וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרקדו את הלילה: הפסטיבלים השווים של קיץ 2014

תמר פרידלנדר

7.4.2014 / 8:33

ממוזיקה אלקטרונית, דרך פופ פופולארי ועד קלאסיקות וינאיות נצחיות: עונת הפסטיבלים המוזיקליים מציעה משהו בשביל כל אחד. קבלו את חמשת הפסטיבלים הכי שווים באירופה לאביב-קיץ הקרובים. יהים חם!

פסטיבל זיגט סיגט הונגריה. ShutterStock
אחד מהאירועים הגדולים של הקיץ. פסטיבל סיגט, הונגריה/ShutterStock

האביב כבר כאן. זה משמח מהרבה בחינות, ובמיוחד בזכות תחילתה של עונת הפסטיבלים. פסטיבלים הם לא רק הזדמנות להכיר אומנים חדשים, אלא בכלל הם דרך נפלאה ליציאה מהשגרה, למילוי מצברים ולאינסוף הכרויות וגילויים חדשים. ברשימה הבאה תוכלו למצוא את מיטב הפסטיבלים המוזיקליים באירופה, שישמרו אתכם רעננים בתקופה החמה.

עוד אטרקציות בעולם בוואלה! תיירות:
מפעלי שוקולד וממתקים בחו"ל: עמי ותמי באקסטזה
היער השחור: טיול ירוק, ולא רק עוגה
ניו יורק: מדריך לעיר הגדולה עם קטנטנים


Primavera - הראשונים והנכונים, ברצלונה
מתי: 31-28 במאי

פסטיבל פרימוורה המפורסם מתקיים מידי שנה ב'פארק דל פורום' הממוקם מצפון-מזרח למרכז ברצלונה. בספרד מתקיימים מספר אירועים מוזיקליים, אך הפרימוורה עולה על כולם. ב2010 יותר מ100,000 איש לקחו חלק בפסטיבל.

למה דווקא פרימוורה: הפסטיבל מתמקד במוזיקה עצמאית, וידוע כנותן מקום לאומנים החדשים בתודעה הציבורית. על שמונת הבמות השונות שלו ניתן למצוא בין השאר ז'נרים אלטרנטיביים, אלקטרוניים, פופ, היפ-הופ, עממי, ג'ז, מטאלי ועוד אחרים מקוריים. למרות שבאופן רשמי נפתח הפסטיבל ב-28 במאי, כבר ב-26 ניתן למצוא מופעים בפארק. כך שהגעה מוקדמת מומלצת. בין הופעה אחת לאחרת ניתן לטייל בברצלונה. רבים כבר גילו את העיר הנדירה הזו. עיר המשלבת שפע תרבויות בין ארכיטקטורה מדויקת לבין יצירותיו של גאודי, אינסוף אטרקציות וחיי בילוי בלתי פוסקים - וכל אלו על חוף הים התיכון.

השנה יופיעו בפסטיבל להקת האינדי-רוק הקנדית ה'ארקייד פייר', המאופיינת לא רק בשפע כלי הנגינה שאיתם היא מופיעה, אלא גם במנהג של נגניה להחליף ביניהם תפקידים במהלך ההופעה. יופיעו גם 'דה נשיונלס' עם שיריהם האפלים ושני זוגות התאומים שלהם. 'קווינס אוף דה סטון אייג'' הפופולאריים, 'כרומאו', 'דרייב ביי טראקרס', 'קנדריק למאר', 'ניוטראל מילק הוטל', 'ניין אינץ' ניילז' ורבים רבים אחרים.

איך מגיעים: נוחתים בשדה התעופה של ברצלונה. הפסטיבל ממוקם ליד תחנת המטרו El Maresme-Forum של קו המטרו 4.
פרטים נוספים: באתר הרשמי של הפסטיבל.

פסטיבל פרימורה ברצלונה. ShutterStock
מרגישים את האביב. פסטיבל פרימוורה, ברצלונה/ShutterStock

DonauInsel - הכי גדול באירופה, אוסטריה

מתי: 29-27 ביוני

פסטיבל הדונאו-אינסל, או אי הדנובה, מתקיים על רצועת אי צרה באורך 21.1 ק"מ במרכז וינה. האי המלאכותי נוצר כשנחפרה תעלת הדנובה החדשה, והוא משמש כמרכז לחיי פנאי: ברים, מסעדות, שביל אופניים, תחנות רדיו, פארק מים, מדשאות ירוקות ואפילו חופי רחצה. רוחבו של האי נע בין 210-70 מטרים. דמיינו שלושה מיליון אנשים לוקחים חלק בפסטיבל שכזה.

למה דווקא הדונאו-אינסל-פסט: קודם כל, הכניסה חופשית! שנית, בשלושת ימי הפסטיבל ניתן למצוא בו מעל ל-2000 הופעות ב-11 במות הכוללות סגנונות מוזיקליים שונים ומושכות קהל במגוון רחב של סגנונות וגילים. אמרגני הפסטיבל משתדלים ללהק אומנים מקומיים, לאומיים ובינלאומיים. כדי לא לשכוח אף קהל, נערכת מידי שנה תחרות 'רוק דה איילנד' ברדיו המקומי, בה יכולים חובבי להקות להעמיד אותן להצבעה - כאשר מבין הלהקות המקבלות את מירב ההצבעות בוחרים פאנל של שופטים את המנצחים. מעבר לפרס הכספי המוצע למנצחים, התחרות מהווה הזדמנות עבור להקות שאינן מפורסמות מספיק, להופיע בפני ציבור גדול.

בימי הפסטיבל ניתן ליהנות מצוות 'דה פליינג בולז', העורך מידי שנה מופע אווירי באמצעות כלי טייס עתיקים ומודרניים כאחד. רבים מהמשתתפים בפסטיבל נוהגים לרחוץ בדנובה בין ריקוד למשנהו. תביאו בגד ים או... אתם יודעים, רחצה בעירום היא תמיד אפשרות.

איך מגיעים: נוחתים בשדה התעופה באוסטריה, קו S7 מוביל עד לתחנת 'Wien Handelskai'.

פרטים נוספים: באתר הרשמי של הפסטיבל

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פסטיבל דונאו-אינסל אוסטריה. ShutterStock
3 מיליון איש באים ולא משלמים! פסטיבל הדונאו-אינסל, אוסטריה/ShutterStock

Exit - חגיגה במבצר, סרביה

מתי: 13-10 ביולי.

מידי שנה מתכנסים צעירי סרביה יחד עם אורחים מרחבי אירופה כולה במבצר פטרוברדין שבנובי סאד (Novi Sad). המבצר שעל גדות הדנובה נבנה במאה ה-18 ומעניק נופך היסטורי לאווירה האומנותית.

למה דווקא אקזיט: הפסטיבל נוסד על ידי סטודנטים עבור סטודנטים, והאג'נדה שלו רלבנטית עבור כולם. בינואר האחרון זכה הפסטיבל בפרס ה'פסטיבל האירופי הגדול הטוב ביותר. טקס הפרסים נערך בכרונינגן שבהולנד, ונחשב לאחד מהטקסים היוקרתיים בעולם. 620 אלף אנשים הצביעו בו, עבור 360 פסטיבלים מ-34 מדינות.

פסטיבל אקזיט נוסד בשנת 2000 על ידי קבוצת סטודנטים בפארק של אוניברסיטה מקומית, מתוך מאבק פוליטי לקידום דמוקרטיה בסרביה ובארצות הסמוכות. גם כיום האספקט הפוליטי מהווה חלק חשוב מפעילות הפסטיבל. מעבר לחגיגה המוזיקלית, נובי סאד הולך והופך ליעד פופולארי לתיירות כאשר לפני מספר חודשים אפילו נחנך בו מרכז 'ביג' חדש.
ברשימת המופעים השנה מופיעים אומנים כמו זוכה הגראמי דיימון אלברן, להקת הרוק האמריקאית -האפגן וויגס, קארל קוקס עם סגנונו הטכנו-האוס הייחודי, אפרוג'ק, שרילקס, רודימנטל, קובן, דיסקלוז'ר ורבים אחרים.

איך מגיעים: נוחתים בשדה התעופה של בודפשט ומשם נוסעים לנובי סאד באוטובוס, ברכבת או ברכב משותף. לאפשרות תחבורה טובה לחצו כאן.

פרטים נוספים: באתר הרשמי של הפסטיבל.

פסטיבל אקזיט נובי סאד סרביה. ShutterStock
סטודנטים נותנים בראש למען סטודנטים. פסטיבל אקזיט: בסרביה/ShutterStock

Tomorrowland - מתחילים בבום, בלגיה

מתי: פעמיים (!) 20-18 ביולי, 27-25 ביולי.
השנה חוגג פסטיבל טומורולנד את יום ההולדת ה-10 שלו בעיר בום שבבלגיה, 16 ק"מ דרומית לעיר אנטוורפן. בתוך עשור הפך הפסטיבל לאחד האירועים הגלובליים הנחשבים ביותר, עד שבשנה שעברה אף נוסד לו ספין-אוף בצורת פסטיבל טומורו-וורלד בארצות הברית.

למה דווקא טומורולנד: ב-2012 נמכרו 100 אלף כרטיסים לפסטיבל בתוך 43 דקות. בשלב מסוים הייתה רשימת המתנה של 2 מיליון איש. יותר מכל, טומורולנד הוא מסיבת הריקודים הטובה ביותר שתהיו בה, אך מארגני הפסטיבל לא שוכחים להשקיע באווירה. מידי שנה נבחר ספר קלאסי אחר כנושא העיצוב בפסטיבל. כך למשל, ב-2011, אפשר היה למצוא את כל הדמויות מתוך 'אליסה בארץ הפלאות' מהלכות ברחבי הפארק, מפלים אמיתיים, פטריות בגודל אמיתי ועיצובי בימה ברוח מאורת הארנב.

גם השתתפות בשני סופי השבוע הנפרדים לא מבטיחה שתספיקו לחקור את כל שיש לפסטיבל להציע: יותר מ-20 במות, יותר מ-100 די.ג'ייז ועיצוב אומנותי עוצר נשימה. לא כדאי לפספס ביקור ב'כנסיית האהבה' הידועה לשמצה, המאובטחת על ידי ה'נזירות הרעות'. זוגות מורשים להיכנס ל-15 דקות שקטות לפני שיגורשו חזרה לאוויר הפארק. מערכת השמע המודרנית תשדר גם השנה את מיטב המוזיקה האלקטרונית: 'אביסיי, 'נייף פארטי', 'ראש', 'מורו פיקוטו' ועוד הרבה אחרים.

איך מגיעים: נוחתים בשדה התעופה של בריסל ומשם לוקחים אוטובוס או רכבת אל בום.
האתר הרשמי

היכן ישנים: בדרימסוויל - אתר הקמפינג של הפסטיבל. בין שני סופי השבוע מומלץ לבקר בבראסלס ובאנטוורפן.

פרטים נוספים: באתר הרשמי של הפסטיבל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ב'כנסיית האהבה' כבר ביקרת? בליינית בפסטיבל Tomorrowland בבלגיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

Sziget - אי החופש, הונגריה

מתי: 18-11 באוגוסט.

פסטיבל סיגט הוא אחד מהאירועים הגדולים של הקיץ האירופאי, ומהווה מקום מפגש של מגוון תרבויות וסגנונות מוזיקליים. הפסטיבל מתקיים באי של בודה הקדומה בצפון בודפשט וכולל כ-1000 הופעות מידי שנה, על גבי 5 במות בז'אנרים מוזיקליים שונים.

למה דווקא סיגט: כי אלפי אלפים לא טועים. בסיגט כל אחד יכול למצוא את הז'אנר המוזיקלי המועדף עליו, ואולי אפילו את אהבת חייו. וזה עוד לפני שהזכרנו את בודפשט – העיר ללא הפסקה, או את הטבע החובק את האי. מבט בתוכניה מגלה כי גם השנה שומרים המארגנים על טווח רחב של להקות ואומנים. כבר ביום הראשון לפסטיבל (12 באוגוסט) יופיעו להקת הרוק הכבד הפופולארית (כבר הזהרתי) - 'קווינס אוף דה סטון אייג', ובמופע הפתיחה לקראתם יעלה הכוכב הקנדי ג'ואל תומאס צימרמן - או בשם הבמה שלו, 'דדמאוס' (Deadmaus). מספרים, אגב, שקיבל את שמו לאחר שגילה עכבר מת בתוך המחשב האישי שלו.

עוד באותו היום ישמחו האנרכיסטים שבינינו לגלות בין המופיעים את להקת הפאנק רוק 'אנטי פלאג'. מעבר למוזיקה הקצבית והמילים החדות, נראה שחברי הלהקה לוקחים חלק בכל מאבק שיבטיח עתיד טוב יותר. הליין-אפ המגוון כולל את אקסוול, בומביי בייסיקל קלאב, דה קוקס, קריסטל פייטרד, דה פרודיג'י, פלאסיבו, אימג'ין דראגונס ואחרים נוספים.

כרטיסים בהנחה: נמכרים עד ה-30 לאפריל בקישור הבא.

פרטים נוספים: באתר הרשמי של הפסטיבל.

איך מגיעים: נוחתים בשדה התעופה של בודפשט ומשם לוקחים שאטל אל האי.
היכן ישנים: האפשרויות נעות מלינה באוהלים בשטח האי ועד לבתי המלון היוקרתיים ביותר בבודפשט.

אם עוד לא קניתם כרטיסים, מהרו. כותבת שורות אלו רצה לארוז מזוודה ואטמי אוזניים ומבטיחה לא לשכוח לטייל בערים הגדולות וליהנות מהטבע החובק.

תמר פרידלנדר מדריכת טיולים מוסמכת המתמחה במזרח ומרכז אירופה. הכתבה הוכנה בשיתוף אתר הזמנת המלונות Agoda.com.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully