וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם עם טורקיה? הישראלים יציפו את אנטליה בקיץ

רבין שמסיאן

26.3.2014 / 8:18

הצהרתם של הטורקים על הסכם פיוס קרוב, ובעקבותיו ועדי העובדים שמתכננים לחזור לארץ "הכל כלול" - יניעו מאות אלפי ישראלים לבחור באנטליה בקיץ הקרוב. אז למה הטורקים כ"כ רוצים אותנו ומה מכינים לנו לקראת הקיץ? שאלנו אחד שיודע

מערכת וואלה!

הידיעות האחרונות על הסכם פיוס שמתקרב בין ישראל וטורקיה, כמו גם סקר חדש שפורסם השבוע על רצונם של ועדי העובדים בישראל לחזור ל"ארץ הקלאבים", מסמלים שטורקיה חוזרת (ובגדול) למפת החופשות הישראלית.

חזרתם של ועדי העובדים לטורקיה, אם תקרה, תשפיע קרוב לוודאי גם על התיירים הישראלים שמעבר לחופשת הפסח, ימשיכו לבחור ביעד הנופש הוותיק גם בקיץ הקרוב.

רק לשם המחשה, בסקר דומה בשנת 2009 עלה כי כל הוועדים לא מתכוונים לעודד או להמליץ על נסיעה לטורקיה מטעמם, וזאת למרות ההצעות האטרקטיביות מצד הטורקים. עם זאת, ייתכן ומעצם הכרזה זו מתכוונים הוועדים גם לאותת למלונאי ישראל - הורידו את מחירי החופשות בארץ.

עוד על השיבה לטורקיה בוואלה!
הקאמבק של טורקיה? לאן הישראלים טסים בפסח
טורקיה: הסכם הפיצויים עם ישראל ייחתם בקרוב

על פי הסקר שפורסם, צפויים לשטוף את חופי אנטליה, מרמריס ובודרום כ-250 אלף ישראלים השייכים לוועדי העובדים, זאת לאחר ארבע שנים של קיפאון בשל הדרדרות היחסים בין שתי המדינות. הישראלים אוהבים את טורקיה ואת השפע שיש לה להציע מבחינת עלות-תועלת, ולראייה בתקופת היחסים הטובים בין ישראל לטורקיה נפשו בה כ- 500 אלף ישראלים מדי קיץ.

ולכן חזרתם של הוועדים לאתרי הנופש הטורקיים עשויה להחזיר גם שאר הנופשים הישראלים, שמרביתם עברו בשנים האחרונות ליעדים אחרים סביב אגן הים התיכון, כגון: יון, רודוס וכרתים.

אזהרת המסע לטורקיה בתוקף - הישראלים מצפצפים. ספק 500
האם נחזור לקלאב הקיץ? תיירים ישראלים בטורקיה/ספק 500

אנטליה זולה יותר והתייר הישראלי ירוויח

למעשה מדובר בבשורה צרכנית טובה לתייר הישראלי, שירוויח ביחס לתנאים אותם הוא מקבל כיום. הקלאבים בטורקיה מפוארים יותר ומדיניות ה"הכל כלול" עשירה משמעותית ביחס למלונות ביוון, למשל. אם נשווה את מחירי המלונות באנטליה מול רודוס או כרתים במהלך יולי הקרוב, נמצא אף כי אנטליה זולה יותר:

כך, למשל, חופשת הכל כלול לזוג ושני ילדים ל-7 לילות במלון 5 כוכבים באנטליה תעלה בפסח 3,080 דולרים, לעומת אותה חבילה ברודוס שתעלה 3,488 דולרים או בכרתים שתעלה 3,372 דולרים.

השאלה הנשאלת היא, מה מחכה לתייר הישראלי בטורקיה לקראת הקיץ הקרוב? ובכן בעיקר מחכה לו קהל אוהד ובמיוחד בשווקים. הישראלים ידועים כתיירים שיוצאים מהמלונות לשווקים לקניות, זאת בניגוד לקהל הגרמני והרוסי שנוטה לבלות את רוב הזמן שלו במלון או בחוף הים. מבחינה כלכלית השווקים צמאים לתנועת הישראלים ולכן הקהל הטורקי ישמח מאוד לראות ישראלים שבים ומסתובבים בשווקים ובחנויות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתחדשים כל הזמן, רק שנבוא. מלון דלפין אימפריאל בטורקיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאלו מכם שלא היו בשנים האחרונות בטורקיה, מזמן הקיץ הקרוב לא מעט חידושים בהיצע המלונות. מפת המלונות השתנתה והתחדשה ואליה נוספו קלאבים חדשים רבים עם רעיונות מעניינים ביותר, בעיקר ברצועת החוף של אנטליה.

בין בת המלון החדישים ניתן למנות את "רויאל אלהמברה" ו"רויאל הולידי פאלאס", הכוללים בתוכם לונה-פארק, מגלשות מים וספא. שניהם בנויים בסגנון של ארמונות עות'מאניים ומשלבים מודרניות עם ארכיטקטורה היסטורית מרהיבה.

מלונות חדשים כגון: "גרנדה" שנפתח ב-2010, מציע יוקרה ופינוק במבנה מודרני של מלון מיוחד במינו בסגנון, כפי שהוא מעיד על עצמו "Ultra All Inclusive". מלון חדש הוא "דלפין אימפריאל", המעוצב בסגנון אסייתי עם פסלי בודהה גדולים וצריחים בסגנון הארמונות בתאילנד. המלון שוכן 15 ק"מ ממרכז העיר אנטליה, וכולל בתוכו 9 מסעדות שונות מסביב לעולם וכ-650 חדרים.

העתיד המדיני עוד לא ברור, אך בשל הרגיעה היחסית שיש באמירות הממשל הטורקי וקולות הפשרה שבדרך, אם יימשך השקט והיחסים יתחממו - תוך שנה-שנתיים המספרים ייזנקו משמעותית ואף עשויים לגרד את המספרים שראינו, כאמור, בימים הטובים של יחסי המדינות.

הכותב מנהל תחום הנופש ב"גוליבר" - חברת תיירות האונליין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully