וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1.2 מיליון נוסעים יעברו בנתב"ג בפסח. לאן הם יטוסו?

30.3.2014 / 15:26

יותר ממיליון נוסעים יעברו בנתב"ג בחודש אפריל השנה, ב-8,000 טיסות שיקחו את הישראלים לחופשת פסח - עלייה של 25 אחוזים מהתקופה המקבילה אשתקד. ומהם היעדים העיקריים בחג?

נוסעים בנתב"ג. רויטרס
יציאת מצרים של עמישראל. נוסעים בנתב"ג/רויטרס

בנמל התעופה בן גוריון השלימו את ההכנות לקראת יציאת מצרים במתקונת פסח 2014. על פי הצפי במהלך חודש אפריל, אמורים לעבור בנמל התעופה בן גוריון 1.2 מיליון נוסעים ב-8,000 טיסות. מדובר בעלייה חדה ביחס לשנה שעברה, המסתכמת לדברי אנשי רשות שדות התעופה בלמעלה מ-25 אחוזים.

מרבית תנועת הנוסעים תיהיה בסמוך לחג הפסח ובמהלכו. על פי ההערכות של רש"ת, היעדים שנבחרו על ידי הישראלים בפסח הזה הם בראש ובראשונה טורקיה, המבצעת קאמבק אמיתי בעיניו של התייר הישראלי. אחריה ברשימה ארצות הברית, רוסיה, איטיליה וצרפת.

מנהל נמל התעופה בן גוריון, שמואל זכאי, סיפר היום (א') כי בנמל תוגברו עמדות הבידוק הצ'ק-אין, מערך הסבלים ועמדות בידוק הדרכונים, כל זאת כדי לעמוד במספר הנוסעים הגדול. בנמל התעופה בן גוריון חוגגים השנה עשר שנים להקמת טרמינל 3. אולם הטרמינל המיתולוגי טרמינל 1 ייתפקד בפסח במתכונת מוגברת, כאשר חלק גדול מטיסות הלואוקוסט ייצאו מהטרמינל הישן. בין החברות שיפעלו ממנו: איזיג'ט, וויזאייר, נורביג'יאן, ארקיע וישראייר.

לאחרונה החלו בנמל התעופה להפעיל מערכת בדיקה אוטמטית של המזוודות העולות למטוסי הנוסעים. ברש"ת ביקשו מהטסים בחודש אפריל להקדים ולהתייצב לטיסות שלוש שעות לפני מועד ההמראה, וכן ביקשו להימנע מלנעול את המזוודות כדי לאפשר בדיקה מהירה של מזודות חשודות מבלי לגרום לנזקים מיותרים.

במהלך חג הפסח יעבור נמל התעופה בן גוריון הכשרה מיוחדת ומוצרי המזון שיוגשו במסעדות ברחבי השדה יהיו כשרות לפסח. בעבר נרשמה תקרית מביכה כאשר דיילי הדיוטיפרי הגישו בימי חג הפסח כוסיות טעימה לנוסעים של וודקה, ליקרים, ווסיקי לא כשרים לפסח - מה שגרם לסערה ציבורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully