזיאון ינקו דאדא בעין הוד

על המוזיאון: מרסל ינקו, מייסד כפר האמנים עין הוד וחתן פרס ישראל, נודע כאמן מודרניסט מובהק, אשר הצבעים הים תיכוניים העזים ריגשו אותו והשפיעו על יצירתו מלאת החיים. על שמו הוקם בליבו של הכפר מוזיאון מגניב, שבא להנציח ולהוקיר את 70 שנות פעילותו והפך ברבות הימים למוזיאון אמנות מרתק, המקיים פעילויות לכל המשפחה.

מה מציעים ביום המוזיאונים: סיור בסטודיו המשוחזר של ינקו, אשר על קירותיו התגלו ציורים שמרסל יצר והתבלו או כוסו בטיח. בבור ענק לשנכרה מתחת למוזיאון ומשמש חלל תצוגה לאמנות וידאו. וב'מעבדאדא' - המקום בו הכל מתחבר - ראש של מטאטא שהופך לקומקום ופיל שהופך לסוכריה בתוך סיר. ילדים יכולים להתנסות וליצור אמנות בזרם הדאדא, בציורים, במרקמים, סרטי אנימציה, לכתוב שירים, להציג ולרקוד. המקום שבו ילדים יכולים לשבור גבולות, לתת לדמיון להתפרע, וליצור כל דבר משום כלום.

פרטים:
כתובת: כפר האמנים עין הוד
שעות הפעילות: ראשון - חמישי 9:30 – 15:30, שישי וערבי חג 9:30 – 14:00, שבת וחג 10:00 – 16:00. המעבדאדא בשבת 11:00 – 14:00 הפעילות נמשכת עד שעה וחצי. כניסה אחרונה בשעה 13.00
טל': 04-9842350
מידע נוסף: באתר אינטרנט

מוזיאון ינקו דאדא בעין הוד מעבדאדא. רענן טל,
ילדים בתערוכת מעבדאדא במוזיאון ינקו דאדא/רענן טל

מוזיאון האדם והחי ברמת גן

על המוזיאון: איך כדור הארץ נהיה כדור? מי זחל קודם, אנחנו או הדינוזאורים ? איך השרירים זזים ומה הקשר בין המוח לבין עצבים ? מוזיאון האדם והחי כשמו כן הוא, מספר את סיפורי עולם החי והאדם: איך התפתחו יצורים חיים על פני כדור הארץ, תעלומת היעלמותם של הדינוזאורים, האדם הקדמון, המוח ומערכת העצבים, תקשורת וחושים, וגם איך באים תינוקות לעולם, רבייה ותורשה.

מה מציעים ביום המוזיאונים: סיור בתערוכה 'בעקבות ההולכים על שתיים - האדם הקדמון' שעוסקת במה שקרה בתקופה הפרה היסטורית, הרבה לפני שהיו מדינות, מטוסים, טלפונים ותקשורת, או אפילו כתב. בתערוכה עונים על שאלות שאולי מעולם לא שאלתם כמו 'מתי החל השימוש באש' או 'מה האדם הקדמון אכל?

רבים לא יודעים אבל הסופרת והמשוררת לאה גולדברג בעצמה אהבה לצייר, בעיקר בשנותיה האחרונות. תערוכת "לאה גולדברג המשוררת שאהבה לצייר" מציגה איורים לספריה המפורסמים 'דירה להשכיר', 'איה פלוטו', 'המפוזר מכפר אז"ר', לצד ציוריה שלה. עמדות קריאה ויצירה מאפשרות לילדים (וגם להורים שבטוח זוכרים את הסיפורים) להתנסות בעצמם בקשר שבין המילים והמשפטים לאיורים בספרי הילדים.

פרטים:
כתובת: הפארק הלאומי, רמת גן
שעות פעילות: א'-ה' 09:00 – 14:00, ש' 10:00 – 17:00
טל': 6315010 – 03
מידע נוסף: באתר האינטרנט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תערוכה במוזיאון האדם והחי/מערכת וואלה!, צילום מסך

המוזיאון לאומנות האסלאם בירושלים

על המוזיאון: מוזיאון ובו אחד האוספים החשובים ביותר בתרבות האיסלאם, לצד פעילויות, סדנאות, הצגות, הרצאות מרתקות ומופעי מוסיקת עולם מגוונים.

מה מציעים ביום המזיאונים: סיור בתערוכה "סיפורו של איסלאם", בה שכיות חמדה מתרבות האיסלאם במשך הדורות, המציירים תמונה ססגונית של החיים בארצות האסלאם - אוספים של כתבי יד מעוטרים בקליגרפיה ווירטואוזית, שטיחים רקומים, משחקים וכלי שחמט, דומינו וקלפים עתיקים, חפצי יומיום מקושטים באופן מרהיב וצבעוני ואוצרות תכשיטים. כמו כן, אוסף שעונים עתיקים של סר דיוויד סלומונס, מהיקרים והנדירים בעולם ואוסף הררי, המציג סדרה של כלי כסף מהמאה ה-11, שנמצאה בכד שהוחבא במהלך מסעו של סוחר אמיד מספרד לפרס. חדר הנשק המרהיב מציג כלי נשק קרים וחמים מהמאה ה-9 עד המאה ה-19- כלי נשק קרים כגון כידונים, חץ וקשת, פגיונות, סכינים, חרבות וגרזנים, וכן גם כלי נשק חמים – רובים עתיקים ואקדחים. וגם אביזרי לחימה כגון מגיני שריון עתיקים, קסדות , מיכלי אבק שריפה, סמלי חטיבות לוחמים ועוד.

תערוכה נוספת היא "אוריינט אקספרס", שנוצרה במיוחד עבור המוזיאון לאמנות האסלאם ובהשראתו, בו מציגה נבט יצחק עבודות וידאו ואנימציה המתבססות על תצלומי רפרודוקציה צבעוניים של פריטים מתוך אוסף המוזיאון.

פרטים:
כתובת: רח' הפלמ"ח 2, ירושלים (ליד תיאטרון ירושלים)
שעות פעילות: ראשון, שני, רביעי – 10:00 עד השעה 15:00, שלישי, חמישי – 10:00 עד השעה 19:00, שישי וערבי חג – 10:00 עד השעה 14:00, שבת וחגים – 10:00 עד השעה 16:00.
טל': 02-5661291/2
מידע נוסף: באתר האינטרנט

מוזיאון לאמנות האסלאם תערוכת שעונים. אבשלום אביטל,
תערוכת שעונים במוזיאון לאומנות האסלאם/אבשלום אביטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully